137
PC Master
Θέλετε να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι,
αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Το AGS
είναι το τέλειο εργαλείο και ο Άλκης Πολυράκης
ο ιδανικός καθηγητής. Αν είστε επιμελείς και
δεν χάσετε μαθήματα, σύντομα θα μπορείτε να
καυχιέστε ότι είστε κι εσείς ένας game developer!
game με το Adventure Game Studio, ξεκι-
νώντας από τα πρώτα βήματα. Αν πιστεύε-
τε ότι κρύβετε μέσα σας έναν Ron Gilbert
ή μία Jane Jensen, αν έχετε πολλές καλές
ιδέες αλλά δεν ξέρετε πώς και από πού να
ξεκινήσετε, μείνετε μαζί μας. Πριν από
όλα, ωστόσο, είναι καλό να διευκρινίσου-
με τι δεν πρόκειται να καλύψουμε μέσα
από αυτή τη στήλη:
•
Δημιουργική γραφή:
Το να αναλύσου-
με πώς γράφεται ένα σενάριο θα απαιτού-
σε πολύ μεγάλο χώρο και άλλωστε δεν θα
ταίριαζε με το ύφος του περιοδικού.
•
Graphics design:
Το πώς και με ποια
εργαλεία θα δημιουργήσετε τα γραφικά
σας δεν θα μας απασχολήσει. Απλώς θα
συζητήσουμε τι θα κάνετε με αυτά.
•
Προγραμματισμό:
Θεωρητικά, μπορεί-
τε να φτιάξετε ένα παιχνίδι με AGS χωρίς
να γράψετε ούτε μία γραμμή κώδικα. Θεω-
ρητικά, επίσης, η συντακτική ομάδα του
PC Master θα μπορούσε να λάβει μέρος
σε επίδειξη μόδας! Ποτέ μην εμπιστεύεστε
όσα μπορούν να γίνουν θεωρητικά. Ένα
παιχνίδι δεν παύει να είναι ένα πρόγραμμα
υπολογιστή, πράγμα που σημαίνει ότι όσο
καλύτερος προγραμματιστής είστε, τόσο
πιο άρτιο θα είναι το αποτέλεσμα. Μην
προβληματίζεστε, όμως, αν δεν έχετε
προηγούμενη εμπειρία από προγραμματι-
σμό. Μπορεί να μην καλύψουμε όλο το
φάσμα, αλλά θα πούμε αρκετά χρήσιμα
πράγματα για το scripting που χρησιμοποι-
εί η engine και με τόσο κατανοητό τρόπο,
ώστε να μπορεί να τα παρακολουθήσει
οποιοσδήποτε. Απλά θα αναγκαστούμε,
τουλάχιστον στην αρχή, να χρησιμοποιή-
σουμε τα προϋπάρχοντα templates του
AGS, ώστε να μην αποθαρρύνουμε όσους
από εσάς δεν έχετε εμπειρία από συγγρα-
φή κώδικα.
•
Ενδελεχή επεξήγηση κάθε λειτουρ-
γίας του AGS:
Το Adventure Game Studio
διαθέτει ένα ιδιαίτερα επεξηγηματικό
manual. Στο χέρι σας είναι να το μελετή-
σετε και να εντρυφήσετε σε αυτό όσο
εσείς επιθυμείτε. Στόχος της στήλης δεν
είναι να μεταφέρει αυτούσιο το manual
αυτό, αλλά να εξηγήσει τις βασικότερες
λειτουργίες μέσα από παραδείγματα και
απλά μαθήματα.
Αυτόν το μήνα θα συζητήσουμε πώς ξε-
κινάμε ένα παιχνίδι, ποιες βασικές μετα-
βλητές ορίζουμε και πώς δημιουργούμε
ένα πλήρως λειτουργικό δωμάτιο. Υποθέ-
τουμε, πριν ξεκινήσουμε, ότι έχετε κατε-
βάσει το AGS από τη διεύθυνση
AGS.aspx, το έχετε εγκαταστήσει, έχετε
αποφασίσει τι περίπου παιχνίδι θέλετε να
φτιάξετε και έχετε στη διάθεσή σας μία
–
υποτυπώδη έστω– εικόνα που θα χρησι-
μοποιηθεί ως δωμάτιο. Σημειώστε ότι θα
χρησιμοποιηθεί σε όλη τη διάρκεια της
στήλης η έκδοση 3.2.1, η οποία είναι και η
τελευταία τη στιγμή που γράφεται το άρ-
θρο αυτό.
Την πρώτη φορά που θα εκκινήσετε το
πρόγραμμα, θα επιλέξετε Start a new
game. Θα δείτε να ξεκινά ο New Game
Wizard που θα σας καθοδηγήσει να επιλέ-
ξετε τα βασικά χαρακτηριστικά του παιχνι-
διού σας. Το πρώτο πράγμα που θα κλη-
θείτε να επιλέξετε θα είναι το template
που θα χρησιμοποιήσετε. Υπάρχουν τρία
διαθέσιμα:
1.
Το 9-verb MI-style:
Για χειρισμό με
επιλογή ρημάτων στο κάτω μέρος της
οθόνης, στα πρότυπα που καθιέρωσε η
LucasArts. Παιχνίδια που είχαν αυτό το εί-
δος χειρισμού ήταν τα Monkey Island 1
και 2, Indiana Jones and the Fate of
Atlantis, Simon the Sorcerer 1 και 2 κ.ά.
Το Default Game:
Για χειρισμό με cursor
τεσσάρων εντολών που εναλλάσσονται με
το δεξί mouse button, στα πρότυπα που
καθιέρωσε η Sierra. Παραδείγματα τίτλων
με αυτό το χειρισμό είναι τα Space Quest
IV, King’s Quest V, Leisure Suit Larry 6 κ.ά.
2.
Το Verb Coin:
Για χειρισμό με έναν
cursor-δίσκο τριών εντολών, που ενεργο-
ποιείται κρατώντας το αριστερό mouse
button πατημένο. Επίσης, πρωτοεμφανί-
στηκε από τη LucasArts και χρησιμοποιή-
θηκε στα Full Throttle, Monkey Island 3, A
Vampyre Story κ.ά.
Υπάρχει και η επιλογή να μην ορίσετε
κάποιο template και να ξεκινήσετε με
εντελώς κενό παιχνίδι, με σκοπό να δημι-
ουργήσετε όλο το interface εξαρχής. Τη
συγκεκριμένη μπορείτε να τη δοκιμάσετε
στο μέλλον, όταν θα έχετε αποκτήσει
πλέον μεγάλη εμπειρία στο AGS και ειδικά
στο scripting κομμάτι. Τότε θα έχετε τη
δυνατότητα να δώσετε τη μορφή που ται-
ριάζει στο προσωπικό σας γούστο στο
adventure σας, όπως, για παράδειγμα,
έναν μοναδικό cursor για όλες τις χρήσεις
ή μία inventory bar, με τα αντικείμενα το-
ποθετημένα στο πάνω μέρος της οθόνης.
Προς το παρόν, εμείς θα επιλέξουμε το
Verb Coin template για το παιχνίδι μας.
Το τελευταίο πράγμα που θα χρειαστεί
να κάνετε είναι εξαιρετικής σημασίας: να
επιλέξετε τον τίτλο του αριστουργήματός
σας. Εμείς θα βαδίσουμε με το PC
Master’s Saga (διότι το PC Master’s Quest
Τα General Settings πρέπει να επιλεγούν με σύνεση, ειδικά αυτά
που δύσκολα μπορούν να μεταβληθούν στην πορεία.
Φτιάχνοντας το πρώτο σας δωμάτιο.
3
4