Page 83 - PC Master τ. 277

R
eview
83
PC Master
σε κανένα σημείο του παιχνιδιού. Ο χαρα-
κτήρας που παίζετε είναι απέθαντος μεν,
αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το λε-
γόμενο Humanity για να γίνετε προσωρινά
άνθρωπος. Η μεγαλύτερη επίπτωση του να
είστε Human έχει να κάνει με το multiplay-
er κομμάτι: όταν είστε άνθρωπος, μπορείτε
να εισβάλετε (Invade) στο παιχνίδι ενός άλ-
λου παίκτη – αντίστοιχα βέβαια μπορείτε να
δεχθείτε εισβολή από άλλο παίκτη και μπο-
ρείτε να καλέσετε Phantoms για βοήθεια.
Το Humanity είναι, λοιπόν, πολύτιμη πρώτη
ύλη: μπορείτε να τη μαζέψετε στην τύχη
(
μερικοί εχθροί την αφήνουν πίσω τους) ή
αν βοηθάτε άλλους παίκτες όταν παίζετε
ως Phantom. To Humanity επηρεάζει κι άλ-
λους παράγοντες: όταν είστε άνθρωπος,
έχετε περισσότερες πιθανότητες να βρείτε
αντικείμενα, κάνετε περισσότερη ζημιά με
ορισμένα όπλα και έχετε μεγαλύτερες άμυ-
νες σε ορισμένες επιθέσεις.
Τις πρώτες ώρες δεν ασχολήθηκα καθό-
λου με το κεφάλαιο αυτό – πράγματι, μπο-
ρείς να αγνοήσεις τελείως το μηχανισμό
αυτό και να παίξεις κανονικά, αν και χάνεις
κάποιο κομμάτι του παιχνιδιού. Όταν όμως
εξοικειωθείς αρκετά με το PvE κομμάτι, θέ-
λεις να δεις και το PvP. Εδώ είναι τα κακά
μαντάτα στην έκδοση του PC. To multiplay-
er στην PC version δεν λειτουργεί καθόλου
καλά: πρώτον, πολύς κόσμος αντιμετωπίζει
σοβαρά προβλήματα σύνδεσης. Ακόμα και
αν γίνει σωστό port forwarding, το Games
for Windows Live διαθέτει απλά φριχτά
γραμμένο κώδικα και η υποδομή του είναι
ουσιαστικά εμπόδιο για σωστό on-line παίξι-
μο. Δεύτερον, το community που στηρίζει
την PC version είναι πολύ μικρότερο από το
αντίστοιχο των κονσολών, άρα μικρότερες
πιθανότητες να βρείτε κόσμο (ενδεικτικά
καθαρά, αυτήν τη στιγμή το Steam μου δεί-
χνει ότι 1.020 άτομα παίζουν παγκοσμίως
το PC version μέσω Steam). Τρίτον και κυ-
ριότερο, υπάρχουν πολύ περισσότεροι
hackers στην έκδοση για PC, που απλά
μπαίνουν μέσα και θερίζουν κόσμο. Ακόμα
και όσοι καταφέρνουν να παίζουν, πρέπει
να είναι διαβασμένοι και γνωστικοί (ακόμα
και να υπολογίζουν μικρό-lag για να απο-
φεύγουν άδικα backstabs).
Στην «καρδιά» του Dark Souls υπάρχει μία
αναλογία: πόση υπομονή μπορείς να κάνεις
για να αγνοήσεις τα χαμένα souls, να βρεις
τον τρόπο να προχωρήσεις και πόση επι-
βράβευση νιώθεις όταν περάσεις το εκά-
στοτε εμπόδιο. Για καθέναν από εμάς αυτή
η μαθηματική σχέση είναι διαφορετική: για
κάποιους αξίζει τον κόπο, για άλλους, όχι.
Κάποιος μπορεί να αντλήσει ευχαρίστηση
όταν, μετά από πέντε ώρες που σπάει συ-
νέχεια τα μούτρα του, καταφέρει να νικήσει
ένα mini-boss. Κάποιος μπορεί να κουρα-
στεί στα πέντε λεπτά και να κάνει κάτι άλ-
λο με το χρόνο του. Εντέλει, αυτή ακριβώς
η σχέση ανοχής/μαζοχισμού καθορίζει το
πόσο θα σας αρέσει το παιχνίδι. Αν δείξετε
επιμονή μέχρι να σας «σπάσει» τα παιχνίδι,
μέχρι να γονατίσετε και να δεχθείτε το μα-
ζοχισμό, τότε υπάρχει «κάτι» εκεί κάτω.
