Λ
ίγα κλικ μετά, έχετε επιλέξει το
ποσό που θα συνεισφέρετε και
έχετε εισαγάγει τα στοιχεία της
μεθόδου πληρωμής της επιλογής
σας. Και ύστερα;
Αν η απάντησή σας είναι «κάθομαι ανα-
παυτικά και περιμένω την ωραία πρωία που
θα φτάσει ο υφασμάτινος χάρτης στην πόρ-
τα μου», λυπάμαι, χάσατε! Κι ο λόγος για
αυτό είναι ότι παρεξηγήσατε κάτι βασικό
σχετικά με τη λειτουργία του Kickstarter
συγκεκριμένα, και του crowdfunding γενι-
κότερα. Από τη στιγμή που το πείραμα του
Kickstarter αποδείχθηκε επιτυχημένο για
ορισμένους developers (με την Double Fine
του Tim Schafer να κάνει το πρώτο μεγάλο
«
μπαμ»), η προηγουμένως άγνωστη στους
gamers ιστοσελίδα crowdfunding έγινε το
καταφύγιο πάμπολλων δημιουργών που
ζητούσαν να χρηματοδοτήσουν τα παιχνί-
δια τους. Είδαμε από βετεράνους designers
να βγαίνουν από την άτυπη συνταξιοδότη-
σή τους για να αναβιώσουν θρυλικούς τίτ-
λους του παρελθόντος, μέχρι ανθρώπους
που δεν είχαν ιδέα πώς φτιάχνεται ένα παι-
χνίδι και οι οποίοι ζητούσαν, παρ’ όλα αυ-
τά, χρήματα για να φτιάξουν ένα! Μάλλον
δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι σχεδόν ο
κάθε πικραμένος πλέον πηγαίνει και κάνει
ένα Kickstarter για να βγάλει ένα παιχνίδι.
Ακριβώς λόγω αυτής της πληθώρας pro-
jects που ζητούν τον οβολό μας, είναι ση-
μαντικό να έχουμε υπόψη κάποια πολύ ση-
μαντικά πράγματα προτού υποστηρίξουμε
ένα project στο Kickstarter ή σε οποιοδή-
ποτε άλλο crowdfunding site. Το πρώτο και
πιο σημαντικό:
Το KicKstarter δεν εΙναΙ
υΠηρεσΙα ΠροΠαραγγελΙασ
Η υποστήριξη ενός παιχνιδιού στο Kick-
starter δεν ισοδυναμεί με προπαραγγελία
του και εγγύηση ότι θα το λάβετε με την
ολοκλήρωση της ανάπτυξής του. Δεδομέ-
νου ότι το project θα φτάσει το στόχο
χρηματοδότησής του (οπότε και θα κλη-
θείτε να πληρώσετε το ποσό που έχετε
υποσχεθεί), αυτό που έχετε κάνει είναι να
επενδύσετε στην ανάπτυξη του εν λόγω
project. Κι όπως ξέρουμε πολύ καλά στην
Ελλάδα, ειδικά στους χαλεπούς αυτούς
καιρούς, οι επενδύσεις ενέχουν ρίσκο. Η
διαφορά εδώ, σε σχέση με μία τυπική
επένδυση, είναι ότι η αμοιβή του επενδυ-
τή δεν είναι κάποιο μερίδιο στα κέρδη του
παιχνιδιού ή σε κάποιο άλλο μέρος του
project, αλλά το ίδιο το παιχνίδι. Το ρίσκο,
παρ’ όλα αυτά, δεν αλλάζει.
Η ανάπτυξη ενός παιχνιδιού, ακόμη και
Mία ωραία μέρα που τσεκάρετε την επικαιρότητα, πέφτετε πάνω σε ένα νέο project στο
Kickstarter. Μπορεί να πρόκειται για την προσπάθεια ενός παλιού, καταξιωμένου δημιουργού
να αναβιώσει ένα ξεχασμένο είδος ή ίσως ένας νέος ανεξάρτητος δημιουργός προσπαθεί να
υλοποιήσει ένα φιλόδοξο, καινοτόμο concept. Σε κάθε περίπτωση, εσείς σκέφτεστε κάτι του
στυλ «Ω, είναι ο αγαπημένος μου game designer από τα παλιά! Φυσικά και θα τον
υποστηρίξω!» ή «Ω, αυτή η ιδέα φαίνεται φανταστική για παιχνίδι!. Φυσικά και θα την
υποστηρίξω!», ή ακόμα και «Ω, δίνουν υφασμάτινο χάρτη! Φυσικά και θα τους υποστηρίξω!»
του Μιχάλη Τέγου
PC Master
140
KICKSTART MY (GAMING) HEART
Haunts: The Manse Macabre.
Αναβίωση του Dizzy.