Page 89 - PC Master τ. 278

R
eview
89
PC Master
ρα, αλλά μία cult αισθητική που θυμίζει B-
movie ανάλογης θεματολογίας. Το παιχνί-
δι ξεκινάει πολύ όμορφα, με μία εκπαι-
δευτική αποστολή, όπου μία τετραμελής
ομάδα κρούσης φτάνει στο σημείο του
πρώτου περιστατικού, όπου ένα άγνωστο
αντικείμενο προσγειώθηκε ανώμαλα στο
κέντρο μιας πόλης. Το tutorial συνεχίζε-
ται όταν επιστρέψουμε στη βάση, όπου
μας εξηγούνται οι υποχρεώσεις μας και
γνωρίζουμε τρεις χαρακτήρες που «εκ-
προσωπούν», τρόπον τινά, τους τρεις βα-
σικούς μηχανισμούς της βάσης: η Dr Valen
είναι επικεφαλής του Research, ο Dr Shen
είναι ο αρχιμηχανικός και ο Officer
Bradford είναι υπεύθυνος για τις μάχες
και το tactical κομμάτι του παιχνιδιού. Κα-
θώς προχωράει η ιστορία, βλέπουμε cut-
scenes με τους «εκπροσώπους» κάθε το-
μέα. Οι χαρακτήρες αυτοί προφανώς
έχουν σκοπό να δώσουν πρόσωπο και χα-
ρακτήρα στους τομείς δραστηριότητας
που εκπροσωπούν, καθώς και έναν «αέρα»
από triple-A τίτλο. Μόλις κατασταλάξει το
tutorial, διαπιστώνουμε ότι το gameplay
χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο μέρη: το
στρατηγικό κομμάτι διαχείρισης της βά-
σης και τις μάχες.
TACTICAL ΚΑΙ STRATEGY
Στη βάση, λοιπόν, η δουλειά μας είναι
κυρίως ένα διαρκές multitasking, που γί-
νεται χωρίς την πίεση χρόνου. Έχουμε να
κτίσουμε τα διαφορετικά κτήρια, υπολογί-
ζοντας κόστος σε ενέργεια και χρήματα,
αλλά και τη διαρρύθμιση των κτηρίων, κα-
θώς υπάρχει bonus αποδοτικότητας εάν
συνορεύουν παρόμοια κτήρια. Παράλλη-
λα, δίνουμε εντολές στην Dr Valen να κά-
νει Research μία τεχνολογία που μας εν-
διαφέρει, ανεξάρτητα από το αν αυτή θα
οδηγήσει σε νέα όπλα και πανοπλίες, κτή-
ρια και αναβαθμίσεις ή αν απλά θα προ-
χωρήσουν το «σενάριο» του παιχνιδιού.
Κατασκευές και κτήρια ανατίθενται στον
Dr Shen, ο οποίος με κάποιο μαγικό τρόπο
φτιάχνει όπλα, εργαλεία και πανοπλίες
επί τόπου, χωρίς καθυστέρηση. Παράλλη-
λα, φροντίζουμε να έχουμε αρκετούς
στρατιώτες, οι οποίοι θα έχουν σωστά
όπλα, αναβαθμίσεις και εκπαίδευση. Τέ-
λος, φροντίζουμε και για τα οικονομικά,
πουλώντας έξτρα αντικείμενα στην…
γκρίζα αγορά. Σκοπός μας είναι η βάση
και οι στρατιώτες μας να είναι πάντα έτοι-
μοι για τη στιγμή της μάχης.
