παίκτη ήταν μία: να δω –τρόπος του λέγειν– τι υπάρχει παρακά-
τω. Είναι και η φύση των παιχνιδιών τέτοια: όταν αναζητάς συ-
νεχώς αντικείμενα, η ιδέα να βουτήξεις στο βυθό μίας λίμνης,
να ξεκλειδώσεις την πόρτα ενός εγκαταλειμμένου φάρου ή
ακόμη και να χωθείς έως τα γόνατα μέσα σε έναν σκουπιδοτε-
νεκέ, σε γεμίζει με έξαψη και προσμονή. Επίσης, το ότι κινείσαι
σε έναν πεπερασμένο κόσμο και συχνά επισκέπτεσαι τις ίδιες
τοποθεσίες αρκετές φορές, σε κάνει να τον προσέχεις περισσό-
τερο. Οι εικόνες του, οι παραστάσεις και οι κάτοικοί του μένουν
στη μνήμη σου.
Λόγος Νο 3
Η ταύτιση και το δέσιμο με τους ήρωες
Άλλος ένας τομέας στον οποίο τα άλλα είδη έχουν κάνει τε-
ράστια άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια. Κάποτε οι ήρωες
των υπόλοιπων genres σχεδόν δεν άρθρωναν λέξη, αλλά πλέ-
ον υπάρχουν πάρα πολλοί με ολοκληρωμένες προσωπικότητες
που ασφαλώς προξενούν εντύπωση και δεν περνούν απαρατή-
ρητοι. Και πάλι όμως ισχύει λίγο έως πολύ το ζήτημα πού επικε-
ντρώνεται η προσοχή μας: στο κομμάτι της ιστορίας ή στη δρά-
ση που απαιτούν τα υπόλοιπα genres; Επίσης, αν ο χαρακτήρας
μας έχει ξεπαστρέψει 20 διμοιρίες εξωγήινων ενώ πεθαίνει και
γίνεται respawn κάθε πέντε λεπτά, είναι λίγο δύσκολο να σε
αγγίξουν τα βάσανά του, δεν είναι έτσι;
Στα adventure games δεν είναι λίγες οι φορές που θα δεθείτε
τόσο με τους χαρακτήρες ώστε να χαρείτε με τα κατορθώματά
τους, να στενοχωρηθείτε όταν τα πράγματα δεν τους πηγαίνουν
καλά και γενικά να πιάσετε τον εαυτό σας να σκέφτεται τι ωραία
που θα ήταν να τους γνωρίζατε από κοντά, ξεχνώντας ότι πρό-
κειται για φανταστικούς ήρωες. Γιατί στη συνείδησή σας θα είναι
πέρα για πέρα αληθινοί.
Λόγος Νο 2
Οι καλύτερες ιστορίες σε computer games
Ως adventure gamers, σκίσαμε τον κόσμο στα δύο για να χω-
ρίσουμε το Χάος από τους Weavers στο Loom. Κάναμε τον ταξι-
διωτικό πράκτορα του Άλλου Κόσμου, ενώ αναζητούσαμε το ει-
σιτήριο που θα επέτρεπε στην ψυχή μας να πάει στο επόμενο
επίπεδο της ύπαρξης στο Grim Fandango. Ταξιδέψαμε πίσω στο
χρόνο για να διορθώσουμε τις ιστορικές ανακρίβειες στο The
Journeyman Project 3: Legacy of Time. Πασχίσαμε να κρατή-
σουμε τα λογικά μας, περπατώντας στα σκοτεινά μονοπάτια
του ανθρώπινου μυαλού στο Sanitarium. Αναζητήσαμε το Άγιο
Δισκοπότηρο και το τρομερό μυστικό του στο Gabriel Knight
3.
Μάθαμε πόσοι κόσμοι υπάρχουν παράλληλα με το δικό
μας σε ένα άνευ προηγουμένου οδοιπορικό στο The
Longest Journey. Αφήσαμε τα πάντα πίσω μας για να αναζη-
τήσουμε μαμούθ στα πέρατα της Γης στο Syberia. Εσείς τι
κάνατε την προηγούμενη εβδομάδα; Δολοφονήσατε έναν
έμπορο όπλων που πουλούσε την πραμάτεια του σε αντιμα-
χόμενες φατρίες στην Αφρική; That’s cute.
Εντάξει, αστειεύομαι. Δεν παραβλέπω το ότι πάρα πολλά
action ή RPG games των τελευταίων ετών έχουν πολύ καλές
PC Master
74
Όσοι αποθαρρύνονται από τα γραφικά του 1992, μπορούν να δοκιμά-
σουν τη σύγχρονη έκδοση του Monkey Island 2.
Όταν όλοι οι συμμαθητές μου ταυτίζονταν με τον Superman και τον
Batman, εγώ ένιωθα ως δικό μου άνθρωπο τον Larry Laffer.
To Amerzone είχε έναν υπέροχο κρυμμένο κόσμο που σε καλούσε να
τον εξερευνήσεις.