Page 115 - PC Master τ. 279

R
eview
115
PC Master
σενάριο παρακάτω;», μονολογεί. Ολόκληρο
το παιχνίδι είναι δομημένο κατ’ αυτό τον
τρόπο, προκαλώντας εκνευρισμό και ισο-
πεδώνοντας κάθε έννοια πρόκλησης, αφού
ουσιαστικά σε εξαναγκάζει να ακολουθή-
σεις κατά γράμμα τις οδηγίες, ώσπου να γί-
νει κάτι και να προχωρήσει η ιστορία. Η συ-
ντριπτική πλειονότητα των γρίφων είναι in-
ventory-based και κατά κανόνα προφανέ-
στατοι, είτε λόγω της κοινοτοπίας τους είτε
λόγω της ρητής προαναγγελίας της λύσης
από το χαρακτήρα μας. Εξαιρούνται 2-3 πιο
απαιτητικά puzzles, όπως αυτά στο σπίτι
του Πορτογάλου παραχαράκτη και στις κα-
τακόμβες του φινλανδικού μοναστηριού,
που ίσως καταφέρουν να γυμνάσουν κά-
ποια μικρή συστοιχία εγκεφαλικών κυττά-
ρων, αλλά δεν θα προβληματίσουν τον
έμπειρο λύτη. Στο παιχνίδι υπάρχουν και
κάποιοι διάλογοι όπου καλούμαστε να τη-
ρήσουμε τη σωστή στάση μέσα από το
ασαφές τρίπτυχο Positively-Negatively-
Questioningly, που, όμως, είτε επιφέρει
απρόβλεπτα αποτελέσματα είτε καθόλου,
οπότε απλά επιλέγουμε εκ νέου μέχρι να
το πετύχουμε. Αξίζει, ωστόσο, να σημειω-
θεί ότι ορισμένες από τις αποφάσεις που
παίρνουμε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού
(
τόσο σε διαλόγους όσο και με κάποια
πράξη/αδράνειά μας) συνυπολογίζονται
στο τέλος για να διαφοροποιήσουν το φι-
νάλε, κυρίως όσον αφορά στη μοίρα των
δύο πρωταγωνιστών. Σε πολλές περιπτώ-
σεις, βέβαια, η σχέση δράσης-συνέπειας
στερείται ειρμού, με αποτέλεσμα να αισθά-
νεται ο παίκτης ότι απλώς ψηλαφίζει επι-
λογές στα τυφλά και ό,τι προκύψει.
ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΣΟΥ
Η ιστορία ξεκινάει χλιαρά και αργεί αρκε-
τά να πάρει μπρος, ωστόσο από τη μέση
περίπου και μετά, όταν αρχίζουν και ξετυ-
λίγονται οι πιο σκοτεινές σεναριακές πτυ-
χές της, καταφέρνει να χτίσει μπόλικο σα-
σπένς στα πρότυπα των ψευδο-αποκρυφι-
στικών συνομωσιών τύπου «Κώδικας Da
Vinci». Η τελική κατάληξη καθώς και τα κί-
νητρα των «ενόχων» αποτελούν καλά φυ-
λαγμένα μυστικά, στοιχείο που εκπλήσσει
ευχάριστα αλλά δυστυχώς δεν αρκεί για να
γλιτώσει το παιχνίδι από την κινούμενη άμ-
μο της μετριότητας όπου είναι βουτηγμέ-
νο. Μέσα σ’ αυτό το άχαρο γαϊτανάκι των
αγγαρειών-γρίφων που επιλύουμε, οι σχε-
διαστές έχουν κρύψει story-triggers που
συνήθως οδηγούν σε κάποια –ενίοτε αυ-
θαίρετη– εξέλιξη, η οποία προωθεί το σε-
νάριο μέσα από pre-rendered βιντεάκια ή
«
σεντόνια» διαλόγων. Τα εν λόγω βιντεάκια
είναι σκηνοθετημένα με αρκετή φροντίδα,
παρ’ ότι χρησιμοποιούν τη μηχανή γραφι-
κών του κυρίως παιχνιδιού, η οποία, αν και
αποδίδει πολύ ωραία τις διάφορες τοποθε-
