Page 136 - PC Master τ. 278

PC Master
136
T
ο πρώτο πρόγραμμα που έπεσε
στα χέρια μου στα μέσα της δεκα-
ετίας του ‘90 που είχε τη μορφή
engine, ήταν το ADMS για υπολο-
γιστή Commodore Amiga, μία
πλήρης γλώσσα προγραμματισμού ειδικά
σχεδιασμένη για τη δημιουργία text
adventures. Αμέσως συνειδητοποίησα πό-
σο σου λύνονται τα χέρια όταν προϋπάρ-
χουν στην πλατφόρμα που χρησιμοποιείς
οι έννοιες inventory, character, load/save
κ.λπ. και δεν χρειάζεται να τις δημιουργή-
σεις ο ίδιος από την αρχή. Λίγο αργότερο
ανακάλυψα το Adventure Game Studio
του Chris Jones.
Οι πρώτες εκδόσεις της μηχανής αυτής
ήταν DOS based και όχι ιδιαίτερα φιλικές
προς το χρήστη, όμως ήταν η πρώτη δωρε-
άν engine που επέτρεπε τη δημιουργία
πλήρων graphic animated adventure
games. Το εντυπωσιακό είναι ότι το AGS
όχι απλά ζει και βασιλεύει στις μέρες μας,
αλλά ανανεώνεται συχνά από το δημιουρ-
γό του, ενώ δέχεται και έναν πολύ μεγάλο
αριθμό από modules και plug-ins που γρά-
φονται από μέλη της ιδιαίτερα ενεργής
κοινότητας που έχει συγκροτηθεί με τα
χρόνια. Πλέον πρόκειται για μία ολοκλη-
ρωμένη σουίτα ανάπτυξης, κι αυτό που
ξεκίνησε με τη φιλοδοξία να παραχθούν
παιχνίδια 256 χρωμάτων 320x200 pixels
στο στυλ των πρώτων τίτλων της Sierra,
σήμερα επιτρέπει αναλύσεις μέχρι
1.024
x768, καθώς και 3D hardware
acceleration. Κάποια από τα παιχνίδια που
οφείλουν την ύπαρξή τους στο AGS είναι
αληθινά αριστουργήματα, άλλα δωρεάν
και άλλα εμπορικά, που βάζουν τα γυαλιά
σε πολλές ακριβές παραγωγές. Χαρακτη-
ριστικά αναφέρω τα: A Tale of Two
Kingdoms, Downfall, Gemini Rue και
Resonance.
Μέσα από αυτή τη νέα στήλη θα επιχει-
ρήσω να σας υποδείξω τον τρόπο και τις
μεθόδους δημιουργίας ενός adventure
Άρχισα να παίζω adventure games το 1986, σε ηλικία 11 ετών. Αν θυμάμαι καλά, πριν
περάσουν δύο χρόνια, μου μπήκε για πρώτη φορά η ιδέα να δημιουργήσω ένα. Έκανα,
μάλιστα, κάποιες δειλές προσπάθειες προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, αλλά το εγχείρημα
ήταν πάρα πολύ επίπονο με τα μέσα της εποχής και μοιραία τα παράτησα πριν προχωρήσω
ιδιαίτερα. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που είχα να αντιμετωπίσω ήταν ότι έπρεπε να
δημιουργήσω τα πάντα από το μηδέν, κάτι που εκτόξευε το δείκτη δυσκολίας.
του Άλκη Πολυράκη
1
Τρέχοντας το πρόγραμμα για πρώτη
φορά.
2
Η αρχική οθόνη του AGS.
ΦτιΑξτε το δικο σΑσ adventure
με το aGS
(
adventure Game Studio)