Page 65 - PC Master τ. 277

65
PC Master
ακόμα αντίστοιχα παραδείγματα θα πρέπει να αναφέρουμε μέ-
χρι και ο τελευταίος publisher να καταλάβει ότι το modding αυ-
ξάνει τις πωλήσεις σε βάθος χρόνου; Πέρα από το άμεσο χρη-
ματικό όφελος, έχει σημασία και η απόκτηση καλής φήμης. Οι
εταιρείες που στηρίζουν το modding επιτυγχάνουν αποδεδειγ-
μένα καλύτερες πωλήσεις και βλέπουν μειωμένο βαθμό πειρα-
τείας, ακριβώς γιατί οι πελάτες τους θέλουν να τους επιβραβεύ-
σουν για τη στάση τους.
Η modding scene χρήζει επίσης προσοχής, διότι ουσιαστικά
αποτελεί ένα αχανές φυτώριο ταλέντων και φρέσκων ιδεών. Ο
μέσος publisher θα έπρεπε να παρακολουθεί τις εξελίξεις στο
modding και να στρατολογεί ταλαντούχους modders ή να αγο-
ράζει ενδιαφέρουσες ιδέες, ώστε να αποκομίσει οφέλη από τη
δημιουργικότητα της community. Αναφέρουμε για άλλη μία
φορά το παράδειγμα της Valve, η οποία «χτενίζει» σε τακτά
χρονικά διαστήματα τη modding scene και προσλαμβάνει τους
δημιουργούς των πιο ποιοτικών projects. Εξάλλου, η μεγάλη
απήχηση ενός mod θα μπορούσε να υποδεικνύει ένα κενό
στην υπάρχουσα αγορά του gaming. Γυρίζοντας στην περίπτω-
ση του MERP, αν το mod αποδεικνυόταν δημοφιλές, δεν θα
ήταν μόνο του το γεγονός αυτό ένδειξη ότι οι gamers αποζη-
τούν ένα open-world Lord of The Rings RPG; Γιατί να πληρώ-
νουν οι εταιρείες δεκάδες εκατομμύρια σε market research,
focus groups και άλλες μεθόδους «ανίχνευσης» της αγοράς,
όταν έχουν τη δυνατότητα να μάθουν τι είναι δημοφιλές απευ-
θείας από τους gamers; Αντί η Warner Bros να σταματήσει
απότομα την ανάπτυξη του MERP, γιατί να μη δει απλά αν το
mod αποκτήσει κοινό, ώστε μετά να βάλει μπρος ένα επίσημο
Lord of The Rings RPG;
Ο ΦΟΒΟΣ ΤΟΥ ΡΙΣΚΟΥ
Σε αυτή τη φάση οι παραπάνω ερωτήσεις κινδυνεύουν να κα-
ταλήξουν ρητορικές. Οι εταιρείες που στήριξαν το modding και
επένδυσαν σε αυτό είδαν τις προσπάθειές τους να επιβραβεύο-
νται αργά ή γρήγορα. Δυστυχώς, αρκετοί από τους μεγάλους
publishers χαρακτηρίζονται από ανυπομονησία και απόλυτη
προσήλωση στο κυνήγι του γρήγορου κέρδους, αρνούμενοι να
κοιτάξουν έστω και λίγο μπροστά στο μέλλον. Παρά τη μεγάλη
τους οικονομική επιφάνεια, οι μεγάλες εταιρείες δεν διατίθε-
νται να πάρουν το οποιοδήποτε ρίσκο ή να χαράξουν μία στρα-
τηγική με μακροπρόθεσμα οφέλη. Οι μέτοχοι απαιτούν κέρδη
εδώ και τώρα, ζητούν την εξαφάνιση οποιασδήποτε απειλής
για την τιμή της μετοχής τους και, για να το πούμε ξεκάθαρα,
δεν ενδιαφέρονται καθόλου για το σημαίνοντα ρόλο του
modding στην εξέλιξη του gaming. Ευτυχώς για όλους εμάς
τους gamers, η κοινότητα του modding είναι ισχυρή και μπορεί
να αντέξει αυτά τα πρόσκαιρα χτυπήματα.
PC
development studio DICE, οδηγώντας σε
πολλαπλά sequels (με πιο πρόσφατο το
Battlefield 3), όμως η επιτυχία αυτή ενι-
σχύθηκε σε μεγάλο βαθμό από το Desert
Combat mod των Frank Delise, Brian
Holinka και Tim Brophy. Μάλιστα, κάποια
στιγμή το Desert Combat κατάφερε να γί-
νει πιο δημοφιλές ακόμα και από το αρχι-
κό παιχνίδι, ξεπερνώντας το Battlefield
1942
σε συνολικό αριθμό ενεργών παι-
κτών! Η DICE εκμεταλλεύτηκε την επιτυχία
του Desert Combat, μεταφέροντας το
setting του επόμενου παιχνιδιού της
(
Battlefield 2) στη σύγχρονη εποχή, αντι-
γράφοντας ουσιαστικά πολλά από τα
features του και κερδίζοντας σημαντικά σε
αριθμό πωλήσεων.
TEAM FORTRESS
Δεύτερη επιβράβευση για τη Valve, η
οποία επένδυσε σε ένα ακόμα mod και δι-
καιώθηκε απόλυτα. Το Team Fortress αρ-
χικά δημιουργήθηκε για το παιχνίδι Quake
της iD Software, αλλά γρήγορα η Valve
έδωσε δουλειά στους developers, ώστε να
μεταφέρουν το mod στη μηχανή γραφικών
του Half-Life, με την ονομασία Team
Fortress Classic. Τον Οκτώβριο του 2007
κυκλοφόρησε το επίσημο sequel του mod,
Team Fortress 2, ως μέρος του Orange
Box (μαζί με Half-Life 2: Episode 2 και
Portal). Από την αρχή το TF2 γνώρισε με-
γάλη αποδοχή, όμως η απήχησή του πολ-
λαπλασιάστηκε στα μέσα του 2011, όταν η
Valve μετέτρεψε το παιχνίδι σε Free to
Play.
DEFENSE OF THE ANCIENTS (DOTA)
Η αποθέωση του competitive gaming και
ακρογωνιαίος λίθος των σημερινών esports
είναι ακόμα και σήμερα ένα modification
που βασίστηκε στο Warcraft 3. Παρ’ ότι με
την ανάπτυξη του χάρτη ασχολήθηκε ολό-
κληρο community, αναγνωρίζονται περισσό-
τερο ως πατέρες του οι Icefrog και
Guinsoo. Μέσα στο 2012 περιμένουμε το
DotA2, ενώ το νέο είδος των MOBA είναι
στις καλύτερες εποχές του, με τίτλους όπως
οι League of Legends, Heroes of Newerth,
Smite (και δεκάδες ακόμα) να μονοπωλούν
το ενδιαφέρον πολλών competitive gamers.
Team Fortress 2: Εμπορικό sequel ενός επιτυχημένου mod, πρωταγωνι-
στεί ακόμα και σήμερα στο gaming και, μάλιστα, δέχεται συχνά content
updates.
Οι εκατοντάδες χιλιάδες παίκτες του Day-Z mod γέμισαν τα ταμεία της
Bohemia Interactive. Το mod ετοιμάζεται σύντομα να γίνει standalone!