Page 98 - PC Master τ. 277

R
eview
μία… hands-on προσέγγιση των πραγμά-
των! Σεναριακά η δυνατότητα να αναλά-
βετε τον απευθείας έλεγχο οποιουδήποτε
οχήματος δικαιολογείται, γιατί όλες οι μο-
νάδες του παιχνιδιού είναι ρομποτικές και
τηλεκατευθυνόμενες από τον πρωταγωνι-
στή ο οποίος παραμένει στην ασφάλεια
του Carrier, εκτός από σπάνιες περιπτώ-
σεις στην campaign όπου αποφασίζει να
αναλάβει ο ίδιος δράση.
Θεωρητικά λοιπόν ο παίκτης έχει την
επιλογή να το παίξει στρατηγός και να πε-
ριοριστεί στο micromanaging των μονά-
δων του εκ του μακρόθεν, μετατρέποντας
ουσιαστικά το παιχνίδι σε RTS, ή να πάρει
ο ίδιος τα όπλα και να παίξει το Carrier
Command: Gaea Mission ως συμβατικό ve-
hicle-based shooter. Στην πράξη, θα χρει-
αστεί να κάνετε λίγο και από τα δύο. Οι
μονάδες σας μπορούν να εκτελέσουν βα-
σικές κινήσεις και μανούβρες χωρίς την
άμεση καθοδήγησή σας, όμως η A.I. των
επίγειων ειδικά οχημάτων είναι απλώς
ανεπαρκής. Τα Walruses δεν έχουν ιδιαί-
τερη δυσκολία να διασχίσουν ανοικτές
εκτάσεις, όμως μόλις τους ζητήσετε κά-
ποια πιο… εξεζητημένη κίνηση, όπως ο
ανεφοδιασμός σε ένα κοντινό Ammo De-
pot, πελαγώνουν και αρχίζουν τις χαζομά-
ρες. Το pathfinding των μονάδων γίνεται
συχνά πηγή αστείρευτου γέλιου, με τα
Walruses να πασχίζουν για ολόκληρα λε-
πτά να ξεπεράσουν ένα εμπόδιο ύψους
δέκα εκατοστών (insert lame woman dri-
ver joke here) ή να επιλέγουν μία τουρνέ
γύρω από όλο το νησί για να καταλήξουν
σε ένα σημείο 50 μέτρα πιο πέρα. Εξίσου
απογοητευτική εμφανίζεται η A.I. του
αντίπαλου Carrier στο Strategy Game,
αφού ο καπετάνιος του πανικοβάλλεται
στο πρώτο σημάδι αντίστασης εκ μέρους
σας και τρέχει μέχρι να του τελειώσουν τα
καύσιμα. Η A.I. θέλει ξεκάθαρα δουλειά, η
Bohemia έχει αναγνωρίσει το πρόβλημα
και δεσμεύτηκε ότι θα το διορθώσει άμε-
σα. Ελπίζουμε πως θα το κάνει.
ΒΑΘΙΑ, ΑΓΡΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ
Αν μπορείτε πάντως να ξεπεράσετε το
ζήτημα με την A.I., το παιχνίδι θα αρχίσει
σταδιακά να σας κερδίζει με το ενδιαφέρον
μείγμα δράσης και στρατηγικής που προ-
σφέρει. Στην campaign ο πρωταρχικός στό-
χος σας είναι να επισκευάσετε πλήρως το
Carrier, ώστε να αποκτήσετε πρόσβαση σε
όλες τις λειτουργίες του. Το αεροπλανο-
φόρο σας εμφανίζεται αρκετά αύταρκες,
διαθέτοντας modules για την επισκευή και
τον ανεφοδιασμό των οχημάτων, την πα-
ραγωγή μονάδων και οπλικών συστημά-
των, καθώς και την εγκατάσταση turrets
για την άμυνά του. Το θέμα είναι ότι όλα
τα παραπάνω καταναλώνουν Fuel, ενώ η
ταχύτητα με την οποία κατασκευάζετε νέ-
ες μονάδες και όπλα εξαρτάται άμεσα από
τον αριθμό και τον τύπο των νησιών που
έχετε υπό τον έλεγχό σας. Ως καπετάνιος
του σκάφους λοιπόν ο παίκτης έχει ως
αποστολή να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις
διαθέσιμες resources, φροντίζοντας πα-
ράλληλα να κατακτά νησιά με κύριο στόχο
την αύξηση της παραγωγής και την αντί-
στοιχη αποδυνάμωση του αντιπάλου.