CHALLENGE ACCEPTED!
Και φτάνουμε στον πονοκέφαλο του re-
viewer – στην περίπτωσή μας είναι ημικρα-
νία μέχρι αιμορραγίας, λόγω της ιδιαιτερό-
τητας του τίτλου, τη βαθμολογία. Ένας
αριθμός που, δυστυχώς για πολλούς, θα
επισκιάσει τέσσερις σελίδες κειμένου. Βλέ-
πω και μερικά 100% από ξένα περιοδικά και
sites και απορώ: είμαι τόσο γεροπαράξε-
νος; Θα προτιμήσω αυτό το χαρακτηρισμό,
πάντως, παρά το να είμαι η αιτία που ένας
αναγνώστης θα κλάψει τα λεφτά του.
Η FROM software δήλωσε ότι ήθελε να
φτιάξει ένα ζόρικο παιχνίδι, το οποίο,
όμως, όλοι να μπορούν να απολαύσουν. Η
έκδοση που είδα και έπαιξα δεν είναι ένα
παιχνίδι που θα μπορούσα να προτείνω «σε
όλους». Πολύ απλά δεν μπορώ να παρο-
τρύνω «όλους» τους PC gamers να δώσουν
50
για ένα παιχνίδι που θα τους δυσκο-
λέψει από την εγκατάσταση. Αυτό πρέπει
να αντανακλάται και στη βαθμολογία της
κριτικής: από ένα 80% και πάνω σημαίνει
ότι λέω σε έναν φίλο μου, τον οποίο δεν
θέλω να κοροϊδέψω: «Αγόρασέ το, θα σου
αρέσει σίγουρα». Δεν μπορώ να το κάνω
αυτό, όχι όταν τον στέλνω να ψάξει mods
για να παίξει ένα προχειροφτιαγμένο port.
Θα έλεγα, λοιπόν, ότι είναι για «φανατικούς
του είδους» και μόνο. Αν μπορείτε να προ-
σπεράσετε όλα τα «Συμπεράσματα» (και,
φυσικά, αν έχετε ήδη παίξει πιο… must-
RPG, όπως Witcher, Gothic, Skyrim κ.λπ.),
αν έχετε επιμονή, υπομονή και σας περισ-
σεύουν και
50,
ίσως να ανήκετε στη συ-
γκεκριμένη ομάδα παικτών που θα απο-
λαύσουν τις κρυμμένες απολαύσεις αυτού
του ιδιαίτερου τίτλου.
H ειρωνεία είναι ότι η έκδοση για PC θα
μπορούσε να είναι ανώτερη από την
PS3/360: καλύτερη ανάλυση που αναδει-
κνύουν τα textures, μπόλικα mods, ενεργό
(
θεωρητικά) community. Αλλά η FROM
απλά το «γείωσε» (με τη βοήθεια του
GFML). Είναι κρίμα, διότι αν είχε γίνει
απλώς ένα αξιότιμο port (ή καλύτερη υπο-
δομή για ένα λιγότερα φρικτό multiplayer
mode), θα κάναμε λόγο για ένα από τα κα-
λύτερα RPGs στα PCs. Μετά απ’ όλα αυτά,
αν έχετε Xbox 360 ή PlayStation 3, αγορά-
στε το Dark Souls χωρίς τον παραμικρό δι-
σταγμό.
Ποτέ δεν ξέρεις τι σε περιμένει στην επόμενη
γωνία: κατά πάσα πιθανότητα απλά θα πεθά-
νεις και θα πρέπει να ξαναέρθεις.
Από την πολύ σουρεάλ
και ατμοσφαιρική εισαγωγή,
που βάζει τις βάσεις για
το αλλόκοτο lore.
72
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Έξοχο σύστημα μάχης
Ατμόσφαιρα κινδύνου και
πρόκλησης
Κακοφτιαγμένο port
n
Eίδος:
RPG
n
Έκδοση:
Namco Bandai
n
Ανάπτυξη:
FROM
n
Διάθεση:
Namco Bandai
n
Τιμή:
49
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows XP/Vista/7, επεξεργαστής 2,6GHz Dual Core, μνήμη
2
GB, κάρτα γραφικών GeForce 880GT/ATi Radeon 4850, λογαριασμός Games For Windows Live
n
Μultiplayer:
Ναι
n
Επίσημο Web site:
n
Eπιρροές:
Rick
Dangerous
n
Εναλλακτικές προτάσεις:
Skyrim, The Witcher 2