Λόγος Νο 6
Μεγαλώσατε
Είστε μεγάλα παιδιά πια. Αυτός βέβαια δεν είναι λόγος να
σταματήσετε να παίζετε video games ούτε να αλλάξετε κατη-
γορία. Απλώς καθώς το μυαλό σας ωριμάζει (λέμε τώρα), είναι
καιρός να σκεφτείτε την πιθανότητα να προσθέσετε στο ρεπερ-
τόριό σας κάποια πιο σοβαρά παιχνίδια που να ερεθίζουν το
αριστερό τμήμα του εγκεφάλου σας. (Βέβαια αν πλησιάζετε τα
30
και παίζετε ακόμη Sims, έχετε πολύ πιο σοβαρά προβλήμα-
τα. Στα 28 σου δεν παίζεις Sims. Στα 28 σου κοιτάς το ταβάνι με
βλέμμα αδειανό και αναρωτιέσαι τι πήγε στραβά με τη ζωή σου,
όπως όλοι μας.)
Έρευνες έχουν δείξει ότι τα
adventure games, αν και τυπικά
απευθύνονται σε όλα τα ηλικιακά
groups, ουσιαστικά έχουν
απήχηση στις μεγαλύτερες
ηλικίες. Δεν είναι τυχαίο αυτό,
αφού αρκετά από αυτά έχουν
ιστορίες με ιδιαίτερο βάθος και
προεκτάσεις που δύσκολα μπορεί να
συλλάβει ή να επεξεργαστεί χωρίς
να χάσει το ενδιαφέρον του ένας
έφηβος. Επομένως αν δεν εί-
χατε βρει κίνητρο για να δοκι-
μάσετε το είδος μέχρι τώρα,
κάντε το σήμερα που είστε
στο ζενίθ της ευφυΐας
σας. Είναι και ένα καλό τεστ για να ελέγξετε αν έχετε ωριμάσει
επαρκώς. Αν δεν σας αρέσει, θα πρέπει να προβληματιστείτε.
Λόγος Νο 5
Το δικό σας Monkey Island 2
Υπάρχει μία και μόνο μία στιγμή στη ζωή ενός gamer κατά
την οποία συναντά το αγαπημένο του παιχνίδι. Δεν είναι όταν
το παίρνει στα χέρια του, ούτε όταν ξεκινά να το παίζει, ούτε
όταν το τελειώνει. Είναι το χρονικό σημείο που τον έχει συνε-
πάρει τόσο πολύ ώστε να νιώσει σε μία στιγμή απόλυτης διαύ-
γειας σκέψης το «this is it»… ότι αυτό είναι το ανώτερο της έκ-
στασης όπου μπορεί να τον οδηγήσει ένα παιχνίδι υπολογιστή.
Για μένα αυτό το παιχνίδι ήταν το Monkey Island 2: LeChuck’s
Revenge. Ο κολοσσός των Schafer, Gilbert και Grossman έθεσε
τα στάνταρ για το πώς πρέπει να είναι ένας σωστός εκπρόσω-
πος του είδους, με ιδέες και τεχνικές που ακολουθούνται ακό-
μη και σήμερα, 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Όλα αυτά
όμως μικρή σημασία έχουν. Λάθος, ασφαλώς και έχουν τερά-
στια σημασία, όμως άλλο θέλω να επισημάνω τώρα: Ότι πάνω
απ’ όλα σημασία έχει το πώς με έκανε να νιώσω τη δεδομένη
χρονική στιγμή που το έπαιξα. Και αυτό είναι κάτι εντελώς προ-
σωπικό, άρτια συνδεμένο με την εν γένει ποιότητα ενός τίτλου,
αλλά διαφορετικό για κάθε παίκτη.
Όπως δεν μπορεί κάποιος να διασχίσει δύο φορές το ίδιο πο-
τάμι, έτσι δεν είμαστε ποτέ σε δύο διαφορετικές στιγμές ο ίδιος
άνθρωπος. Αν είχα παίξει το Monkey Island 2 έναν μήνα αργότε-
ρα, ίσως να μην είχε το ίδιο αντίκτυπο που έχει
τώρα. Και κάπου εκεί έξω υπάρχει και
το δικό σας MI2 και περιμένει να το ανα-
καλύψετε. Η στιγμή που θα το συναντήσε-
τε θα σας μείνει αξέχαστη, όχι γιατί
το παιχνίδι θα είναι τέλειο, αλλά
γιατί θα είναι το adventure που ταιριά-
ζει σε εσάς προσωπικά. Τότε θα
πιστέψετε ότι είναι καλύτερο
και από το ίδιο το Monkey
Island 2, κάτι που, φυσικά, δεν θα
ισχύει, και έτσι θα κατανοήσετε πόσο
σημαντικό είναι για να καταφέρει να
σας οδηγήσει σε μία τέτοια παραίσθηση.
Λόγος Νο 4
Η μαγεία της εξερεύνησης
Σύμφωνοι, στα σύγχρονα παιχνίδια εξερεύνηση έχουν και τα
Tetris clones. Υπάρχουν μάλιστα ανοιχτοί κόσμοι, ολόκληρα on-
line σύμπαντα που περιμένουν να τα διαβείς, σε μη γραμμική
μορφή για σχεδόν ανεμπόδιστο sandbox gaming. Με το χέρι
στην καρδιά, όμως, θέλω να μου πείτε: αισθάνεστε ότι εξερευ-
νάτε και ανακαλύπτετε τους κόσμους που επισκέπτεστε ή
απλώς αποτελούν ένα μέσο που χρησιμοποιείτε για να πυροβο-
λήσετε, να ανατινάξετε, να λεηλατήσετε και γενικά να αφήσετε
το στίγμα σας με εμφατικό τρόπο; Ασφαλώς δεν φταίνε οι παί-
κτες γι’ αυτό και σίγουρα υπάρχουν πολλοί τίτλοι άλλων ειδών
που εξελίσσονται σε κόσμους αξιοπρόσεκτα κατασκευασμέ-
νους. Όμως είναι λογικό όταν έχουμε το νου μας στο action,
όλα αυτά να περνούν σε δεύτερη μοίρα.
Τα adventure games είναι τα κατεξοχήν παιχνίδια εξερεύνη-
σης. Από την εποχή ακόμα των text adventures στα οποία δεν
υπήρχε καν εικόνα, η σκέψη που επικρατούσε στο μυαλό του
73
PC Master
Μη σας ξεγελάει ο τίτλος, A Vampyre Story, πρόκειται για ένα χαλα-
ρωτικό και διασκεδαστικό adventure.
To Blackstone Chronicles συνδύαζε μία σοβαρή, «ενήλικη» ιστορία
με εξαιρετικούς χαρακτήρες.
Ο σκοπός του
adventure δεν είναι να
το τελειώσετε. Είναι να
το ευχαριστηθείτε.