Page 85 - PC Master τ. 278

ωρείτε την ψηφιακή διανομή για το μέλλον των games και πόση
ισχύ έχει η retail διανομή στη σημερινή βιομηχανία του PC gaming;
R.W.:
Νομίζω πως είναι προφανές ότι η αγορά του retail για ψη-
φιακά αγαθά, ειδικά στο χώρο του PC, σταδιακά θα εξαφανιστεί.
Ωστόσο, βρισκόμαστε ακόμα σε μεταβατική περίοδο και η retail
αγορά έχει ακόμη τη σημασία της, εξάλλου είναι πιο ωραίο να
παίρνεις ένα όμορφο κουτί παιχνιδιού ως δώρο για τα Χριστούγεν-
να παρά ένα κομμάτι χαρτί με έναν κωδικό… Το καλό πάντως με τα
ψηφιακά προϊόντα είναι ότι, εντέλει, θα οδηγήσουν σε φθηνότερα
games και μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
PCM:
Το Endless Space εμφανίζεται εντελώς ανοικτό σε modding.
Πιστεύετε ότι το player-created content είναι απαραίτητο για την
ενίσχυση των πωλήσεων ενός παιχνιδιού σε βάθος χρόνου;
R.W.:
Δεν θα μπορέσουμε ποτέ να φτιάξουμε ένα παιχνίδι που θα
ικανοποιεί τους πάντες. Μόνο μέσω της υποστήριξης του modding
μπορείς να προσφέρεις ένα παιχνίδι που καλύπτει ένα μεγάλο εύ-
ρος προτιμήσεων, ενώ ένα καλό παιχνίδι μπορεί να γίνει πλατφόρ-
μα για τη δημιουργία σπουδαίων mods μόνο αν προσφέρει τα κα-
τάλληλα εργαλεία και έχει δυνατή community.
PCM:
Ποια είναι η άποψή σας για το φαινόμενο του Kickstarter;
Πιστεύετε ότι είναι μία βιώσιμη εναλλακτική λύση για τη δημιουρ-
γία παιχνιδιών που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό;
R.W.:
Πιστεύω πως είναι υπέροχο, αλλά είμαι ένας συγκρατημέ-
νος άνθρωπος και θα περιμένω για να δω τα αποτελέσματα σε βά-
θος χρόνου. Ας δούμε ξανά το θέμα σε ένα με δύο χρόνια.
Εμείς στην Amplitude προτιμήσαμε να το αποφύγουμε, καθώς
θέλαμε να κρατήσουμε το διαχωρισμό μεταξύ χρηματοδότησης και
πάθους. Οι επενδυτές μας είναι φίλοι ή επιχειρηματίες, αλλά όχι
απαραίτητα gamers. Οι παίκτες μας από την άλλη ασχολούνται με
το παιχνίδι, αλλά το χρηματοδοτούν με την αγορά τους μόνο όταν
αυτό είναι πλέον playable.
PCM:
Ποια είναι η άποψή σας για την εκτενή χρήση DRM από
τους publishers; Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο πιο αποτελεσματικός
τρόπος για να αντιμετωπιστεί η πειρατεία;
R.W.:
Αν μπορείς να συνδυάσεις το DRM με ένα σετ υπηρεσιών,
αυτό πιστεύω πως είναι το ιδανικό, ειδικά αν μπορείς να παίξεις και
off-line. Όταν όμως το DRM έχει ως συνέπεια μία χειρότερη εμπει-
ρία, τότε το μόνο που καταφέρνεις, είναι να σπρώξεις τους παίκτες
σου προς την πειρατεία…. Αυτό είναι εντελώς απαράδεκτο. Μερι-
κοί προσπαθούν να «στραγγίξουν» τους παίκτες και να διογκώσουν
τα δικά τους κέρδη μέσω του DRM, ενώ θα έπρεπε να εστιάζουν
στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του παίκτη.
Στη δική μας περίπτωση, ελπίζουμε πως με τη συνεχή υποστήρι-
ξή μας στο παιχνίδι ο κόσμος θα διαπιστώσει ότι η κατοχή της νόμι-
μης έκδοσης είναι ο μοναδικός τρόπος για να έχει συνεχώς πρό-
σβαση στο πιο φρέσκο και ενδιαφέρον περιεχόμενο. Και ας μη συ-
ζητήσουμε καν τα bugs που αναφέρονται και προσπαθούμε να
εντοπίσουμε, για να διαπιστώσουμε, τελικά, πως οφείλονται στο
ότι ορισμένοι χρήστες παίζουν hacked εκδόσεις… Η υποστήριξη
που προσφέρουμε, είναι το καλύτερο DRM.
PCM:
Η βιομηχανία του gaming φαίνεται να βρίσκεται σε ανατα-
ραχή, με πολλά studios να κλείνουν και αρκετούς publishers να
υποφέρουν από σημαντική απώλεια εσόδων. Γιατί πιστεύετε ότι
συμβαίνει αυτό; Υπάρχει ένα καλύτερο μέλλον στον ορίζοντα;
R.W.:
Το μέλλον είναι λαμπρό, καθώς βλέπω όλο και περισσότε-
ρους gamers κάθε χρόνο. Η βιομηχανία όμως αλλάζει και, μερικές
φορές, όταν είσαι μία μεγάλη και «δυσκίνητη» εταιρεία, είναι πολύ
δύσκολο να αλλάξεις κατεύθυνση και να προσαρμοστείς στα νέα
δεδομένα, περίπου όπως ο «Τιτανικός» δεν κατάφερε να αλλάξει
πορεία προτού χτυπήσει το παγόβουνο. Πάντως, από κάθε μεγάλο
studio ή publisher που κλείνει, ξεπηδούν νέα φυντάνια με μεγα-
λύτερη προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα. Βλέπω τόσο πολ-
λά ταλαντούχα studios να αναδεικνύονται μέσω της indie scene,
που πραγματικά γεμίζω με ελπίδα. Οι indies του σήμερα είναι οι
AAA developers του αύριο.
PCM:
Romain, σ’ ευχαριστούμε πολύ!
PC
85
PC Master
Σχεδιάζοντας διαστημόπλοια – αξία, αξεπέραστη!
Tο ιδιαίτερο μοντέλο διπλωματίας.