Page 137 - PC Master τ. 279

137
PC Master
Θέλετε να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι,
αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Το AGS
είναι το τέλειο εργαλείο και ο Άλκης Πολυράκης
ο ιδανικός καθηγητής. Αν είστε επιμελείς και
δεν χάσετε μαθήματα, σύντομα θα μπορείτε να
καυχιέστε ότι είστε κι εσείς ένας game developer!
ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΕΞΟΔΟΥΣ
Αφού σώσετε το δωμάτιό σας, επι-
στρέφετε στο Living Room κάνοντας δι-
πλό κλικ πάνω στη φράση Edit Room,
κάτω από το δωμάτιο, στη σχετική λίστα
του Project Tree. Στο πάνω αριστερό μέ-
ρος της οθόνης επιλέγετε Show this
room’s>Hotspots και στη συνέχεια στο
Project Grid βρίσκετε το hotspot hDoor
που είχατε ορίσει στο προηγούμενο τεύ-
χος. Ο σκοπός μας είναι να προκαλείται
αλλαγή δωματίου όταν κάνουμε Use πά-
νω στην πόρτα. Μην στενοχωριέστε αν
στη δική σας εικόνα δεν υπάρχει κάποια
εμφανής έξοδος, εσείς ορίστε ένα οποιο-
δήποτε hotspot και φανταστείτε ότι εί-
ναι συσκευή τηλεμεταφοράς ή κάτι τέ-
τοιο. Ο σκοπός δεν είναι να φτιάξετε
ακριβώς αυτό που σας περιγράφουμε,
αλλά να μάθετε τις λειτουργίες και τις
εντολές του AGS. Πάντα στο Project
Grid, λοιπόν, και με το hotspot σας επι-
λεγμένο, πατήστε πάνω στο εικονίδιο με
τον κεραυνό (Events). Παρατηρήστε ότι
εδώ εμφανίζεται η εντολή hDoor_Look
που είχατε δημιουργήσει. Επιλέξτε
Interact Hotspot και πατήστε στο πλή-
κτρο με τις τρεις τελείες.
Αυτό που πετύχαμε τώρα είναι η αυτό-
ματη δημιουργία της συνάρτησης
hDoor_Interact(), η οποία θα ενεργοποι-
είται κάθε φορά που ο χρήστης επιλέγει
Use με το Verb Coin πάνω στην πόρτα
μας. Θυμίζουμε ότι το παιχνίδι μας είναι
ακόμα πρώτου προσώπου, επομένως δεν
θα μας απασχολήσει το να βαδίσει ο χα-
ρακτήρας μας προς την πόρτα πριν την
ανοίξει. Σε αυτό το χρονικό σημείο
απλώς θα αλλάξουμε άμεσα δωμάτιο.
Όσοι από εσάς έχουν κάποια εμπειρία
από προγραμματισμό, αρκεί να γνωρί-
ζουν ότι η scripting language του AGS
ακολουθεί object oriented λογική. Για
τους υπόλοιπους, θα εξηγήσω ότι λει-
τουργεί με τις εντολές να ακολουθούν
κάθε object μετά από τελεία, όπου ως
object ορίζουμε οποιαδήποτε οντότητα
του συστήματός μας στην οποία μπορού-
με να επιδράσουμε: ένας χαρακτήρας,
ένα αντικείμενο, μία εικόνα, μία περιοχή
κ.λπ. Ένα από τα βασικότερα objects
του παιχνιδιού μας είναι ο βασικός χαρα-
κτήρας τον οποίο ελέγχουμε και ονομά-
ζεται player. Η εντολή με την οποία αλ-
λάζουμε δωμάτιο είναι η ChangeRoom
(
x, y, z), όπου x ο αριθμός δωματίου
στον οποίο θέλουμε να μεταφερθούμε
και y, z οι συντεταγμένες στις οποίες θέ-
λουμε να εμφανιστεί ο χαρακτήρας. Οι
τελευταίες χρησιμοποιούνται προαιρετι-
κά και εδώ θα τις παραλείψουμε, αφού ο
χαρακτήρας μας δεν εμφανίζεται πουθε-
νά. Σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν,
πληκτρολογούμε:
player.ChangeRoom(3);
και στη συνέχεια αποθηκεύουμε και
κλείνουμε τη συνάρτησή μας, σίγουροι
πλέον ότι ο χαρακτήρας μας θα πάψει να
περιορίζεται μέσα στους τέσσερις τοίχους.
Για να μπορέσετε να επιστρέψετε μέσα
στο σπίτι, θα πρέπει να ακολουθήσετε την
ίδια διαδικασία και στο άλλο δωμάτιο.
Αφού βεβαιωθείτε ότι αποθηκεύσατε το
Living Room, μεταβαίνετε στο House, επι-
λέγετε Show this room’s>Hotspots και
χρωματίζετε την εξωτερική πόρτα με τα
εργαλεία ζωγραφικής. Στη συνέχεια δίνετε
Description και Name στο hotspot σας και
πατώντας στο Interact hotspot πληκτρο-
λογείτε:
player.ChangeRoom(2);
Εφόσον το επιθυμείτε, μπορείτε να δώ-
σετε και περιγραφή στην πόρτα σας με το
Look at hotspot, με τον τρόπο που μάθα-
με στο προηγούμενο τεύχος. Το σίγουρο
είναι ότι πλέον έχετε τις γνώσεις να δημι-
ουργήσετε όσες τοποθεσίες θέλετε για το
παιχνίδι σας, καθώς και να μεταβαίνετε
χωρίς πρόβλημα από τη μία στην άλλη.
Εννοείται ότι ένα δωμάτιο μπορεί να έχει
περισσότερες από μία εξόδους.
ΩΡΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟ INTERACTION
Με το Interact Hotspot μπορείτε να δώ-
σετε τη δυνατότητα στον παίκτη να απλώ-
σει χέρι σε οποιοδήποτε σημείο του δωμα-
τίου ορίσετε – και φυσικά υπάρχουν πολύ
πιο ενδιαφέροντα πράγματα που μπορεί να
κάνει κάποιος από το να ανοιγοκλείνει τις
πόρτες. Τι θα λέγατε, για παράδειγμα, να
βάζαμε λίγη μουσική; Το AGS αναγνωρίζει
αρχεία τύπου OGG, MP3, MIDI, WAV, MOD,
Ορίζοντας την πρώτη μας Global variable.
Τα σχόλια στον κώδικα είναι πολύτιμα βοηθήματα.
3
4