Page 91 - PC Master τ. 278

R
eview
91
PC Master
φαντασία να βάλουν 5-6 ακόμα; Ωραίοι οι
εχθροί και η ποικιλομορφία τους, αλλά θα
ήθελα άλλα 3-4 είδη. Τα Foundry, η εκ-
παίδευση Psy, το Officer Schools κι όλα
αυτά, εξαιρετικές ιδέες για αναβαθμίσεις,
αλλά θα μπορούσαν να σκάψουν λίγο πε-
ρισσότερο. To multiplayer mode έχει πλά-
κα, όμως είναι απλά ένα διάλειμμα χωρίς
κάποια υποδομή από πίσω του. Πανο-
πλίες, όπλα, εξοπλισμός… όλα ικανοποιη-
τικά αλλά όχι «χορταστικά».
Το inventory έχει πέσει κι αυτό θύμα…
σφαγής. Σίγουρα, δεν θα ήθελα ένα grid-
based inventory, όπου παίζεις… Tetris με
τα αντικείμενα, ώστε να χωρέσουν όλα
στο κουτί. Καλή είναι η απλοποίηση, αλλά
εδώ η Firaxis το παράκανε, καθώς το σύ-
στημα του Loadout είναι πολύ περιοριστι-
κό. Θα ήθελα έναν στρατιώτη που να κου-
βαλάει μόνο χειροβομβίδες, για παράδειγ-
μα, αλλά δεν μπορώ να το κάνω. Αντί-
στοιχα, ανάγκη για πυρομαχικά δεν υπάρ-
χει – έχετε άπειρες σφαίρες, κάτι που σί-
γουρα δεν είναι «ρεαλιστικό» αλλά είναι
ένας μπελάς λιγότερος (καλά νέα για μέ-
να, καθώς δεν είμαι ιδιαίτερα υποστηρι-
κτής του κουραστικού ammo manage-
ment). Η υπεράσπιση της βάσης μας από
τους εξωγήινους, από τις πιο δραματικές
αποστολές στο αρχικό XCOM, λείπει κι αυ-
τή, μία τεράστια απώλεια. Ούτε περισσό-
τερες βάσεις μπορούμε να κτίσουμε στον
πλανήτη (αν και υπάρχει μία αντιστάθμι-
ση, καθώς εξαπλώνουμε το δίκτυό μας
μέσω των δορυφόρων και των hangars σε
κάθε ήπειρο).
Δυστυχώς, και η κάμερα μας τα χαλάει
σε ορισμένα σημεία, ειδικά στα πατώματα
ορόφων και στις οροφές διαστημοπλοίων:
πολλές φορές σε έναν εσωτερικό χώρο
δεν μπορούσα να δω τους στρατιώτες
μου σωστά, καθώς το προκαθορισμένο
επίπεδο κάμερας βρισκόταν σε λάθος
υψόμετρο ή μεσολαβούσε ένα ταβάνι που
δεν γινόταν διάφανο. Επίσης, για κάποιον
λόγο, ποτέ δεν μπορούμε να αιφνιδιάσου-
με τους εξωγήινους: τη στιγμή που θα
αποκτήσουμε οπτική επαφή με τον εχθρό,
αυτός πάντα θα έχει έναν «δωρεάν» γύρο
για να κινηθεί. Γιατί αυτό;
ΜΥΡΩΔΙΑ… XCOM
H Firaxis δεν φοβήθηκε να κάνει αλλα-
γές και, κατά τη γνώμη μου, καλά έκανε:
πρέπει να προχωράμε μπροστά, να φέρ-
νουμε φρέσκιες ιδέες για να εμπλουτίζου-
με τις επιτυχημένες συνταγές. Αν θέλου-
με ένα πανομοιότυπο με ίδια γραφικά,
έχουμε το Xenonauts ή, εντέλει, αν θέ-
λουμε ακριβώς το ίδιο, ε, παίζουμε το
ίδιο! Δυστυχώς, δεν πέτυχαν όλες οι αλ-
λαγές αυτές. Σύγκριση με το πρώτο X-
Com δεν θα κάνουμε, γιατί είναι άδικη: αν
επιμένατε και με πιέζατε να απαντήσω
στο ερώτημα αν «Είναι καλύτερο από το
πρώτο», θα απαντούσα «Όχι». Δεν μπορώ
να φανταστώ το X-Com 2012 να γίνεται
all-time-classic και να το παίζει ο κόσμος
μετά από χρόνια (ούτε καν μήνες). Αν με
ρωτούσατε όμως αν «είναι “αληθινό” X-
Com», τότε θα απαντούσα σίγουρα «ναι».
Ρίγη ανατριχίλας και απόλαυσης περιμέ-
νουν τα αμετανόητα geeks όταν συνα-
ντήσουν και πάλι τους γνώριμους
εχθρούς: τα sectoids με τα mind controls
τους, τα Chrysalids που μετατρέπουν σε
ζόμπι τα θύματά τους, τα Cyberdisks, τα
Ethereals. To Ironman mode, δε, είναι η
απόλυτη πρόκληση για τους βετεράνους,
αφού επιτρέπει μόνο ένα Autosave καθώς
προχωράτε στο παιχνίδι: οι λάθος αποφά-
σεις δεν έχουν undo, δεν έχει «Load» στο
τελευταίο ασφαλές σημείο (προτού μία
χειροβομβίδα αποδεκατίσει τη διμοιρία
σας), ούτε πριν φύγουν οι ΗΠΑ από το
Council (και πάρουν μαζί το γενναιόδωρο
budget τους).
Προσωπική ευχή: επειδή διαβάζω πολλά
σχόλια της κοινότητας περί περισσότερου
βάθους/επιλογών, ελπίζω να βγει ένα
expansion ή DLC, ή content patch (πείτε
το όπως θέλετε), να κάνει ουσιαστικές
προσθήκες σε όλο το μήκος, να προσθέ-
σει λίγο βάθος ακόμα (να πάρει και μερι-
κές ιδέες από εξαιρετικά mods που ήδη
φτιάχνει ο κόσμος, όπως εκείνα στο
xcom.nexusmods.com) και τότε… ίσως
αγγίξουμε την τελειότητα που τόσο θέλα-
με να δούμε στον απόγονο του ιστορικού
αυτού τίτλου.
Αναχαίτιση UFO. Τα εικονίδια των buffs είναι
γκρίζα, διότι δεν είχα κατασκευάσει κάτι. Σκού-
ρα τα πράγματα…
Δεν υπάρχουν Time Units, αλλά υπάρχει καλός
έλεγχος κινήσεων…
88
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Διατηρεί την ατμόσφαιρα και το
χαρακτήρα
Το σύστημα δορυφόρων και Panic
Levels
Κάποιες απλοποιήσεις το έχουν
παρακάνει
Όχι τόσο βάθος
n
Είδος:
Strategy
n
Έκδοση:
2
K games
n
Ανάπτυξη:
Firaxis GAmes
n
Τιμή:
49
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows 7/Vista, επεξεργαστής στα 2GHz, 2GB RAΜ, κάρτα γραφικών nVidia
8600/
ATi Radeon HD2600XT,
n
Multiplayer:
Nαι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
XCOM enemy uknown
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Xenonauts,
το αρχικό XCOM
Το απαραίτητο report στο τέλος του μήνα…