R
eview
PC Master
116
T
α RTS (Real Time Strategy)
υπήρχαν από πολύ παλιά (κά-
ποιοι ίσως να θυμούνται το
Dune 2 και το πρώτο Warcraft),
αλλά από το 1995 –έτος κυκλο-
φορίας του πρώτου Command &
Conquer (το Warcraft 2 ακολούθησε λίγο
μετά)– και μετά το είδος αυτό κυριολεκτικά
απογειώθηκε. Αξιοποιώντας τις εξελίξεις
των νέων τεχνολογιών και χάρη σε τίτλους-
σταθμούς στην ιστορία του gaming, όπως
το Red Alert και το Starcraft (και σε λιγότε-
ρο γνωστούς, αλλά επίσης εξαιρετικούς,
όπως τα Total Annihilation, Dark Reign,
Ground Control και Homeworld), τα real-
time strategy βρέθηκαν για ένα διάστημα
στην κορυφή του PC gaming, σε μεγάλο
βαθμό εξαιτίας του εκπληκτικού χαβαλέ και
του ανταγωνιστικού χαρακτήρα που συνε-
παγόταν το φρενήρες multiplayer.
Ωστόσο, κάποια απροσδιόριστη στιγμή η
περίοδος της ακμής έλαβε τέλος. Δεν ακο-
λούθησε κάποια περίοδος «παρακμής», κα-
θώς αξιόλογα RTS συνέχισαν και συνεχί-
ζουν να βγαίνουν, απλά το συγκεκριμένο
είδος βρέθηκε στα ίδια επίπεδα με τα άλλα.
Σήμερα ο χώρος έχει πολλές προτάσεις, οι
οποίες σε πολλές περιπτώσεις διαφοροποι-
ούνται μεταξύ τους τόσο στο gameplay όσο
και στο τεχνικό κομμάτι (π.χ., δεν μπορεί να
συγκρίνει κανείς κάτι στο στυλ του Home-
world με το Starcraft ή το Ground Control
με τα C&Cκαι το Dawn of War), αλλά είναι
πάρα πολλοί αυτοί που επιθυμούν ένα «πα-
λιομοδίτικο», γρήγορο και όχι ιδιαίτερα σύν-
θετο/πολύπλοκο RTS, με έντονο multiplay-
er χαρακτήρα, στη «σχολή» του Starcraft. Σε
αυτούς απευθύνεται το Tryst.
ΔΙΕκΔΙκωνΤΑΣ Την IshTONIA
Ο πλανήτης Ishtonia IV, στο σύστημα Ki-
beld, ανακαλύφθηκε κατά λάθος. Ωστόσο,
ήταν ένα μοναδικό «δώρο» για την ανθρω-
πότητα, καθώς διέθετε σε αφθονία ένα
υλικό που θεωρείται «κλειδί» για τη σωτη-
ρία του είδους, το Lohum. Ο πλανήτης
αποικίστηκε γρήγορα. Οι εταιρείες έφτασαν
στον πλανήτη και οι επιχειρήσεις εξόρυξης
άρχισαν. Οι εργάτες ήταν κυρίως κατάδικοι,
ωστόσο το πέρασμα των ετών άλλαξε τα
δεδομένα, καθώς οι επόμενες γενιές είχαν
διαφορετική συνείδηση ως προς τον πλα-
νήτη και τη θέση τους σε αυτόν. Ο εμφύ-
λιος πόλεμος θα μπορούσε να είχε κατα-
στρέψει τον πλανήτη. Αλλά τότε εμφανί-
στηκε ένας νέος «παίκτης»: η έλευση της
μηχανικής φυλής των Zali άλλαξε τα δεδο-
μένα, καθώς αδιαφορούσε για ιδεολογίες
και επιχειρηματικά πλάνα. Και κάπου εδώ
αρχίζει το παιχνίδι: το δημιούργημα της
BlueGiant Interactive δεν είναι Company of
Heroes ή Supreme Commander. Όπως
έγραψα παραπάνω, θυμίζει περισσότερο το
Starcraft: τα γραφικά του είναι αξιοπρεπέ-
στατα (αν και υπερβολικά πολύχρωμα για
τα γούστα του γράφοντος), όπως και ο
ήχος. Το gameplay του είναι κλασικό: κατα-
σκευάζετε βάσεις, συγκεντρώνετε πόρους,
(
ore και ηλεκτρισμός), υπερασπίζεστε τις
βάσεις σας από τις επιθέσεις του αντιπά-
λου και παράλληλα φτιάχνετε το δικό σας
στρατό και κάποια στιγμή βρίσκετε το…
σπίτι του εχθρού και εξαπολύετε το δικό
σας επιθετικό κύμα, για να του δείξετε πό-
σα απίδια βάνει ο σάκος. Η συλλογή πόρων
είναι εύκολη, καθώς γίνεται αυτόματα –
μην περιμένετε τίποτα πολύπλοκες διαδι-
κασίες resource management με 15 διαφο-
ρετικά resources, τα οποία πρέπει να συν-
δυαστούν με τους κατάλληλους τρόπους,
για να φτιάξετε την αήττητη πολεμική μη-
χανή που ονειρευόσασταν στις φαντασιώ-
σεις υποδούλωσης του γαλαξία υπό τη σι-
δηρά σας πυγμή (εάν δεν έχετε τέτοιες
φαντασιώσεις, να πάτε να παίξετε κανένα
adventure, εδώ είμαστε wannabe στρατη-
γοί και god-emperors!). Ένα από τα ενδια-
φέροντα στοιχεία του παιχνιδιού είναι το
σύστημα ARM (Augmentation Research
OSS ή αλλιώς Old School Strategy
του Κώστα Μαυραγάνη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i5 2,67GHz, 4 GB RAM, AMD
Radeon HD 6800, Windows 7 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Κανένα απολύτως πρόβλημα.
TRYST
Ο χαρακτήρας, Oliver Petrovich. Από εθνολογικής πλευράς, το Tryst έχει έναν ταιριαστό
ρωσικό/σοβιετικό αέρα.
Cavalry rescue: Διασώζοντας συμμαχική βάση
από την επίθεση των Zali.