R
eview
PC Master
96
Ε
ίκοσι τέσσερα ολόκληρα χρόνια
χωρίζουν το αρχικό Carrier
Command, ένα πρωτοπόρο
κράμα RTS και action, από το
σύγχρονο remake που παρου-
σιάζουμε σήμερα. Το 1988 ο
υπογράφων ήταν εννέα ετών και έπαιζε το
Carrier Command στον καινούργιο υπολο-
γιστή του, Amstrad CPC (αν δεν γνωρίζετε
τίποτε για τους Amstrad, γρήγορα στο μά-
θημα του κ. Καρκαλέμη!), προσπαθώντας
απεγνωσμένα να καταλάβει τι στο καλό
έπρεπε να κάνει. Tutorials; Χα! Read The
Freaking Manual, νεαρέ. Αχ, αναμνήσεις…
Το Carrier Command: Gaea Mission είναι
μία ιδιαίτερη περίπτωση remake γιατί μένει
αρκετά πιστό στο πρωτότυπο και απλώς
προσπαθεί να το βελτιώσει σε ορισμένα
σημεία. Σε πλήρη αντίθεση με την πλειο-
νότητα των σύγχρονων remakes και
reimaginings, όπου η λογική που επικρα-
τεί, είναι «ας βρούμε κάνα γνωστό όνομα
από το παρελθόν και ας του αλλάξουμε τα
φώτα μετατρέποντάς το σε shooter, μπας
και πουλήσουμε κάνα αντίτυπο παραπά-
νω», οι developers του Carrier Command:
Gaea Mission σεβάστηκαν απόλυτα την αρ-
χική συνταγή και προχώρησαν στη δημι-
ουργία του remake πιστεύοντας ότι το
gameplay παραμένει διαχρονικό.
Άριστα λοιπόν από εμάς στον τομέα των
προθέσεων, ωστόσο μόνο οι προθέσεις
δεν αρκούν για να δημιουργηθεί ένα εν-
διαφέρον και εμπορικά επιτυχημένο παιχνί-
δι. Ο πήχης του gaming σε θέματα παρα-
γωγής βρίσκεται σήμερα πιο ψηλά από πο-
τέ και η προσοχή των παικτών αποσπάται
από δεκάδες τίτλους κάθε μήνα, οπότε κά-
θε παιχνίδι πρέπει να παλέψει πολύ για να
κερδίσει το κοινό από τα πρώτα λεπτά
ώστε να έχει πιθανότητες επιτυχίας. Και τι
κάνει το Gaea Mission; Ξεκινά την κεντρική
campaign του με το χειρότερο δυνατό τρό-
πο, υποβάλλοντας τον παίκτη σε μία ημίω-
ρη ταλαιπωρία μέσω ενός FPS κομματιού
που μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ως κα-
ταστροφικά κακό. «Ξύλινα» animations,
άθλιο gameplay, ερασιτεχνικός τρόπος πα-
ρουσίασης και εχθροί με νοημοσύνη καρ-
πουζιού, πραγματικό αυτογκόλ από τα
αποδυτήρια για την Bohemia Interactive.
Αναρωτιέμαι πόσος κόσμος θα δοκιμάσει
αυτά τα πρώτα 30 λεπτά απόλυτης αθλιό-
τητας και θα εγκαταλείψει το παιχνίδι αη-
διασμένος, μη έχοντας την υπομονή να δει
τι ακολουθεί. Αυτό που θα ήθελα να περά-
σω μέσω του κειμένου είναι απλό: Αξίζει
να υπομείνετε.
ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΝΕΡΑΚΙ
Το σενάριο του Gaea Mission μάς μετα-
φέρει στο μέλλον, περιγράφοντας τον κα-
Καλώς το και ας άργησε
του Αλέξανδρου «Admiral» Γκέκα
Το αεροπλανοφόρο σας είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής στο Carrier Command ως το κέντρο
επιχειρήσεων από το οποίο θα εφορμάτε στα εχθρικά εδάφη.
Υπάρχουν ορισμένα μικρά κομμάτια της
campaign που παίζονται ως FPS. Μακάρι να
μην υπήρχαν καθόλου.
Ρομποτικέ φίλε μου, πήρες λάθος στροφή.
Εδώ είναι το Carrier Command, όχι το Mass
Effect.
PERFORMANCE
REPORT
Επεξεργαστής Intel Core 2
Quad 6600 στα 2.4GHz, 4GB μνήμη RAM,
κάρτα γραφικών ATi Radeon HD6850
1
GB, Windows 7 Home Premium, ανάλυ-
ση 1.680x1.050
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Αναπάντεχα για παιχνίδι της Bohemia, η
απόδοση του παιχνιδιού αποδείχθηκε
πολύ καλή στο κορυφαίο επίπεδο ποιό-
τητας, με το framerate να μην πέφτει
σχεδόν ποτέ κάτω από τα 40fps, ενώ συ-
νήθως βρισκόταν γύρω στα 60. Εξίσου
αναπάντεχα, δεν παρατηρήσαμε game
breaking bugs και crashes, με μόνη με-
λανό σημείο το θέμα της Α.Ι. που ήδη
αναφέρθηκε.
CARRIER COMMAND:
GAEA MISSION