Page 131 - PC Master τ. 279

icons). Το παιχνίδι παιζόταν μέσα από 9 δι-
σκέτες των 1,44ΜΒ…
Το Lure of the Temptress φάνηκε, πά-
ντως, ότι κέρδισε αληθινά τον Αντρέα:
«
Σίγουρα αναδεικνύεται στο κατεξοχήν
adventure επικοινωνίας τη χρονιά που πέ-
ρασε». Σημειωτέον ότι τότε χρησιμοποιού-
σαμε ακόμα επιμέρους βαθμολογίες στις
παρουσιάσεις: Πλοκή, Γραφικά, Ήχος,
Αντοχή, Εντύπωση.
Υπόλοιπα παιχνίδια: B-17 Flying
Fortress, Atac και το Links 386 Pro, ένα
golf simulator που όμως είχε κάνει πολλά
σαγόνια να πέσουν στο πάτωμα με τα
γραφικά του. Βαρύ και εντυπωσιακό στον
τεχνικό τομέα, όπως έγραφε και ο Αργύ-
ρης Γιαγιάς: «Το παιχνίδι τρέχει μόνο σε
386
SX και άνω, επεξεργαστή με 2 Mbytes
RAM και SVGA με 512 Kbytes video RAM
(
τελικά φαίνεται δεν θα αποφύγετε το
upgrade). Ειδικά για τη VGA, διαπιστώσα-
με και μόνοι μας γιατί χρειάζεται τόση
μνήμη, γιατί το πρόγραμμα δουλεύει σε
ανάλυση 640Χ480 με 256 χρώματα».
10
ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Στο εξώφυλλο του τεύχους #159 προ-
λογίζαμε ένα «Ταξίδι στο Βασίλειο του
Σκότους», με το Arx Fatalis. Σημειώστε ότι
το περιοδικό κόστιζε τότε
6,5.
Highlight
του tech-κομματιού του περιοδικού: μη-
χανή-πάπια που φτιάχνει ποπκόρν (δεν
αστειεύομαι, σελ. 15). Πέρα από την πλά-
κα, τα βλέμματα στο τεύχος τραβούν
αναμφίβολα οι σελίδες ανταπόκρισης του
Grand Prix 2002, ενός τουρνουά παιχνιδι-
ού που κατά καιρούς διοργάνωνε το πε-
ριοδικό. Παραδοσιακά στο ξενοδοχείο
«
Αμαλία» μερικές εκατοντάδες παίκτες
συναγωνίστηκαν σε Quake 3 και FIFA
2003,
Age of Mythology, αλλά και σε
Dungeon Siege (πώς κατάφεραν να στή-
σουν competitive θεσμό με κλασικό hack
&
slash, οι αθεόφοβοι, δεν ξέρω…).
Θέλω να γράψω τα ονόματα των νικη-
τών, για να τους «χαιρετίσουμε» δέκα χρό-
νια μετά, ελπίζοντας ίσως κάποιοι να δια-
βάζουν αυτές τις γραμμές και να συγκινη-
θούν βαθύτατα.
Quake 3:
Γιώργος Τσώρης, Βαλέριο Μα-
τόλα, Χαράλαμπος Αλατζάς.
Dungeon Siege:
Πέτρος Σιάτος, Γιάννης
Παναγιωτόπουλος (ο γνωστός Jomak!),
Βίκυ Χαρκοφτάκη.
FIFA 2003:
Χρήστος Κυρίτσης, Νίκος
Καραγγέλης, Γιάννης Παναγιωτόπουλος.
Age of Mythology:
Αλέξης Λογοθέτης,
Χάρης Παπαχαραλάμπους, Μιχάλης Γα-
βριηλίδης.
Στα υπόλοιπα features του περιοδικού,
ο Άγγελος Κυρίτσης ανέλυε σε ένα εξαι-
ρετικό εξασέλιδο το φαινόμενο ΜΑΜΕ και
εξομοίωσης, ο Ιάκωβος Βλιώρας μας πα-
ρουσίαζε τις ελληνικές communities που
συσχετίζονται με το φαινόμενο J.R.R
Tolkien, αφήνοντας μερικούς εκπροσώ-
πους (Στέφανος Σιόπουλος, Καίτη Καραγε-
ώργη, Τατιάνα Ιακωβάκη) να μας πουν δύο
λόγια για τα διάφορα sites, IRC channels.
