Page 66 - PC Master τ. 277

PC Master
66
Δ
υστυχώς, ο εξαιρετικά φιλόδοξος Σουπερί Simulator,
που ανέφερα στον πρόλογο, είναι απλά ένα αποκύη-
μα της διεστραμμένης φαντασίας μου (προς το πα-
ρόν, τουλάχιστον… stay tuned), όμως ο γενικότερος
προβληματισμός υπάρχει και σίγουρα όλοι μας έχου-
με βιώσει μία αντίστοιχη εμπειρία, κυρίως παλαιότερα
που η περιεκτικότητα των σκληρών δίσκων ήταν πιο περιορισμένη,
αλλά και σε τωρινά συστήματα που βασίζονται σε φθηνούς (και άρα
πιο «στενούς» από άποψης χώρου) Solid State Disks.
Δεν ήταν λίγες οι φορές που ένας τίτλος που μας ενδιέφερε είχε
υπέρογκες απαιτήσεις χώρου στο σκληρό δίσκο, αναγκάζοντάς μας
να αρχίσουμε την επίπονη διαδικασία του να κάνουμε uninstall ή
delete παιχνίδια, προγράμματα, φωτογραφίες ή άλλα αρχεία που
έπιαναν χώρο στον σκληρό εδώ και χρόνια, αλλά που ποτέ δεν θέ-
λαμε να διαγράψουμε, επειδή τα θεωρούσαμε πλέον… μέλη της
οικογένειάς μας, υπολογίζοντας το χώρο που θα απελευθερώναμε
σε προσέγγιση kilobyte μέχρι να φτάσουμε στο επιθυμητό όριο και
να μπορέσουμε να κάνουμε το πολυπόθητο install.
«
Y U SO BIG?»
Πώς γίνεται όμως παιχνίδια της ίδιας
«
γενιάς» και με παραπλήσια ποιότητα
γραφικών να έχουν τόσο μεγάλη διαφο-
ρά ως προς το χώρο που απαιτούν για να
γίνουν install και ποιοι παράγοντες επη-
ρεάζουν αυτό το μέγεθος; Σε όλα σχε-
δόν τα σύγχρονα games, το 95% του με-
γέθους τους αποτελείται από assets,
όπως τα βίντεο, τα αρχεία ήχου, τα tex-
tures και τα λοιπά αρχεία που αφορούν τα γραφικά. Όλα αυτά βρί-
σκονται στο installation disk, σε άκρως συμπιεσμένη μορφή, χρησι-
μοποιώντας αρκετά εξειδικευμένους αλγορίθμους οι οποίοι επιτρέ-
πουν τη συμπίεσή τους έως και 10 φορές. Για το λόγο αυτό, άλλω-
στε, τα περισσότερα games χωράνε μέσα σε 1 ή 2 DVDs, ανεξάρτη-
τα από τον τελικό χώρο που απαιτούν για το installation τους στο
σκληρό δίσκο. Ο καθοριστικότερος παράγοντας που ορίζει το instal-
lation size, πέρα από την «ωμή» ποιότητα των ίδιων των assets (π.χ.
ένα παιχνίδι που χρησιμοποιεί high-definition textures, videos και
audio samples προφανώς θα απαιτεί περισσότερο χώρο στο σκληρό
σε σχέση με ένα άλλο, που χρησιμοποιεί απλούστερης ποιότητας
assets) είναι το αν τα αρχεία θα περαστούν στο σκληρό δίσκο δια-
τηρώντας ως επί το πλείστον τη συμπίεσή τους (αφήνοντας ενδε-
χομένως παράλληλα ένα ποσό των απαραίτητων αρχείων στο DVD)
ή αν θα αποσυμπιεστούν πλήρως κατά το installation.
Στην πρώτη περίπτωση, η συμπίεση των αρχείων προφανώς ση-
μαίνει ότι το μέγεθος του installation είναι σχετικά μικρότερο. Το
εκάστοτε παιχνίδι τρέχει χρησιμοποιώντας έναν αριθμό από βασικά
αποσυμπιεσμένα αρχεία και όλα τα υπόλοιπα γίνονται read και de-
compressed αυτόματα από τον σκληρό ή το DVD, όταν το απαιτεί η
περίσταση. Εμφανές μειονέκτημα σε αυτή την περίπτωση είναι η
ανάγκη για παρατεταμένο loading όσο διεξάγεται η αποσυμπίεση
και η ύπαρξη των συχνών loading screens κατά τη διάρκεια του
παιχνιδιού, οι οποίες δημιουργούν την αίσθηση ενός κόσμου χωρι-
σμένου σε «δωμάτια» (μπαίνεις σε μία πόλη, loading screen, μπαί-
νεις σε ένα μαγαζί, νέο loading, βγαίνεις από την πόλη, πάρε ακό-
μα μία loading screen), εκτός του ότι μπορεί να είναι και χρονοβό-
ρες και επιρρεπείς σε bugs/freezes.
Στη δεύτερη περίπτωση τα αρχεία του παιχνιδιού περνιούνται
στο σύνολό τους στο σκληρό δίσκο, πλήρως αποσυμπιεσμένα. Εδώ
το loading περιορίζεται αισθητά, καθώς η ανάγνωση των αρχείων
γίνεται σαφώς πιο γρήγορα όταν αυτά είναι αποσυμπιεσμένα, δίνο-
ντας την αίσθηση ενός πιο «συνεχούς» κόσμου. Όμως τα πλήρως
αποσυμπιεσμένα αρχεία προφανώς πιάνουν πολύ παραπάνω χώρο
στο σκληρό σε σχέση με το πρώτο «σύστημα» που αναφέραμε πα-
ραπάνω. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της περίπτωσης πλή-
ρους αποσυμπίεσης είναι το Grand Theft Auto 4, το οποίο απαιτού-
σε 18GB στον σκληρό, υπερδιπλάσιο μέγεθος σε σχέση ακόμα και
με τίτλους που κυκλοφόρησαν με λίγους μήνες διαφορά από αυτό,
όπως τα Left 4 Dead και Tomb Raider: Underworld (που απαιτού-
σαν 7,5 και 7GB αντίστοιχα). Αυτό το σύστημα χρησιμοποιούν, ως
επί το πλείστον, και τα ΜΜΟ games, καθώς εκεί η συνεχής και
«
αδιάκοπη» παρουσίαση του κόσμου είναι λίγο-πολύ απαραίτητη.
Ανακοινώνονται, επιτέλους, τα system requirements του πολυσυζητημένου και
αναμενόμενου έπους «Πατσάς Manager: Σκορδοστούμπι Edition» και όλοι σπεύδουμε
στα «Ίντερνετς» να κοιτάξουμε τις ελάχιστες απαιτήσεις και να δούμε αν θα τρέχει στα
ταπεινά PCs μας ο τίτλος που θα αφήσει εποχή. Τη RAM την πιάνουμε οριακά.
Επεξεργαστής, άνετα. Κάρτα γραφικών, εντάξει μωρέ, η GeForce 4 ΜΧ440 τραβάει
ακόμα. Windows, αυτό έλειπε. Χώρος στο σκληρό δίσκο… 90 Gigabytes! Mα τους
χίλιους ντουζλαμάδες, γιατί κάποια games πρέπει να είναι τόσο μεγάλα;
του Κώστα «Hellion» Καλλιανιώτη