Αρκετά από τα νησιά διαθέτουν μάλιστα ει-
δικά κτήρια, τα οποία προσφέρουν και-
νούργιες τεχνολογίες σε όποιον τα κατα-
λάβει, οπότε αντιλαμβάνεστε ότι το Carrier
Command εναποθέτει αρκετές ευθύνες
στα χέρια του παίκτη. Ακόμα και στη story-
based campaign οι επιλογές που έχετε εί-
ναι αρκετές: θα χτυπήσετε σε κάποιο pro-
duction island ώστε να αυξήσετε την ταχύ-
τητα παραγωγής μονάδων, θα προτιμήσετε
την επιστροφή στα δικά σας εδάφη για
ανεφοδιασμό ή θα επιτεθείτε κατευθείαν
σε ένα από τα προπύργια της APA, παίζο-
ντάς τα όλα για όλα; Οι πρώτες αποστολές
της campaign λειτουργούν ως tutorial και
εδώ οι developers έχουν κάνει εξαιρετική
δουλειά, επιδεικνύοντας σταδιακά στον
παίκτη όλες τις δυνατότητες που έχει στα
χέρια του χωρίς να τον πνίγουν με πληρο-
φορίες. Σε αυτό βοηθά και το ευέλικτο in-
terface, το οποίο μάλιστα έχει σχεδιαστεί
με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εύχρηστο
τόσο με πληκτρολόγιο-ποντίκι όσο και με
gamepad.
Τα objectives που θα πρέπει να ολοκλη-
ρώσετε, διαφέρουν ανάλογα με το νησί
στο οποίο επιτίθεστε. Ο βασικός στόχος εί-
ναι το εχθρικό Command Center, το οποίο,
αν καταληφθεί από τις δυνάμεις σας, θα
σας δώσει αμέσως τον έλεγχο όλων των
εγκαταστάσεων και, φυσικά, πρόσβαση
στις resources του νησιού. Κατά κανόνα
όμως το Command Center προστατεύεται
είτε από τις μονάδες του εχθρού είτε από
firewalls, shields, scramblers και άλλα αμυ-
ντικά συστήματα. Συχνά λοιπόν η επιχείρη-
ση κατάληψης ενός νησιού περιλαμβάνει
τη σταδιακή κατάληψη δευτερευουσών
εγκαταστάσεων, ώστε να εξαπολύσετε την
τελική επίθεσή σας με τις καλύτερες δυνα-
τές συνθήκες. Σημειωτέον ότι ο γενικότε-
ρος ρυθμός του Carrier Command δεν έχει
καμία σχέση με RTS όπως το StarCraft 2 και
μοιάζει περισσότερο με παιχνίδια τύπου
R.U.S.E. ή Wargame: οι κινήσεις σας θα
PC Master
98
Αυτός είναι ο χάρτης μέσω του οποίου μπορείτε να παρακολουθήσετε τη δραστηριότητα των μο-
νάδων σας και να δώσετε λεπτομερείς οδηγίες. Φροντίστε να δίνετε πολλαπλά waypoints αν δεν
θέλετε να δείτε το Walrus να βουτάει σε κάποια χαράδρα.
Οι Τσέχοι της Bohemia είναι προφανώς φανα-
τικοί τηλεθεατές της «Μεσημεριανής Μελέτης».
Η επισκευή των modules κοστίζει ακριβά σε
Fuel. Μην επισπεύδετε επισκευές αν δεν είστε
100%
σίγουροι ότι θα έχετε επαρκές απόθεμα
καυσίμων για να φθάσετε σε κάποιο κοντινό
νησί.