63
PC Master
νάζουν τους παίκτες οικονομικά με DLC επί πληρωμή. Ως θεωρία θα πρέπει να
παραδεχθούμε ότι ακούγεται λογική και αληθοφανής, ειδικά εάν λάβουμε υπό-
ψη ότι οι περισσότεροι publishers κατευθύνονται από ανθρώπους που ουδεμία
σχέση έχουν με το gaming και οι οποίοι αδυνατούν να συλλάβουν τα ενδεχό-
μενα μακροπρόθεσμα οφέλη. Η «απληστία», λοιπόν, θα μπορούσε κάλλιστα να
είναι ένας από τους παράγοντες που κάνουν το modding να φαίνεται έως και…
ενοχλητικό στα μάτια των μεγάλων εταιρειών.
ΚΟΝΤΡΕΣ ΚΑΙ… «ΖΕΣΤΟΙ ΚΑΦΕΔΕΣ»
Ένας άλλος παράγοντας εντοπίζεται στον ανταγωνισμό μεταξύ των publishers
για ένα κομμάτι της συνολικής «πίτας» του gaming. Ας πάρουμε για παράδειγμα
το MERP (Middle Earth Roleplaying Project) mod, στο οποίο αναφερόταν το e–
mail της εισαγωγής. Αν το mod κυκλοφορούσε και γνώριζε μεγάλη απήχηση, ποι-
ος θα κέρδιζε; Σίγουρα οι gamers που θα είχαν ένα ποιοτικό total conversion για
να παίξουν. Σίγουρα επίσης η Bethesda, γιατί θα έβλεπε αυξημένες πωλήσεις του
Skyrim. Η Warner Bros, όμως, δηλαδή η εταιρεία της οποίας η πνευματική ιδιο-
«
Αγαπητό “PC Master”, είμαι μέλος ενός project με το όνομα MERP, στο γνωστό video game
Skyrim. Το MERP είναι ένα Total Conversion mod που ο στόχος του είναι να δημιουργήσει τον κόσμο
του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, όπως ακριβώς περιγράφεται στα βιβλία του συγγραφέα του, Tolkien. Για να
μην πολυλογώ, το project μας πριν από λίγο καιρό δέχτηκε ένα Cease and Desist γράμμα από τη
γνωστή εταιρεία Warner Bros. Το project μας πρέπει να τονίσω ότι είναι ΔΩΡΕΑΝ και απλά το
φτιάχνουμε γιατί είμαστε όλοι fans του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών.»
Το παραπάνω απόσπασμα από το e–mail ενός Έλληνα modder φέρνει ξανά στην
επιφάνεια τον… ανελέητο αγώνα στον οποίο επιδίδονται ορισμένοι publishers
εναντίον των mods και γενικά του user-generated περιεχομένου.
του Αλέξανδρου «Admiral» Γκέκα