Page 107 - PC Master τ. 278

R
eview
νται δύο επιλογές, μία για κάθε mouse
button, με τη δεύτερη να είναι σχεδόν
πάντα η εξέταση του εν λόγω hotspot.
Πατώντας το Space, εμφανίζονται όλα τα
καίρια σημεία της οθόνης, αν και μπορείτε
να τα διακρίνετε πολύ εύκολα και χωρίς
αυτό. Με το F5 μεταφέρεστε στα saved
games, ενώ το παιχνίδι σώζει και αυτόμα-
τα πολύ συχνά, και με το Escape μπαίνετε
στο κεντρικό μενού. Το inventory βρίσκε-
ται κάτω δεξιά και μπορεί να ενεργοποιη-
θεί είτε με mouse over είτε με κλικ, ανά-
λογα με τη ρύθμιση που προτιμάτε. Γενικά
ο χειρισμός είναι πολύ εύκολος και τα
διάφορα tutorials που εμφανίζονται στη
διάρκεια του παιχνιδιού είναι μάλλον
αχρείαστα, αφού ακόμη και οι αρχάριοι
παίκτες αναμένεται να τον καταλάβουν
πολύ γρήγορα.
Γριφοι και εΠιΠεδο
δυΣκολιαΣ
Το πρώτο Edna & Harvey είχε καταφέρει
να με ξαφνιάσει ευχάριστα. Διέθετε έναν
μεγάλο αριθμό από προκλητικούς γρί-
φους, με έναν συγκεκριμένο να συγκατα-
λέγεται στους κορυφαίους που έχω συνα-
ντήσει τα τελευταία χρόνια. Έκτοτε η
Daedalic Entertainment πρόλαβε να μας
κακομάθει με παιχνίδια που περιείχαν
πραγματικές προκλήσεις, πρωτότυπες κα-
ταστάσεις που σχεδόν ποτέ δεν είχαν
προφανή λύση ούτε όμως απαιτούσαν μα-
ντικές ικανότητες, ακριβώς δηλαδή το συ-
στατικό που ζητά κάθε καλός adventurer.
Σ’ αυτόν λοιπόν τον τομέα που έδειχνε
μέχρι στιγμής να είναι το σημείο υπερο-
χής της εταιρείας, το Harvey’s New Eyes
ήταν μία τεράστια απογοήτευση.
Οι περισσότεροι γρίφοι του παιχνιδιού
είναι inventory-based, με τα αντικείμενα
που συλλέγετε να είναι άφθονα, ενώ κα-
τά κανόνα δεν μπορείτε να τα μεταφέρε-
τε από την πραγματικότητα στις ονειρικές
καταστάσεις ή αντίστροφα. Υπάρχει επί-
σης ένας αριθμός από ειδικά puzzles με
κάποια από αυτά να θυμίζουν σπαζοκεφα-
λιές που συναντάμε σε περιοδικά με
σταυρόλεξα. Αναφέρω χαρακτηριστικά
ένα τεστ λογικής πλέγματος, μία άσκηση
συνεπαγωγής ορισμένων βημάτων και κά-
τι σαν επιτραπέζιο RPG. Όλα τα παραπάνω
ακούγονται ενδιαφέροντα, είναι όμως
απελπιστικά απλοϊκά και εύκολα. Σχεδόν
όλα τα αντικείμενα που παίρνετε αποκτώ-
νται με ένα απλό pick up, ακόμη και όταν
ο άνθρωπος που έχει κάθε λόγο να σας το
απαγορέψει, βρίσκεται ακριβώς δίπλα. Συ-
νήθως ο χώρος στον οποίο κινείστε είναι
περιορισμένος και τα hotspots ολιγάριθ-
μα, με συνέπεια με το που αποκτάτε ένα
αντικείμενο, να ξέρετε άμεσα πού και πώς
πρέπει να το χρησιμοποιήσετε. Τα δε ειδι-
κά παζλ μάλλον ούτε παιδιά του δημοτι-
κού δεν αναμένεται να προβληματίσουν,
ενώ έχουν ακόμη και Skip κουμπί για
όσους δεν θέλουν να τα παίξουν! Ειλικρι-
νά δεν κατανοώ αυτήν την υπεραπλού-
στευση και εύχομαι να είναι μία απλή πα-
ρένθεση και όχι ο τρόπος με τον οποίο
σκοπεύει να κινηθεί η εταιρεία στο εφε-
ξής.
Oχι αυΤO Που Περιμεναμε
Το πρώτο Edna & Harvey ήταν ιδιαίτερο,
παράξενο και πρωτότυπο. Το δεύτερο επι-
χείρησε να γίνει περισσότερο ιδιαίτερο,
πιο παράξενο και ακόμη πιο πρωτότυπο.
Άποψή μου είναι ότι το παράκανε και κού-
ρασε, ενώ δεν μπορώ παρά να δω αρνητι-
κά και την παντελή απουσία πρόκλησης
και είναι κρίμα γιατί πραγματικά είχε μερι-
κές εκπληκτικές ιδέες. Αν είστε από τους
παίκτες που δεν τους ενοχλεί ο πολύ χα-
μηλός δείκτης δυσκολίας, μπορείτε να
προσθέσετε 10 μονάδες στην τελική βαθ-
μολογία. Στους υπόλοιπους το παιχνίδι πι-
θανότατα να αφήσει την ίδια πικρή γεύση
που άφησε σε μένα.
107
PC Master
74
%
ΘεΤικα-αρνηΤικα
Πρωτοτυπία σε κάθε στοιχείο του
η ιδέα μίας ηρωίδας που δεν μπορεί
να αρθρώσει λέξη
η έννοια των απαγορεύσεων
Το απρόσμενο και αναπάντεχα
επεξηγηματικό φινάλε
δείκτης δυσκολίας που αγγίζει το
μηδέν
Ψυχεδέλεια που γίνεται αυτοσκοπός
μεγάλος αριθμός από αδιάφορους
χαρακτήρες
κάποιοι εκ των ηθοποιών δεν
αποδίδουν τα αναμενόμενα
n
Είδος:
Adventure
n
Ανάπτυξη:
Daedelic Entertainment
n
Τιμή:
20
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU: 2GHz Single Core/1.8GHz Dual Core, 1.5GB RAM (Vista/7: 2GB), DirectX9.0c –
συμβατή Sound Card, OpenGL 2.0 – συμβατή κάρτα γραφικών με τουλάχιστον 256MB dedicated RAM
n
Προβλήματα-Bugs:
Δύο υπότιτλοι που δεν μεταφράστηκαν στα Αγγλικά, ένα
αόρατο αντικείμενο στο inventory
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Anime graphics
n
Εναλλακτική πρόταση:
Edna & Harvey:
The Breakout
Οι περισσότεροι
γρίφοι του παιχνιδιού
είναι inventory-
based.
Λύνοντας ένα ακόμη απλοϊκό subgame.
Το κλασικό χωριό τύπου Φαρ Ουέστ.
Επιχειρώντας να πείσετε το μέντιουμ ότι είστε
νεκρή.