R
eview
113
PC Master
υπόθεση. Δυστυχώς, οι developers δεν δί-
νουν κανένα περιθώριο για αυτοσχεδιασμό
στον παίκτη. Κάθε φόνος πρέπει να εκτε-
λείται μόνο με έναν προκαθορισμένο τρό-
πο. Όπως είπαμε, στον Lucius προσφέρο-
νται μερικά hints, αλλά πολλές φορές αυ-
τά είναι ασαφή, καθώς ο τρόπος με τον
οποίο το σατανόπαιδο σκαρφίστηκε να
στείλει κάθε φουκαρά στον άλλο κόσμο
δεν είναι πάντα εμφανής από τον παίκτη.
Καθώς δεν περιοριζόμαστε σε λίγα δωμά-
τια, αλλά σε μία ολόκληρη έπαυλη, μπο-
ρούμε να μαζέψουμε κάθε λογής random
αντικείμενο χωρίς προφανή λόγο. Μπορού-
με να βρούμε ένα αντικείμενο στην αρχή,
το οποίο θα το χρειαστούμε για να σκοτώ-
σουμε κάποιον στο τέλος του παιχνιδιού!
Κάποια αντικείμενα που τα κάνουμε equip,
μπορεί να εμφανίσουν κάποιο βελάκι και
να βοηθηθούμε, αλλά αυτό γίνεται μόνο
για συγκεκριμένα πράγματα σε συγκεκρι-
μένες στιγμές! Το μυαλό του παίκτη θα ορ-
γιάζει με κάθε λογής ανώμαλο τρόπο που
σκέφτεται για να ολοκληρώσει την απο-
στολή του, αλλά οι δημιουργοί λένε ένα
αποκαρδιωτικό «Όχι» και σε αναγκάζουν να
τελειώσεις το παιχνίδι με τον τρόπο που
εκείνοι σχεδίασαν.
Επειδή ο Lucius πρέπει να σκοτώσει, δεν
σημαίνει ότι μπορεί να πάρει ανά χείρας το
αλυσοπρίονο και να αρχίζει να θερίζει. Η
δουλειά του πρέπει να γίνει διακριτικά.
Οπότε, σε κάθε περίπτωση, ο Lucius μαζεύ-
ει καθημερινά αντικείμενα και τα αποθη-
κεύει στις μη ρεαλιστικής χωρητικότητας
τσέπες του (ποιο άλλο παιδάκι κουβαλάει
φακούς, κατσαβίδια, πέτρες και γαλλικά
κλειδιά πάνω του;). Με αυτά τα αντικείμε-
να θα ετοιμάσει το πεδίο για ένα ιδιαίτερα
παράξενο (και ενίοτε φρικιαστικό) ατύχη-
μα. Όπως και στην περίπτωση της υπηρέ-
τριας, έτσι και τους υπόλοιπους, ο Lucius
θα τους σκοτώσει, αλλά ο φόνος πρέπει να
μοιάζει με ατύχημα. Πέρα από το πλούσιο
inventory του, ο Lucius είναι προικισμένος
και με άλλες, παραφυσικές ενέργειες,
όπως τηλεπάθεια (ο κοντούλης Lucius δεν
φτάνει αντικείμενα που βρίσκονται σε ψη-
λά ράφια), έλεγχο μυαλού και άλλες. Φυ-
σικά, αν μας δουν να μετακινούμε τηλεπα-
θητικά βάζα δεξιά και αριστερά, το παιχνίδι
τελειώνει και φτου από την αρχή.
