R
eview
109
PC Master
πρέπει να βρούμε έναν κατάσκοπο, ο οποί-
ος θα μας περάσει κρυφά μέσα στην πόλη
των ανθρώπων, όπου θα βρούμε τον επό-
μενο NPC που θα μας φέρει κοντά στον
αυτοκράτορα. Ο… κατάσκοπος είναι ο δεύ-
τερος ήρωας του παιχνιδιού, ο γοητευτι-
κός, κοντοπίθαρος Styx, ένα πανούργο,
σαρκαστικό και φλεγματικό γκόμπλιν (κλέ-
βει την παράσταση ο άτιμος). Οι δύο πρω-
ταγωνιστές θα περάσουν μαζί τις επόμενες
15
περίπου ώρες μέσα από τρομερές στιχο-
μυθίες, ένα σενάριο με αρκετές ανατροπές
και προδοσίες και τη χρήση του F-word,
σχεδόν σε κάθε πρόταση (μάλλον για να
αποδοθεί η άγρια βαρβατίλα των πρωτα-
γωνιστών, αλλά πιστεύω ότι ήταν εφηβική
αυτή η προσέγγιση, καθώς υπάρχουν και
άλλα αφηγηματικά μέσα για να σκιαγρα-
φήσεις έναν άγριο χαρακτήρα).
RAGE KAI STEALTH
Οι δύο χαρακτήρες μας έχουν αντιδιαμε-
τρικές «ειδικές» ικανότητες. Όσο πολεμά ο
Arkail, ο δείκτης του rage γεμίζει σιγά σιγά
και όταν φτάσει στο τέλος, το ορκ γίνεται…
Χουλκ, ξεφεύγει από τον έλεγχό σας και
παρ’ όλο που οι επιθέσεις γίνονται πιο δυ-
νατές, μετατρέπεται σε άκρως επικίνδυνο
τέρας. Στις πρώτες μάχες είχα υποτιμήσει
τον παράγοντα του rage. Σκεφτόμουν «σιγά
μωρέ, το πολύ πολύ να ρίξει καμιά αδέσπο-
τη στον Styx, αλλά δεν θα γίνει κάτι». Λά-
θος... το έμαθα με… αιματηρό τρόπο όταν
σε μία μάχη ο πράσινος ογκόλιθος μπήκε
στο rage, βγήκε από τον έλεγχό μου και
έκοψε τον Styx στη μέση, συνεχίζοντας σε
ανεξέλεγκτα χτυπήματα αριστερά και δε-
ξιά. Περικυκλωμένος από τρεις απλούς
στρατιώτες, υπέκυψε σε χτυπήματα. Το
rage δεν είναι ντεκόρ και θα πρέπει να μά-
θετε να το χρησιμοποιείτε για να επιβιώσε-
τε. Γενικά, το Of Orcs of Men ξεκινά δύσκο-
λα και παραμένει σε υψηλό επίπεδο δυσκο-
λίας έως τα 2/5 της διάρκειάς του. Θα πρέ-
πει να γίνουν μερικά level ups, να πάρετε
μερικές νέες ικανότητες ή αναβαθμίσεις για
να μπορείτε να αντέχετε με μεγαλύτερη
άνεση τις μάχες. Υπάρχουν τρεις stances
για τους δύο ήρωες (melee, special και de-
fense ή ranged αναλόγως του χαρακτήρα),
καθεμία με τα δικά της skills.
Αντίστοιχα, πριν από κάθε μάχη, ο Styx
πρέπει να προχωρά αόρατος μπροστά με
το stealth mode του για να εξουδετερώσει
τουλάχιστον έναν εχθρό προτού αρχίσει η
μάχη. Αν έχετε κάνει και προσεκτική ανί-
χνευση της περιοχής και γνωρίζετε πού εί-
ναι τοποθετημένοι οι φρουροί, μπορείτε να
σκοτώσετε και περισσότερους εχθρούς με
τακτικές hit and run.
