Page 79 - PC Master τ. 277

R
eview
79
PC Master
νόμενα στις περισσότερες συνθήκες. Το
GW2 βασίζεται στο πρωτόκολλο DX9 και σε
νορμάλ ροή παιχνιδιού σε medium
settings, στο σύστημα της δοκιμής είναι
απροβλημάτιστα playable (30-60fps) πα-
ντού, εκτός από δύο περιπτώσεις. Στα με-
γάλα elite events η απόδοση πέφτει κάτω
από τα 30fps και κυμαίνεται μεταξύ 15-25.
Υπερχρονίζοντας τον επεξεργαστή στα
2
GHz βάσης (από 1,4) η απόδοση ανεβαίνει
στα απολύτως playable 25 fps, πάντως. Στο
WvW παιχνίδι και ειδικά στα μεγάλα zergs,
τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, αφού
τα frames πέφτουν στα 10 το δευτερόλε-
πτο, ενώ η χρήση της GPU πέφτει στο 0%,
αν και οι τέσσερις πυρήνες παρουσιάζουν
φορτίο το πολύ γύρω στο 80%. Ανεβάζο-
ντας τη CPU και πάλι στα 2GHz, το κέρδος
είναι της τάξης των περίπου 2fps, που ναι
μεν ως ποσοστιαία αύξηση είναι αξιόλογη,
αλλά δεν βελτιώνει ιδιαίτερα την εμπειρία.
Δοκιμάζοντας το WvW σε έναν C2Q 9450
στα 2,66GHz, η βελτίωση δεν είναι μεγάλη,
αφού και πάλι η απόδοση κυμαίνεται στις
ακραίες αυτές συνθήκες στα 15 περίπου
fps. Έχοντας παρακολουθήσει την ανάπτυ-
ξη του παιχνιδιού από την εποχή της
closed beta ακόμα, οφείλω να ομολογήσω
ότι ενώ έχουν γίνει μεγάλα βήματα στο
optimization του τίτλου (αρχικά χρησιμο-
ποιούσε πρακτικά μόνο έναν πυρήνα) και
πλέον επωφελείται από την ύπαρξη και
των τεσσάρων πυρήνων, υπάρχει ακόμα
μπόλικο περιθώριο για βελτίωση. Σε αυτήν
τη φάση, αν θέλετε να έχετε υψηλή από-
δοση σε συνθήκες WvW zerg με 100+ παί-
κτες ταυτόχρονα στην ίδια περιοχή, θα
χρειαστείτε μία σύγχρονη όσο και ισχυρή
τετραπύρηνη CPU, που να προσεγγίζει ή
και να ξεπερνά κατά προτίμηση τα 4GHz.
Πάντως, τέτοιες καταστάσεις δεν είναι
αποκλειστικό γνώρισμα του GW2, αφού λί-
γο-πολύ όσα ΜΜΟ επιχείρησαν να ενσωμα-
τώσουν PvP μεγάλης κλίμακας συνάντη-
σαν προβλήματα. Τρανό παράδειγμα εδώ η
πρώιμη υλοποίηση της Wintergrasp στο
WoW, η οποία έριχνε προσωρινά μέχρι και
τους servers και ανάγκασε την Βlizzard
σταδιακά να ρίξει το ανώτατο επιτρεπτό
όριο παικτών στη ζώνη κατά τη διάρκεια
της μάχης.
ΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ GW2
Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυ-
λό μας: το GW2 δεν έχει raids όπως αυτά
έχουν καθιερωθεί την τελευταία δεκαετία
στα ΜΜΟ. Τα elite events αναλογούν καθα-
ρά στα world bosses του WoW και τα 5άρια
dungeons είναι αυτό που είναι, δηλαδή
5
άρια και όχι μαζικά instances για 10-40
παίκτες. Αυτό προφανώς συνέβη βάσει
σχεδιασμού. Παρ’ όλα αυτά, δεν παύει να
αποκλείει εντελώς μία σημαντική μερίδα
του ΜΜΟ κοινού, αυτήν των raiders. Ίσως
η ArenaNet πρέπει να αναθεωρήσει σε κά-
ποιο σημείο τη στάση της και να συμπερι-
λάβει στο σχεδιασμό του endgame παιχνι-
διού κάποιας μορφής κλασικό instanced
raid. Ίσως η 10άρα υλοποίηση να είναι η
ιδανική για το GW2, αφού δεν προϋποθέτει
το ριζικό επανασχεδιασμό του skill setup.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η ενσωμάτω-
ση raids στο παιχνίδι μόνο καλό αντίκτυπο
μπορεί να έχει στον αριθμό των συνολικών
παικτών, αφού θα επέτρεπε στο GW2 –θε-
ωρητικά τουλάχιστον– να αντλήσει από τη
δεξαμενή των ενθουσιωδών raiders του
WoW που ψάχνουν για μία νέα εμπειρία.
Το GW2 επίσης στερείται cross faction
PvP ή server open world PvP. Αντιμαχόμε-
να factions δεν υπάρχουν, ούτε ζώνες για
PvP στην κανονική ροή παιχνιδιού. Όσοι
αρέσκονται σε τέτοιο gameplay θα πρέπει
να συμβιβαστούν με το WvW. Αν όμως
απλά τους εξιτάρει ο κίνδυνος της περι-
πλάνησης σε έναν PvP server κατά τη
διάρκεια της καθημερινής τριβής με το παι-
χνίδι, τότε ας κοιτάξουν αλλού.
ΣΥΝΟΛΙΚΑ
To GW2 μπήκε δυναμικά στην ΜΜΟ σκηνή
και σε πρώτη φάση επιβεβαίωσε τις προσδο-
κίες όσων το περίμεναν εδώ και χρόνια. Η
εκπληκτική αισθητική και η προχωρημένη
σχεδίασή του εξασφαλίζουν μία απολαυστι-
κή εμπειρία σε όσους το προτιμήσουν. Σί-
γουρα όμως δεν είναι αψεγάδιαστο, ούτε
και πλήρες. Μπορεί ο πανέμορφος κόσμος,
το μαζικό PvP και η πλούσια leveling εμπει-
ρία να προσφέρουν αρκετές ώρες
gameplay, αλλά το endgame μέρος του
φωνάζει από μακριά ότι χρήζει ενίσχυσης. Η
αγορά των ΜΜΟ εξελίσσεται διαρκώς και με
καταιγιστικούς ρυθμούς και περιθώρια ολι-
γωρίας δεν υπάρχουν. Άλλωστε, είναι ευκο-
λότερο το να φτάσεις σε υψηλό επίπεδο
από το να παραμείνεις σε αυτό. Αυτή είναι η
επόμενη πρόκληση για την ArenaNet.
Το GW2 δεν έχει raids
όπως αυτά έχουν
καθιερωθεί την
τελευταία δεκαετία
στα ΜΜΟ.
Messenger of Fear in sight Dark deception
kills the light.
Αυτό στην κορυφή του τρούλου λέγεται vista. Και δεν είναι Windows...
90
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Αέρας ανανέωσης στο κουρασμένο
είδος των ΜΜΟRPG
Προς το παρόν, περιορισμένο
endgame περιεχόμενο
n
Είδος:
MMORPG
n
Έκδοση:
NCsoft
n
Ανάπτυξη:
ArenaNet
n
Διάθεση:
Beacon
n
Τιμή:
54,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows XP Service Pack 2 και άνω, Intel Core 2 Duo 2,0GHz,
Core i3, AMD Athlon 64 X2 και άνω, 2GB RAM, nVidia GeForce 7800, ATi Radeon X1800, Intel HD 3000 και άνω (256MB of video RAM and shader model 3.0), χώρος 25GB στο σκληρό δίσκο
n
Multiplayer:
Αποκλειστικά
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Guild Wars, World of Warcraft, Rift, Warhammer online
n
Εναλλακτική πρόταση:
World of
Warcraft, Star Wars: The Old Republic, Lord of The Rings Online