PCM:
Αντλήσατε έμπνευση από άλλα παιχνίδια που ανήκουν στο
είδος των 4X, είτε από πρόσφατους εκπροσώπους του είδους είτε
από κλασικά παιχνίδια του παρελθόντος;
R.W.:
Ναι, βεβαίως! Είναι αδύνατον να σχεδιάσεις ένα 4X game
και να αγνοήσεις όλες τις εξελίξεις στο είδος. Τα πιο σημαντικά
σημεία αναφοράς ήταν τα Master of Orion 2, Galactic Civilizations
2,
Civilization, Total War, Clash of Heroes, RUSE… Όπως βλέπεις,
δεν είναι όλα 4X, αλλά είχαν ιδέες που βρήκαμε χρήσιμες γι’ αυτό
που θέλαμε να πετύχουμε.
PCM:
Το Endless Space δεν έχει ιδιαίτερο σενάριο, όπως άλλωστε
τα περισσότερα 4Χ games. Πιστεύετε ότι ένα story-based single
player θα ήταν εφικτό στο Endless Space ή απλώς το είδος των 4X
λειτουργεί καλύτερα με ελεύθερο gameplay;
R.W.:
Για εμάς το 4X προορίζεται κυρίως για τη δημιουργία της δι-
κής σου προσωπικής ιστορίας. Νομίζω πως είναι εξίσου ενδιαφέ-
ρον να δημιουργείς scenarios, ακόμη και μεγάλες, πολύπλοκες
campaigns –αν, φυσικά, είναι δυνατόν– με πολλά γεγονότα. Το
πρόβλημα με αυτές τις campaigns εντοπίζεται στο ότι δεν είναι τό-
σο replayable όσο το υπόλοιπο παιχνίδι, αν και σου προσφέρουν
μία πολύ έντονη εμπειρία την πρώτη φορά που τις παίζεις.
PCM:
Πόσο δύσκολο ήταν να εξισορροπήσετε όλες τις διαφορε-
τικές φυλές και τεχνολογίες, ώστε να αποφύγετε φαινόμενα
overpowered τεχνολογιών ή railroading (δηλαδή, έναν και μοναδι-
κό «σωστό» τρόπο παιξίματος για να κερδίσεις, αντί για πολλαπλές,
εξίσου αποτελεσματικές στρατηγικές);
R.W.:
Ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο, αλλά προσπαθούσαμε να
έχουμε πάντοτε κατά νου τις διαφορετικές μεθόδους νίκης στο
παιχνίδι. Κάθε φορά που προσθέταμε ένα νέο στοιχείο στο παιχνί-
δι, φροντίζαμε να ελέγχουμε την αποτελεσματικότητά του με
όλες τις διαθέσιμες victory conditions. Φυσικά, με κάθε νέο στοι-
χείο υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργήσεις κάποιο exploit που η
ομάδα των developers δεν θα καταφέρει να εντοπίσει. Ευτυχώς εί-
χαμε τη βοήθεια χιλιάδων μελών της community για να κλείσουμε
αμέσως τις «τρύπες».
Μελλοντικa ςχEδια
PCM:
Τι ακολουθεί στο μέλλον για το Endless Space; Σκοπεύετε
να ενσωματώσετε περισσότερα features μέσω κάποιων patches; Αν
ναι, μπορείτε να μας αποκαλύψετε τι θα πρέπει να περιμένουμε;
R.W.:
Αυτήν τη στιγμή δουλεύουμε σε ορισμένα δωρεάν add-ons
και στο πρώτο expansion pack μας. Το πρώτο add-on, Rise of the
Automatons, θα κυκλοφορήσει στις 2 Οκτωβρίου (σ.σ.: το δωρεάν
DLC θα έχει ήδη κυκλοφορήσει την ώρα που θα διαβάζετε αυτές
τις γραμμές). Έχουμε ήδη ανακοινώσει λεπτομέρειες για το νέο
περιεχόμενο στο site μας και κάνουμε τα τελικά tests.
PCM:
Θέλετε να μας πείτε μερικές λεπτομέρειες για τα επερχό-
μενα expansions;
R.W.:
Το πρώτο expansion pack μας θα κυκλοφορήσει την επόμε-
νη χρονιά και θα επικεντρώνεται στον τομέα των μαχών. Θέλουμε
να συνεχίσουμε την υποστήριξη του παιχνιδιού και τα expansion
packs είναι ο μοναδικός τρόπος για να το κρατήσουμε ζωντανό για
πολύ καιρό. Ελπίζω πως η community θα το εκτιμήσει και θα μας
στηρίξει, γιατί υπάρχουν πολλά πράγματα που θέλουμε να προ-
σθέσουμε.
PCM:
Ποια θα είναι η μελλοντική κατεύθυνση του studio; Θα συ-
νεχίσετε την ενασχόληση με το Endless Space, πιθανώς με την ανά-
πτυξη ενός sequel, ή θα προτιμούσατε να δοκιμάσετε κάτι εντελώς
νέο;
R.W.:
Αυτήν τη στιγμή είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι στο
Endless Space, στο μέλλον θα δούμε ποια θα είναι η επόμενη κίνη-
σή μας. Είναι σίγουρα πολύ νωρίς για να εστιάσουμε σε κάποιο άλ-
λο project.
ερωτHςεις Για τη βιοΜηχανiα του gaming
PCM:
Το πρώτο παιχνίδι σας κυκλοφόρησε ως digital download,
με τη retail έκδοση να ακολουθεί στο μέλλον. Πόσο σημαντική θε-
PC Master
84
To τεχνολογικό δέντρο – φαίνεται ότι έχει γίνει δουλειά με μεράκι.
To αναλυτικότατο System
View.