Page 108 - PC Master τ. 278

R
eview
Π
ρώτη καταγεγραμμένη ανα-
φορά ενός «ορκ» ως τέρατος
έχουμε στο έπος «Beowulf»,
όπου ο Grendel αποκαλείται
orcneas (από το Οrcus, λατι-
νική ονομασία του θεού
Πλούτωνα). Στη συνέχεια, βρίσκουμε ορκ
σε διάφορες ιστορίες, όπως το ιταλικό
«
Orlando Furioso» (1516), ακόμη και σε
ποίημα του William Blake (1793). Να ση-
μειώσουμε ότι τα ορκ διαφέρουν λίγο από
setting σε setting: η πρώτη μεγάλη εμφά-
νισή τους ήταν στη Μέση Γη και στα λογο-
τεχνήματα του καθηγητή Τόλκιν, αλλά
έχουν, με τον καιρό, χρησιμοποιηθεί και
σε άλλους κόσμους, με μικρές παραλλα-
γές, από το Warhammer και το Warcraft,
το Dungeons & Dragons και το Shadow-
run, έως τα Elder Scrolls και το Killing
Spirit. Σε όλες αυτές τις εκφάνσεις, το ορκ
είναι πάντα άσχημο και «κακοχυμένο»,
τρώει βρόμικα πράγματα ή ωμή σάρκα,
έχει πράσινη απόχρωση στο δέρμα, μου-
σούδα και χαυλιόδοντες αγριογούρουνου.
Στο Of Orcs and Men είναι επίσης «στον
όγκο» και βρίζει σαν λιμενεργάτης.
GREENSKINS, ΕΝΩΘΕΙΤΕ
Προτού το Warcraft δώσει στον παίκτη
τον έλεγχο ενός ορκ, ήταν αδιανόητο να
έχεις ένα game με ήρωα ένα πρασινότομα-
ρο τέρας (ναι, θα γράψω «πρασινοτόμαρο»
μερικές φορές). Μαθαίνοντας για πρώτη
φορά το Of Orcs and Men, σκέφτηκα ενστι-
κτωδώς (εκτός από το «Of Mice and Men»),
το Knight Orc, ένα παλαιολιθικό text adven-
ture όπου έπαιζες με ένα ορκ, κάτι εξαιρετι-
κά πρωτότυπο και σπάνιο. Αν όμως τότε το
ορκ μου έπρεπε να χρησιμοποιήσει την ευ-
στροφία του, σήμερα καλείται κυρίως να
χρησιμοποιήσει υπερμεγέθεις δικέφαλους…
Στο κλασικό fantasy setting όπου δια-
δραματίζεται το παιχνίδι, οι φυλές των ορκ
έχουν περάσει φριχτούς πολέμους και κα-
ταδυναστεύονται από την ανθρώπινη αυ-
τοκρατορία (η οποία βρίσκεται στα πρόθυ-
ρα συμμαχίας με νάνους και ξωτικά, κάτι
που θα οδηγήσει σίγουρα σε μία «πράσινη»
γενοκτονία). Η ιστορία ξεκινά με μία μι-
κρή ομάδα από επίλεκτα ορκ, που έχει
ως σκοπό να αντιστρέψει την κατά-
σταση, αναλαμβάνοντας την άκρως
επικίνδυνη αποστολή δολοφονίας
του αυτοκράτορα. Το ορκ που παίζουμε
στο παιχνίδι, ο Arkail, μαθαίνει για την
αποστολή αυτοκτονίας στο αρχικό tutorial,
όπου εκπαιδευόμαστε σχετικά με το χειρι-
σμό και τους μηχανισμούς μάχης.
Αν και το Of Orcs and Men έχει κλασική
κάμερα, στήσιμο και χειρισμό ενός third
person action, η μάχη είναι λίγο ιδιαίτερη:
όταν δοκιμάσετε να κάνετε το πρώτο κλικ,
άρα επίθεση, στο στόχο, θα δείτε ότι έχετε
δώσει μία εντολή που μπαίνει σε queue.
Πατώντας δε το space, η δράση επιβραδύ-
νεται, σχεδόν παγώνει. Μέσα από αυτό το
παράξενο κράμα (που «μυρίζει» Bioware
τελευταίας εποχής), προγραμματίζετε τις
επόμενες τέσσερις εντολές του χαρακτή-
ρα. Υπάρχουν διάφορα skills και είδη επιθέ-
σεων, κάποια κάνουν Critical Hits, άλλα
μειώνουν το Armor του αντιπάλου, κ.λπ.
Μπορείτε εναλλακτικά να μη χρησιμοποιεί-
τε το σύστημα παύσης και εντολών: αν
απλώς κάνετε κλικ στον εχθρό, θα αναθέ-
σετε στιγμιαία την εντολή της απλής επί-
θεσης. Αναθέτοντας στα πλήκτρα 1, 2, 3
κ.λπ. τα υπόλοιπα skills, μπορείτε να δώσε-
τε πιο γρήγορο ρυθμό στο παιχνίδι, αλλά
πάντα υπάρχει ο περιορισμός των τεσσά-
ρων επιθέσεων που μπαίνουν σε μία γραμ-
μή αναμονής, η μία μετά την άλλη.
Αμέσως μετά από το tutorial (και προ-
σπαθώντας ακόμα να συνηθίσουμε αυτό
το παράξενο είδος μάχης), μαθαίνουμε ότι
Rage και stealth, δύο σε ένα!
Του Χρήστου «Kuv» Κουβόπουλου Facebook.com/chriskuv
To ορκ-Χουλκ, λίγο προτού μπει στο rage…
O Styx, το πιο έξυπνο γκόμπλιν της φυλής του.
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Core Duo 8400 3.0GHz,
4
GB μνήμη, κάρτα γραφικών HD6870,
Windows 7Home Edition
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Το μηχάνημα δοκιμής δεν αντιμετώπισε
προβλήματα στα υψηλά settings, οι μόνες
επιπλοκές (glitches και κακό clipping)
οφείλονται σε ατασθαλίες στον κώδικα.
OF ORCS AND MEN