Το Arx Fata lis σάρωνε τη βαθμολογία με
ένα εκρηκτικό 98%. Οι Συνομωσίες, παρο-
μοίως, απέσπασαν ένα 90%. Οι Συνομω-
σίες, θυμάμαι, μας είχαν διχάσει τότε και
υπήρχε αρκετό flame και διαμάχη σε φό-
ρουμ και συζητήσεις: οι μισοί υποστήριζαν
ότι πρέπει να στηρίξουμε το παιχνίδι γιατί
είναι ελληνικό, οι άλλοι μισοί υποστήριζαν
ότι θα πρέπει να παρουσιάζεται αμερόλη-
πτα. Η διαβολική σύμπτωση ήταν πως τότε
παρουσίαζα το ίδ ιο παιχνίδι σε άλλο πε-
ριοδικό και ανήκα στη δεύτερη κατηγορία.
Οι παρουσιάσεις συνεχίζονταν με τα
Lord of the Rings: The fellowship of the
Ring (Νίκος Κόντης, 81%), Need for Speed
Hot Pursuit 2 (Μανώλης Φουρνιστάκης,
85%),
Mechwarrior 4 Mercenaries (Χρή-
στος Μάντζιος, 86%), Sudden Strike 2
(
Άγγελος Κυρίτσης, 25%, ουάου!), Dragon’s
Lair 3D (Νίκος Κόντης, 89%), Robin Hood
(
Γιώργος Λουκάς, 85%), Bandits Phoenix
Rising (Νίκος Κόντης, 86%) και The Sims
Unleashed (Ζωή Μαρμαρά, 79%). Ο Κόντης
λυσσούσε (και καλά έκανε ο άνθρωπος) σε
ένα εξασέλιδο για τα mods του Quake 3
(
αναβίωσε η αγάπη φαίνεται λόγω του
Grand Prix). Οι τελευταίες σελίδες ασχο-
λούνταν με άλλα χόμπι: παρουσιάσεις RPG
(
ήταν η εποχή που έβγαινε το ελληνικό
D&D Players Handbook!), ταινίες (κριτική
του «Die Another Day») και διάφορες στή-
λες για Hints & Tips που έχουν εκλείψει
πλέον λόγω Internet.
Με μία πρώτη ματιά, φαίνονται τελείως
διαφορετικά περιοδικά: το τεύχος του
1993
είναι γεμάτο με προγράμματα και
software, listings και hardware. Το τεύ-
χος του 2003 έχει ταινίες, cardgames και
RPG, παρουσιάσεις gadgets και νέα γενι-
κού ενδιαφέροντος. Kαι, φυσικά, το 2013,
το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας,
έχει κι αυτό διαφοροποιηθεί, καθώς αντα-
νακλά τις ανάγκες του σημερινού «PC
Master». Ποιος ξέρει; Ίσως το 2023 κάποι-
ος να γράφει σε μία retro στήλη τις πα-
ρουσιάσεις και την ύλη του 2013…
PC
131
PC Master
ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ PONG
Σ
την πλευρά ενός τεράστιου ξενοδο-
χείου Marriott, στο Κάνσας, παίχτηκε
το μεγαλύτερο Pong όλων των εποχών,
στις αρχές Δεκεμβρίου. Η Atari πήρε μέ-
ρος στο event «City Lights», που γίνεται
στην πόλη, εκμεταλλευόμενη έτσι την
ευκαιρία να υποβάλει αίτημα για το βι-
βλίο ρεκόρ Γκίνες. Το Pong έκλεισε, μά-
λιστα, τα 40 χρόνια του, οπότε ήταν η τέ-
λεια ευκαιρία για το νέο ρεκόρ. Δείτε το
βίντεο στο
SCUMMVM ΚΑΙ EYE OF THE
BEHOLDER
Υ
πέροχα νέα για τους retrogamers που
ασχολούνται με τη ScummVM. Πρό-
σφατα ανακοινώθηκε ότι η μηχανή υπο-
στηρίζει πλέον τα εξαιρετικά Eye of the
Beholder της Westwood, τα αξέχαστα
hack&slash στον κόσμο των Forgotten
Realms, που έχουν αφήσει εποχή. Αν και
έχουμε συνηθίσει τη ScummVM να εξο-
μοιώνει κυρίως adventures, τους τελευ-
ταίους μήνες παρατηρείται μία τάση και
σε άλλες κατηγορίες (είδαμε πρόσφατα
επίσης υποστήριξη για Lands of Lore και
Dreamweb).
Το Arx Fatalis, με έντονη μυρωδιά από old-school RPG πρώτου προσώπου, στα χνάρια των Ultima
Underworld.