IF yOu’RE gOINg ThROugh
hEll, kEEP gOINg
Μετά την πρώτη…αταξία του Lucius,
αποκαλύπτεται σιγά σιγά το backstory που
έχουν ετοιμάσει οι developers για το παι-
χνίδι. Ο «ανθρώπινος» πατέρας του Lucius
είναι ένας γερουσιαστής που ετοιμάζεται
για τις επερχόμενες εκλογές (άραγε ο Lu-
cius κυνηγά την περιουσία του μπαμπά;)
και το σερί των ανεξιχνίαστων φόνων απο-
καλύπτει όλο και περισσότερο τις σκέψεις
του detective McGuffin, o οποίος δρα και
ως αφηγητής μεταξύ των chapters. Η πλο-
κή θα μπορούσε να είναι το ατού του παι-
χνιδιού, αλλά χαντακώνεται από το πενι-
χρό animation τόσο του σώματος όσο και
του προσώπου όλων των χαρακτήρων, ενώ
το voice acting θα μπορούσε να χαρακτη-
ρισθεί ως οριακά ανεκτό. Είναι κομματάκι
δύσκολο να συμπαθήσεις το cast όταν
όλοι τους κινούνται σαν μαριονέτες. Μερι-
κά μουσικά κομμάτια είναι ενδιαφέροντα,
αλλά παίζουν συνεχώς σε ένα ατελείωτο
loop και, ειδικά στα δύσκολα chapters
όπου θα κολλήσετε μέχρι να ενδώσετε σε
κάποιο walkthrough, καταντούν εκνευρι-
στικά. Τα γραφικά επίσης δεν έχουν κάτι
ιδιαίτερο. Λιτά και όμορφα (τα περιβάλλο-
ντα είναι ομολογουμένως πολύ εντυπω-
σιακά), αλλά βαριά για το σύστημα για κά-
ποιον ανεξήγητο λόγο.
Το Lucius παίρνει δέκα με τόνο για την
ιδέα. Στην εκτέλεση, δυστυχώς, το παιχνίδι
θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο. Πε-
ριοριστικό, άδικα δύσκολο σε πολλές περι-
πτώσεις, με «χλομούς» χαρακτήρες και γρα-
φικά που δεν εντυπωσιάζουν, το Lucius θα
παραμείνει στις μνήμες μας ως «μία καλή
ιδέα», και όχι ως «ένα καλό παιχνίδι». Δώστε
του όμως μία ευκαιρία. Αν είστε φαν ται-
νιών που αφορούν στο σόι του… ακατανό-
μαστου ή απλώς απολαμβάνετε τα adven-
tures, σίγουρα θα διασκεδάσετε με τη θρί-
λερ ατμόσφαιρα που διακατέχει τον τίτλο.
Το παιχνίδι μπορεί να έχει τα μειονεκτήμα-
τά του, αλλά το ανέκφραστο βλέμμα του
Lucius την ώρα που οδηγεί μία αθώα ψυχή
σε έναν φρικιαστικό θάνατο είναι μία ένοχη
απόλαυση…
Καλά, με τέτοια φατσούλα, πώς στο καλό γίνε-
ται να είσαι γιος του Εωσφόρου;
Το Lucius
θα παραμείνει στις
μνήμες μας ως «μία
καλή ιδέα», και όχι ως
«
ένα καλό παιχνίδι».
Παράξενη διακόσμηση έχει το υπόγειο, έτσι
δεν είναι;
Όταν βλέπετε αυτήν την οθόνη, μόλις βρήκατε το θύμα σας. Let the bloodshed begin!
66
,6%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡνΗΤΙΚΑ
•
Πρωτότυπη ιδέα
•
Καλοσχεδιασμένοι χώροι
•
Ο «ενήλικος» χαρακτήρας του
•
Περιοριστικό gameplay
•
Άδικα δύσκολο
•
Μέτριος τεχνικός τομέας
n
Είδος:
Action/adventure
n
Έκδοση:
Lace Mamba Global
n
Ανάπτυξη:
Shiver Games
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows XP, Vista 7, επεξεργαστής Pentium 4 1.5GHz Athlon XP, μνήμη
1.5
GB RAM, κάρτα γραφικών nVidia 8800 και πάνω, 3GB στο σκληρό δίσκο
n
Επίσημο Web site:
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επιρροές:
Omen
n
Εναλλακτική πρόταση:
The Omen και Exorcist.