ΔΥΟ ΦΙΛΟΙ, ΕΝΑΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ
H ροή του παιχνιδιού είναι απόλυτα
γραμμική και μερικές «επιλογές» που θα
πρέπει να πάρετε σε ορισμένα σημεία, δεν
έχουν τον αντίκτυπο που θα θέλαμε. Δυ-
στυχώς, το ίδιο περιορισμένο και μονοδιά-
στατο γίνεται και το gameplay, μόλις συνη-
θίσετε τη ρουτίνα κάθε μάχης: ο Styx σκο-
τώνει σε stealth mode όσους φρουρούς
μπορεί προτού γίνει αντιληπτός, μετά αρχί-
ζει η μάχη, όπου ο Arkail ροπαλιάζει τους
εχθρούς που έχουν μαζευτεί γύρω του, μέ-
χρι να μπει σε rage. Παράλληλα, κρατάτε
τον Styx μακριά και αυτός πετά τα μαχαιρά-
κια του. Θεωρητικά, υπάρχουν διαφορετικοί
τύποι εχθρών με τρωτά σημεία, αλλά το
παιχνίδι δεν μας ωθεί να τα αξιοποιήσουμε
(
μπορείτε να τελειώσετε ολόκληρο το παι-
χνίδι χωρίς να αξιοποιήσετε το Defensive
stance του Arkail, για παράδειγμα). Αντιδια-
μετρικές κατηγορίες όπως το hack & slash
με το tactical team-based, είναι εξαιρετικά
δύσκολο να συνδυαστούν σωστά: έτσι και
το Of Orcs and Men προσπαθεί να δώσει
κάποιο βάθος στρατηγικής, αλλά δεν είναι
τόσο tactical όσο θα θέλαμε.
Η Α.Ι. που αναλαμβάνει το χειρισμό του
άλλου χαρακτήρα είναι απελπιστικά αργή:
πολλές φορές θα δείτε να έχει ξεκινήσει η
μάχη και, εκεί που θα θέλατε να δείτε το
συμπολεμιστή σας να ορμά στη συμπλοκή
για να δώσει ένα χεράκι, αυτός θα χαζεύει,
σαν να βαριέται να εμπλακεί ή να μην μπο-
ρεί να αποφασίσει τι να κάνει. Οι παύσεις
αυτές διαρκούν ελάχιστα δευτερόλεπτα,
αλλά υπάρχουν και δεν θα έπρεπε. H μέ-
τρια Α.Ι. πάντως σας ωθεί να εναλλάσσεστε
συνεχώς από τον έναν χαρακτήρα στον άλ-
λο. Γενικά , το Of Orcs and Men δεν παίζε-
ται επιλέγοντας έναν από τους δύο ως
«
αγαπημένο» και αφήνοντας τον άλλον
στην τύχη του. Επιβάλλεται να παίζετε και
με τους δύο, με ασταμάτητες εναλλαγές,
ώστε να σιγουρεύεστε ότι κάνουν σωστές
επιθέσεις. Τα γραφικά είναι καλοδουλεμέ-
να, ειδικά για ευρωπαϊκό στούντιο που δεν
έχει τεράστιο budget. Συγκεκριμένα έχει γί-
νει απίστευτα, λεπτομερή δουλειά στα μο-
ντέλα και τα skins. Η μουσική, πραγματικά
επική με τη μεγαλοπρεπή Φιλαρμονική της
Βοστόνης να ντύνει ακουστικά την περιπέ-
τεια. Από τεχνικής άποψης, μόνο μερικά μι-
κρά glitches έπεσαν στην υπόληψή μου,
κυρίως θέματα στο collision detection (χέ-
ρια να περνάνε μέσα από πόρτες) και λίγο
άγαρμπο lip-synch σε ορισμένους διαλό-
γους, ενώ η κάμερα δεν χειρίζεται καλά τις
μάχες όπου πολεμάτε κοντά σε τοίχους.
Ένας ενδιαφέρον πειραματισμός «έξυ-
πνου» action, με ξεχωριστούς πρωταγωνι-
στές, σενάριο με όμορφες πινελιές και δι-
λήμματα, αλλά δυστυχώς με ατυχές timing
(
κυκλοφορούν όλα τα blockbusters αυτήν
την εποχή) το Of Orcs and Men δεν είναι
για όλους τους παίκτες, αλλά οι φίλοι των
fantasy settings σίγουρα πρέπει να του ρί-
ξουν μία ματιά.
Οι φρουροί είναι πάντα τοποθετημένοι έτσι ώστε να μπορείτε να καθαρί-
σετε μερικούς με τον Styx προτού αρχίσει η μάχη.
Πάντα θα αντιμετωπίζετε περισσότερους εχθρούς, αλλά οι απλοί στρα-
τιώτες πέφτουν εύκολα…
72
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Οι δύο πρωταγωνιστές
•
Εξαιρετικά γραφικά
•
Μέτρια Α.Ι.
•
Το σύστημα μάχης θέλει λίγο χρόνο
εξοικείωσης
n
Είδος:
Αction RPG
n
Έκδοση:
Focus Home Interactive
n
Ανάπτυξη:
Cyanide Studios
n
Τιμή:
€
39
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής στα 2.6GHz, 1GB RAΜ, κάρτα γραφικών nVidia
6600
με 128MB VRAM ή αντίστοιχη AMD, Windows XP/Vista/Windows 7
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο site:
oforcsandmen.com
n
Επιρροές:
Dragon Age Games
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Severance