Page 114 - PC Master τ. 279

R
eview
PC Master
114
T
ην τελευταία τριετία τα Adven-
ture games «παραδοσιακής συ-
νταγής» διαγράφουν μία σταθε-
ρά ανοδική πορεία σε παραγω-
γικότητα, ποιότητα και δημοσιό-
τητα, ώστε αρκετοί να αισιοδο-
ξούν ότι τα «πέτρινα χρόνια» της λειψυ-
δρίας και της αμφισβήτησης ανήκουν ορι-
στικά στο παρελθόν. Στο μεταίχμιο εκείνης
της περιόδου, μέσα του 2009, η τσεχική
Centauri κυκλοφόρησε το Memento Mori
που, εν όψει του αναμενόμενου sequel,
έκανε φέτος την εμφάνισή του και στο
Steam ελαφρώς ρετουσαρισμένο, αλλά και
αποφασισμένο να μας υπενθυμίσει ότι, δυ-
στυχώς, το είδος παραμένει θνητό.
ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ
Η ιστορία μας ξεκινάει όταν η Larisa
Svetlova, πράκτορας της γαλλικής Interpol
στο τμήμα κλοπών έργων τέχνης, δέχεται
το τηλεφώνημα του αυταρχικού συνταγμα-
τάρχη της ρωσικής αστυνομίας Sergei Os-
tankovic, ο οποίος (ευγενικότατα) της ανα-
θέτει να ερευνήσει μία ύποπτη υπόθεση
διάρρηξης στο μουσείο Hermitage της
Αγίας Πετρούπολης, που αποτελεί βαρόμε-
τρο στην καριέρα του ως υπεύθυνου
ασφαλείας. Προκειμένου να εξακριβωθεί η
αυθεντικότητα των εκθεμάτων, κρίνονται
απαραίτητες οι υπηρεσίες του πρώην πα-
ραχαράκτη και νυν λέκτορα πανεπιστημί-
ου, Maxime Durand, τον οποίο κάποτε η
Lara επέλεξε να αφήσει ελεύθερο με την
ανοχή του Ostankovic. Ο τελευταίος δεν θα
διστάσει να εκμεταλλευτεί αυτό το στρα-
βοπάτημα, εκβιάζοντας διαρκώς τους δύο
πρωταγωνιστές, προκειμένου να φέρουν
σε πέρας την αποστολή τους με άκρα μυ-
στικότητα, προστατεύοντας την υπόληψη
του ιδίου αλλά θέτοντας σε κίνδυνο τη
ζωή και την ψυχική ισορροπία τους.
Στο Memento Mori (σε ελεύθερη απόδο-
ση: «να θυμάσαι ότι είσαι θνητός») χειριζό-
μαστε εναλλάξ τόσο την οξυδερκή αλλά
ελαφρώς ξενέρωτη Lara, όσο και τον τυχο-
διώκτη Max, ο οποίος έχει φάει τις αναπο-
διές της ζωής με το κουτάλι, αλλά προσπα-
θεί να μη χάνει το κέφι του. Δυστυχώς, πα-
ρά τις περιστασιακές απόπειρες να εμπλα-
κεί συναισθηματικά ο παίκτης με τους δύο
τραγικούς πρωταγωνιστές (ιδίως τον Max),
είναι τόσο κακογραμμένη και άγαρμπα κα-
τευθυνόμενη η αφήγηση του παιχνιδιού,
που καταπνίγει οποιαδήποτε καλή πρόθε-
ση. Κύριος υπαίτιος οι απαράδεκτοι διάλο-
γοι, που προκαλούν άθελά τους γέλια με
την προχειρότητά τους και επισκιάζουν τις
όποιες ενδιαφέρουσες πτυχές της ίντρι-
γκας και του δράματος που παίζονται στο
παρασκήνιο της ιστορίας. Προφανώς ευθύ-
νεται ως έναν βαθμό και το γεγονός ότι το
παιχνίδι δεν προέρχεται από αγγλόφωνους
developers, αλλά είναι τέτοια η κακοποίη-
ση της δραματουργίας που δύσκολα δικαι-
ολογείται.
ALL YOUR INVENTORY ARE
BELONG TO US
Αυτή η χοντροκοπιά έχει άμεσο αντίκτυ-
πο και στο puzzle design του τίτλου, που
δεν αφήνει τον παίκτη να αισθανθεί ούτε
για μια στιγμή ότι παίρνει κάποια πρωτο-
βουλία ή ότι έχει μία γνήσια έμπνευση.
Χρειάζεσαι κάποιο αντικείμενο; Ο πρωτα-
γωνιστής σού υπενθυμίζει πού το είδες,
από ποιον να το ζητήσεις ή πού να το ψά-
ξεις. Ανακαλύπτεις μία νέα πληροφορία;
«
Βρε δεν παίρνω τηλέφωνο να τη μοιρα-
στώ με το συνεργάτη μου, μπας και πάει το
Ο θάνατος και η κόρη
του Αντώνη «maladroid» Βαλασιάδη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Core i5-750 2,67GHz, 4GB RAM, ATi
Radeon HD 4890 1GB, ανάλυση
1.280
x1.024, Windows 7 64-bit SP1
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Αντίθετα με την πλειονότητα των adven-
ture games, εδώ υπάρχουν αρκετές εξει-
δικευμένες επιλογές για να φέρετε το
παιχνίδι στα μέτρα σας, από το επίπεδο
anti-aliasing μέχρι shadows, reflections
και shader quality.
Πάντως, αν και πλήρως τρισδιάστατο, το
Memento Mori παραμένει αρκετά ελα-
φρύ παιχνίδι, δεν προκάλεσε προβλήμα-
τα στο ανωτέρω σύστημα με όλες τις επι-
λογές στο τέρμα, ενώ και η λειτουργία
του ήταν γενικά σταθερή.
MEMENTO MORI
Η κλασική αλλοπαρμένη θεία που βλέπει όλη μέρα… Λιακόπουλο και στα διαλείμματα ρίχνει ταρό!
«
Χμμ... Ποιο σνακ θα ταίριαζε καλύτερα με τα
μαλλιά μου;»