Page 75 - PC Master τ. 278

ιστορίες και πλήρεις από κάθε άποψη πλοκές, δανειζόμενα στοι-
χεία από τα adventures όπως πλούσιοι διάλογοι, γρίφοι, ανατρο-
πές. Μια στιγμή, όμως, δανείζονται στοιχεία; Γιατί λοιπόν, αν ζη-
τάμε μία εκπληκτική ιστορία, εφάμιλλη των καλύτερων ταινιών
του Χόλιγουντ, να μην απευθυνθούμε στα original story-based
games, αντί για τους μιμητές; Πραγματικά, σενάρια με το βάθος
και τον πλούτο που συναντάμε στα adventure games δεν υπάρ-
χει περίπτωση να βρείτε σε άλλα είδη, με την υποσημείωση, φυ-
σικά, ότι κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις του. Γι’ αυτό τα συναι-
σθήματα (χαράς, λύπης, απογοήτευσης, θαυμασμού, φόβου, συ-
γκίνησης και τόσα άλλα) που προξενούν στον παίκτη είναι πολύ
δυνατά και με αντοχή στο χρόνο. Φανταστείτε την αγαπημένη
σας ταινία. Τώρα προσπαθήστε να τη φανταστείτε με εσάς στο
ρόλο του πρωταγωνιστή. Να ξεκινάτε από την αρχή και να πρέ-
πει να αντιμετωπίσετε όλα τα εμπόδια που θα βρει μπροστά του
ο ήρωας μέχρι το φινάλε. Αν μπορείτε να φέρετε αυτή την εικό-
να στο μυαλό σας, τότε καταλαβαίνετε πόσο μπορεί να σας αγ-
γίξει η ιστορία ενός καλού adventure.
Λόγος Νο 1
Η ηδονή της επίλυσης ενός δύσκολου γρίφου
Υπάρχουν αρκετές διαφωνίες μεταξύ των fans του είδους για
το κατά πόσο η ιστορία ή τα puzzles είναι το σημαντικότερο
στοιχείο ενός adventure game. Δεν έχει και τόση σημασία, ας
πούμε ότι και τα δύο είναι ζωτικής σημασίας και σίγουρα αλλη-
λένδετα.
Ένας adventure gamer θα λύσει εκατοντάδες ή χιλιάδες γρί-
φους κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του. Θα βρει κλειδιά
κάτω από χαλάκια και χρηματοκιβώτια πίσω από πίνακες. Θα κα-
τασκευάσει εκρηκτικές ύλες από απορρυπαντικά και πυξίδες
από φελλούς και καρφίτσες. Θα διασχίσει χαράδρες με τη βοή-
θεια ενός κοτόπουλου από καουτσούκ με μία τροχαλία στη μέ-
ση, θα φορέσει ράσο πάνω από τη στολή του καθαριστή τζαμιών
για να τρυπώσει σε μεσαιωνικό μοναστήρι, θα χρειαστεί τη βοή-
θεια των «μωρών» με τα λάτεξ για να γλιτώσει από τα νύχια ενός
πτεροδάκτυλου, θα μαντέψει χρωματικούς συνδυασμούς για να
επικοινωνήσει με εξωγήινους και άλλα πολλά που πιστέψτε με,
μπορεί να σας ακούγονται εντελώς παρανοϊκά αλλά στους αντί-
στοιχους κόσμους των παιχνιδιών ήταν απολύτως λογικά.
Οι γρίφοι είναι ο τομέας που μπορεί να ανυψώσει μία ιστο-
ρία. Είναι ο λόγος για τον οποίο επιλέξαμε να περάσουμε το
χρόνο μας παίζοντας ένα παιχνίδι και όχι, για παράδειγμα, πα-
ρακολουθώντας μία ταινία ή διαβάζοντας ένα βιβλίο. Ένας σω-
στός τίτλος του είδους ιδανικά έχει έναν μεγάλο αριθμό από
εύκολα puzzles που μας βοηθούν να προχωράμε χωρίς πρό-
βλημα, έχοντας ταυτόχρονα την αίσθηση της επίτευξης στό-
χων, έναν ικανό αριθμό από puzzles μέτριας δυσκολίας που θα
μας αναγκάσουν να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει και
έναν ελάχιστο αριθμό από δύσκολα puzzles. Αυτά τα τελευ-
ταία είναι το αλατοπίπερο, η πεμπτουσία των adventure
games. Όλοι οι γρίφοι οφείλουν να ακολουθούν τη λογική του
σεναρίου, να είναι πρωτότυποι και να μπορούν να επιλυθούν
με παρατηρητικότητα και συνδυαστική λογική. Δεν πρέπει να
περιμένουν από τον παίκτη να μαντέψει τι είχε στο μυαλό του
ο δημιουργός χωρίς τα κατάλληλα στοιχεία ούτε να χρειαστεί
να χρησιμοποιήσει αντανακλαστικά και ταχύτητα: αυτά είναι
για άλλα είδη. Όταν καταφέρετε για πρώτη φορά και έπειτα
από πολύ κόπο να επιλύσετε έναν αληθινά δύσκολο γρίφο
που συγκεντρώνει όλα τα παραπάνω, τότε θα νιώσετε την
πραγματική επιβράβευση που σας δίνει ένα adventure game:
την πνευματική σύνδεση με το δημιουργό και τη δυνατότητα
να του στείλετε το νοερό μήνυμα «αυτό είναι το καλύτερο που
μπορείς να κάνεις;», προσθέτοντας προαιρετικά στο τέλος την
προσφώνηση «bitch;».
Ένας από τους χρυσούς κανόνες της αρθρογραφίας είναι ότι
δεν πρέπει να κλείνεις ποτέ το κείμενό σου με ηθικό δίδαγμα.
Επειδή όμως κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις του, το συμπέρα-
σμα είναι σαφές: Αν ανήκετε ακόμα σε αυτούς που δεν έχουν
δοκιμάσει ποτέ να παίξουν adventure game, ολοκληρώστε την
ανάγνωση του περιοδικού και επισκεφτείτε άμεσα το τοπικό ή
ηλεκτρονικό κατάστημα που προτιμάτε για να προμηθευτείτε
ένα. Σύντομα θα αναρωτιέστε γιατί το είχατε καθυστερήσει τό-
σο καιρό.
PC
Ο Arthur, η Τεχνητή Νοημοσύνη που ήταν ενσωματωμένη στο
interface των Journeyman Project, είναι ένας από τους καλύτερους
sidekicks της ιστορίας των adventures.
Scratches,
μοναχικό και
ατμοσφαιρικό.
Ο Van Glower στο Gabriel Knight 2. Επιβλητική και αμφιλεγόμενη
φυσιογνωμία.