Στο Situation Room, όπου έχουμε την
επόπτευση της υδρογείου, ερχόμαστε
όταν είμαστε έτοιμοι για… καβγά. Πατώ-
ντας ένα πλήκτρο Σάρωσης, ο χρόνος αρ-
χίζει και περνάει γρήγορα, ενώ οι δορυ-
φόροι μας σαρώνουν τον πλανήτη για κά-
ποια δραστηριότητα. Όταν «πιάσουν» κάτι,
ο χρόνος παγώνει και καλούμαστε να
ανταποκριθούμε. Κυριότερο μέλημα είναι
η σωστή κάλυψη κάθε χώρας μέσω δορυ-
φόρου: όσες περισσότερες χώρες καλύ-
πτουμε, τόσο περισσότερα περιστατικά θα
εντοπίζουμε. Δυστυχώς, ένας δορυφόρος
θέλει χρήματα, χρόνο και σωστά κτήρια
για να λειτουργήσει, οπότε χρειάζεται
σχεδιασμός και στρατηγική. Το σημαντι-
κότερο όλων: την πρώτη φορά που θα
στείλετε δορυφόρο πάνω από μία χώρα,
θα μειωθεί και το Panic Level της.
Το Panic Level είναι πολύ σημαντικό:
Όταν το Panic Setting φτάσει στα «κόκκι-
να», η χώρα αποχωρεί οριστικά από το
Council. Δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα
μετά για να επανέλθει, όπως στο αρχικό
παιχνίδι. Αυτή η μη αναστρέψιμη ποινή δί-
νει άλλο αέρα συνεχούς κινδύνου, καθώς
προσπαθείτε να κρατάτε ισορροπίες στα
Panic Levels όλων των χωρών.
Ειδικά σε περιπτώσεις με… multiple
choice, τα πράγματα δυσκολεύουν, καθώς
μπορεί να έχετε κλήση από Ινδία, ΗΠΑ και
Αγγλία. Αλλά μπορείτε να στείλετε μόνο
ένα σκάφος και πρέπει να επιλέξετε, πολ-
λές φορές θυσιάζοντας μία περιοχή: η χώ-
ρα που θα βοηθήσετε θα «ηρεμήσει» και
το Panic Level θα μειωθεί, αλλά στις υπό-
λοιπες δύο θα αυξηθεί. Υπάρχουν φορές
που θα πρέπει να πάρετε δύσκολες απο-
φάσεις. Σημειώστε ότι αν έχετε καλύψει
με δορυφόρους μία ολόκληρη ήπειρο, θα
έχετε κι ένα bonus. Αν καλύψετε τις τρεις
χώρες της Αφρικής, αυξάνεται ποσοστιαία
το μηνιαίο εισόδημα, αν καλύψετε την
Ευρώπη, τα Labs/Workshops κοστίζουν
50%
λιγότερο, η Αμερική δίνει 50% έκπτω-
ση στην κατασκευή/εξοπλισμό αεροπλά-
νων κ.λπ. Αν και το XCOM υστερεί σε με-
ρικά σημεία από στρατηγικής άποψης, ο
μηχανισμός κάλυψης της υφηλίου, το σύ-
στημα δορυφόρων και των Panic Levels
μας αποζημιώνουν σε μεγάλο βαθμό.
Αν πρέπει να καταρρίψετε πρώτα ένα
UFO, μεταβαίνετε σε μία πολύ απλή οθό-
νη, που αναπαριστά το καταδιωκτικό σας,
ενώ προσπαθεί να αναχαιτίσει το UFO.
Εδώ, δυστυχώς, είναι πολύ απλά και λιτά
τα πράγματα και οι επιλογές ελάχιστες.
Μπορείτε να κάνετε Abort (αν το κατα-
διωκτικό σας κινδυνεύει), ενώ έχετε και
τρία «buffs» που σας δίνουν ένα προσωρι-
νό πλεονέκτημα (ταχύτητα, αποφυγή,
Το grid όπου κτίζονται τα κτήρια. Παρατηρή-
στε τα bonus των ίδιων κτηρίων (με το πράσι-
νο σύμβολο +).
Υπάρχουν φορές
που θα πρέπει να
πάρετε δύσκολες
αποφάσεις.
Η action camera: είναι σύντομη και καθόλου
κουραστική τελικά.
Οι εξωγήινοι στο γύρο τους είναι πολύ ύπουλοι…