σίες όπου θα ταξιδέψουμε (μεταξύ αυτών
το μουσείο Hermitage, η ηλιόλουστη Λισα-
βόνα, ένα αρχοντικό στη Σκωτία τυλιγμένο
στην ομίχλη κ.ά.), είναι υπεύθυνη και για
τα παντελώς ανέκφραστα και άψυχα μο-
ντέλα των χαρακτήρων. Εξίσου απογοη-
τευτικές είναι οι ερμηνείες των ηθοποιών,
που συχνά συναγωνίζονται σε φαιδρότητα
τις μεταγλωττίσεις του Kabamaru
(
YouTube it οι νεότεροι) και συνολικά κι-
νούνται μεταξύ του υποφερτού και του
απαράδεκτου, με τους δύο πρωταγωνιστές
να φλερτάρουν περισσότερο με το δεύτε-
ρο άκρο του φάσματος. Η μοναδική που
διασώζεται είναι η βαθιά και επιβλητική
φωνή του μυστηριώδους αφηγητή, ο οποί-
ος, μάλιστα, κρατά και ρόλο-έκπληξη που
μας αποκαλύπτεται στο τέλος.
ΤΙ ΨΥΧΗ ΘΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙΣ, MORI;
Η βασική σεναριακή ιδέα του Memento
Mori που περιστρέφεται γύρω από την
απεικόνιση του θανάτου στην τέχνη οπωσ-
δήποτε απέχει αρκετά από το να χαρακτη-
ριστεί αδιάφορη και καθιστά το τελευταίο
δίωρο του παιχνιδιού αρκούντως συναρπα-
στικό, με σημαντικές ανατροπές και μία πε-
σιμιστική και τολμηρή κατάληξη που σπά-
νια βλέπουμε σε videogames. Βρίσκεται,
όμως, θαμμένη κάτω από μία εκνευριστικά
αδέξια και άχρωμη παρουσίαση, που λίγοι
θα μπορέσουν να υπομείνουν ως το τέλος,
παρ’ ότι το παιχνίδι δεν διαρκεί πάνω από
11-12
ώρες.
Περιεργαζόμενοι τα αντικείμενα στο inventory,
παίρνουμε επιπλέον πληροφορίες και ενίοτε
εντοπίζουμε κρυμμένες θήκες ή αποσπώμενα
μέρη, αθέατα με την πρώτη ματιά.
Οι πρωταγωνι-
στές ξοδεύουν
περισσότερη ώρα
στα τηλέφωνα απ’
ό,τι η… Ντένη με
τη Νινέτα.
58
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Όμορφα αποδομένες τοποθεσίες
και καλή χρήση του 3D
Σχετικά πρωτότυπη κεντρική ιδέα
Εύχρηστος χειρισμός
Προχειρογραμμένοι διάλογοι
Χοντροκομμένα μοντέλα, ξύλινο
animation και άνοστες ερμηνείες
Άνευρο και γραμμικό puzzle design
Κενά και σεναριακές προχειρότητες
n
Είδος:
Point & click Adventure
n
Έκδοση:
dtp Entertainment AG
n
Ανάπτυξη:
Centauri Production
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
9,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Intel Pentium 4 1,6GHz ή
αντίστοιχος AMD, 512MB RAM, κάρτα γραφικών με τουλάχιστον 128MB μνήμης και υποστήριξη Shaders 2.0, χώρος 5GB στο σκληρό, Windows XP/Vista/7
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο
Web site:
&
n
Επιρροές:
Κώδικας DaVinci, Broken Sword series, Secret Files series
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Broken Sword: Shadow of the Templars, Still Life
Βάζει τρικλοποδιά
στον εαυτό του με
το τραγελαφικό
γράψιμο.