Page 16 - PC Master τ. 279

PC Master
16
Π
αίρνετε το περιοδικό στα χέ-
ρια σας και στο εξώφυλλο δί-
πλα στη λέξη REVIEWS φι-
γουράρει ένας τίτλος
adventure game που σκε-
φτόσαστε να αγοράσετε ή
τον οποίο παίξατε ήδη και αναρωτιέστε τι
σχόλια απέσπασε. Δεν ξεκινάτε την ανά-
γνωση από το Editorial, αλλά μεταβαίνετε
ανυπόμονα στη σελίδα που το φιλοξενεί –
ναι, το ξέρουμε ότι αυτό κάνετε. Το μάτι
σας πέφτει πριν απ’ όλα στην τελική βαθ-
μολογία. Μοιραία αυτό το νούμερο σας
προκαταλαμβάνει σχετικά με οτιδήποτε
διαβάσετε από εκείνο το σημείο και μετά.
Κρίνετε την ποιότητα του review ανάλογα
με το αν συμφωνείτε με τα λεγόμενα και
τη βαθμολόγηση του συντάκτη.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει ένα review
καλό; Αν αναλογιστούμε ότι δύο άνθρωποι
μπορεί να έχουν εκ διαμέτρου αντίθετη
άποψη για ένα παιχνίδι, διότι πολύ απλά
δεν συμπίπτουν τα γούστα τους, χωρίς
απαραίτητα κάποιος από τους δύο να κάνει
κάποια αντικειμενικά λάθος εκτίμηση, τότε
πρέπει να δεχτούμε ότι το αν συμφωνεί ο
reviewer μαζί μας ή όχι δεν έχει κανέναν
αντίκτυπο στην εν γένει ποιότητα του κει-
μένου του. Γιατί, λοιπόν, θα πρέπει να εν-
διαφέρει η άποψη του reviewer; Επειδή πι-
θανώς είναι έμπειρος και «ειδικός»; Μα ειδι-
κός για το τι σας αρέσει είστε εσείς και μό-
νο εσείς. Επομένως, ο σωστός reviewer
δεν είναι αυτός που συμφωνεί μαζί σας,
αλλά αυτός που περιγράφει το παιχνίδι τό-
σο αναλυτικά, ώστε να μπορέσετε να απο-
φασίσετε μόνοι σας αν αξίζει να το παίξετε.
Το ιδανικό adventure game review για
μένα, πάνω από όλα, δεν πρέπει να αμελεί
να αναφέρει τα βασικά, δηλαδή το χειρισμό
του παιχνιδιού, καθώς και το τι περίπου
πρέπει να περιμένεις ότι θα κάνεις παίζο-
ντας. Κάτι τόσο απλό, και όμως χρόνια τώ-
ρα παρατηρώ στο Internet αλλά και σε
έντυπα το μοτίβο ιστορία – γραφικά – ήχος,
χωρίς να γίνεται εκ βαθέων ανάλυση σε κά-
ποιον άλλο τομέα. Ολοκληρώνεις την ανά-
γνωση σχεδόν με τις ίδιες απορίες που εί-
χες ξεκινώντας την. Ωραία, μου γράφεις ότι
αναλαμβάνεις το ρόλο ενός χαρακτήρα που
έχει να ξεπεράσει κάποια εμπόδια πριν
φτάσει στο στόχο του. Το σενάριο είναι
πρωτότυπο, τα γραφικά είναι Full HD 3D, η
μουσική καταπληκτική και το voice acting
καλό. Βαθμός: 80%. Καλά όλα αυτά, το παι-
χνίδι πού είναι; Εγώ τι θα κάνω; Είναι πρώ-
του ή τρίτου προσώπου, point & click ή
keyboard & mouse driven, πώς ακριβώς εί-
ναι διαμορφωμένο το interface; Θα το κα-
ταλάβω γρήγορα ή θα με εκνευρίσει; Έχει
μεγάλο inventory; Πώς πραγματοποιούνται
οι διάλογοι; Είναι αρκετά interactive ή πε-
ριέχει μεγάλα διαστήματα που απλά κοιτάς
την οθόνη; Έχει action στοιχεία;
Και βέβαια, επειδή μιλάμε για adventure
game, ο reviewer υποχρεούται να αναλύ-
σει τους γρίφους που εμπεριέχονται σε αυ-
τό. Τι είδους προκλήσεις πρόκειται να αντι-
μετωπίσω; Ποιο είναι το επίπεδο δυσκολίας
και τι είναι αυτό που το κάνει εύκολο ή δύ-
σκολο ανά περίπτωση; Οι γρίφοι είναι κυ-
ρίως αντικειμένων, puzzles, μηχανικοί, μου-
σικοί, διαλόγου ή κάτι άλλο;
Κατά βάση, λοιπόν, ο ρόλος του reviewer
είναι να αναλύσει και να περιγράψει όσο το
δυνατόν πιο σωστά και εμπεριστατωμένα το
adventure που έχει μπροστά του. Αρκεί
όμως αυτό; Κατά τη γνώμη μου, όχι. Η γνώμη
του μπορεί να μην αποτελεί το πρωτεύον
ζήτημα στο οποίο πρέπει να επικεντρωθεί,
επιβάλλεται όμως να την εκφράσει και μάλι-
στα με εμφατικό τρόπο. Διότι καλές οι περι-
γραφές, αλλά δεν γίνεται να μη μεταφέρει
στον αναγνώστη τα συναισθήματα που τον
κυρίευσαν όταν έπαιζε το παιχνίδι. Ανεξαρ-
τήτως από το αν οι αναγνώστες του έχουν
πιθανότητες να νιώσουν το ίδιο, αυτό είναι
το αλατοπίπερο κάθε καλού review.
ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ADVENTURE
GAME REVIEW
του Άλκη Πολυράκη
Το review για το πρώτο Syberia ξεχείλιζε από
τα συναισθήματα που άφησε στον Αντρέα
Τσουρινάκη.
Το Riven αποτέλεσε σημείο σύγκρισης, επί σειρά ετών, σε πολλά reviews του «PC Master».