Page 95 - PC Master τ. 278

R
eview
95
PC Master
punk πινελιές. Δεν χωρά αμφιβολία ότι το
οπτικοακουστικό αποτέλεσμα είναι μονα-
δικά εξαιρετικό. Πόσες φορές ακόμα θα
μας εκπλήξει η Unreal Engine 3 στην
οποία βασίζεται το παιχνίδι; Αν εξαιρέ-
σουμε μερικά κλασικά «συμπτώματά» της,
όπως το κάπως αργό φόρτωμα των
textures όταν βγαίνουμε από loading
screen και η θαμπάδα μερικών επιφανει-
ών (console port, τι περιμένατε;), τα γρα-
φικά κινούνται σε εξαιρετικά επίπεδα. Το
animation των ανθρώπων είναι πειστικό,
τα levels μεγάλα και λεπτομερή, ο ήχος
δένει άψογα με τα τεκταινόμενα επί της
οθόνης, ενώ οι ομιλίες κινούνται σε υψη-
λά επίπεδα. Με cast που συμπεριλαμβάνει
Susan Sarandon, John Slattery, Brad
Dourif κ.ά., δύσκολα αποτυγχάνεις στον
παραπάνω τομέα.
Η A.I. του παιχνιδιού επίσης δεν απογοη-
τεύει. Οι εχθροί ώρες-ώρες είναι λίγο…
μύωπες, καθώς μπορεί να στεκόμαστε σε
ένα περβάζι μόλις τρία μέτρα από πάνω
τους και αυτοί να μη μας εντοπίζουν, αλ-
λά άμα πέσουμε στην αντίληψή τους, τότε
σημαίνουν γενικό συναγερμό στην άμεση
περιοχή και το έργο μας γίνεται ακόμα πιο
δύσκολο. Μη φανταστείτε όμως ότι θα
κρυφτείτε για λιγάκι και θα σας ξεχάσουν:
αν εντοπιστείτε, οι εχθροί θα παραμείνουν
σε high alert για το υπόλοιπο της αποστο-
λής! Αν είμαστε σε κτήριο που ελέγχεται
από εχθρούς και μας εντοπίσουν, τότε
ολόκληρο το κτήριο μπαίνει σε lockdown
(
φυσικά, τα πράγματα ζορίζουν αρκετά σε
εκείνη την περίπτωση). Γενικότερα, πά-
ντως, οι εχθροί ανταποκρίνονται πάρα πο-
λύ καλά στο ρόλο τους και χρησιμοποιούν
τα όπλα τους αποτελεσματικά, ενώ κάποι-
οι που κατέχουν υπερφυσικές δυνάμεις
όπως οι δικές μας, γίνονται εξαιρετικά
απρόβλεπτοι.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο πολύ
καλοδουλεμένο lore του παιχνιδιού.
Άσχετα με τα mission-related έγγραφα,
διάσπαρτα μπορούμε να βρούμε και πολ-
λά βιβλία που διηγούνται ιστορίες από
την αινιγματική αυτή χώρα: ο θρύλος του
Outsider, ημερολόγια επιστημόνων που
παρατηρούσαν την πρωτόγνωρη τότε πα-
νούκλα, η μεγάλη σημασία της αλίευσης
φαλαινών, στις οποίες στηρίζεται ολόκλη-
ρη η πόλη κ.ο.κ. (τα runes και bone
charms που χρειαζόμαστε προέρχονται
από τα κόκαλα των φαλαινών). Επίσης,
σημαντικοί χαρακτήρες θα αφήνουν ηχη-
τικά μηνύματα στους φωνογράφους τους,
σχολιάζοντας θέματα της επικαιρότητας.
Είναι κρίμα, όμως, το πόσο λίγα τέτοια
μηνύματα υπάρχουν, εάν σκεφτεί κανείς
ότι παιχνίδια όπως το Bioshock είχαν δε-
κάδες τέτοιες ηχογραφήσεις, οι οποίες
αναλάμβαναν μεγάλο μέρος του story-
telling. Αντίθετα όμως με το lore του παι-
χνιδιού, εκεί που απογοητεύει το
Dishonored είναι η πλοκή: μπορεί από την
αρχή να ιντριγκάρει τον παίκτη, αλλά η
πρόοδος του story απογοητεύει. Είναι τε-
λείως γραμμική και οι όποιες ανατροπές
είναι πλήρως προβλέψιμες.
RATHER FAIL WITH HONOR
THAN SUCCEED BY FRAUD
Διαβάζω πολλά σχόλια στο Internet
σχετικά με το Dishonored, του τύπου
«
Bioshock with swords» ή «Deus Ex
without the story». Είναι πολύ άδικοι τέ-
τοιοι ισχυρισμοί. Όντως, αν το καλοσκε-
φτούμε, το Dishonored φαίνεται σαν…
κόπια του Bioshock, απλά, αντί για
plasmids, έχουμε spells και, αντί για πολ-
λά όπλα, έχουμε ένα σπαθί. Ακόμα και
σχεδόν την ίδια μηχανή χρησιμοποιούν!
Στην περίπτωση του Deus Ex, το
Dishonored φαίνεται να «πατάει» πάνω
στο stealth gameplay και στο ίδιο
upgrade system (στο Dishonored έχουμε
runes, στο DE:HR είχαμε Praxis Kits). Συ-
γκρίσεις με άλλους τίτλους μπορούμε να
κάνουμε όλη μέρα, αλλά παρθενογένεση
δεν υπάρχει – κάθε παιχνίδι έχει εμπνευ-
στεί από ένα προηγούμενο. Εντέλει, τo
Dishonored είναι ένα μοναδικό «διαμάντι»
σε έναν όμορφο και χαοτικό κόσμο, με
αψεγάδιαστο gameplay. Μπορεί να έχει
κάνει ό,τι και οι άλλοι, αλλά απέδειξε με
την… τιμή του ότι μπορεί να το κάνει κα-
λύτερα. Αν ψάχνετε τον action τίτλο της
χρονιάς, εδώ είστε!
Ειδική μνεία πρέπει
να γίνει στο πολύ
καλοδουλεμένο lore
του παιχνιδιού.
Πνίγοντας φρουρούς, μπορούμε να τους ξεφορ-
τωθούμε σιωπηλά αλλά και αναίμακτα.
Οι περίφημοι Tallboys: Δεν μπορείτε να τους
ξεφορτωθείτε χωρίς να κάνετε πολύ σαματά.
Αποφύγετέ τους!
90
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Εξαιρετικό gameplay
Προσεγμένα γραφικά και ήχος
Καταπληκτικό level design
Ελευθερία στην προσέγγιση των
στόχων
Το γραμμικό σενάριο
Κάποια στιγμή τελειώνει…
n
Είδος:
Stealth action/FPS
n
Έκδοση:
Bethesda Softworks
n
Ανάπτυξη:
Arkane Studios
n
Τιμή:
45
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows Vista/Windows 7, επεξεργαστής 3,0GHz dual core ή
καλύτερος, μνήμη 4GB, 9GB στο σκληρό δίσκο, κάρτα γραφικών nVidia GeForce GTX 460/ATi Radeon HD 5850
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Βικτωριανή Αγγλία, άλλα FPS/stealth games
n
Εναλλακτική πρόταση:
Bioshock 1&2, Deus Ex: Human Revolution