Y
πάρχουν μερικές ειδήσεις που στις
δύσκολες μέρες που περνάμε σε γε-
μίζουν με αισιοδοξία… Ναι, εντάξει
δεν είναι τόσο καλές, όπως, ας πούμε, ότι
κέρδισες το Τζόκερ ή ότι λύθηκε το δημο-
σιονομικό πρόβλημα της Ελλάδος, ωστόσο
είναι ό,τι καλύτερο για να σκάσει ένα μικρό
«
geeky» χαμόγελο στα χείλη σου. Όπως
μπορείτε να καταλάβετε από τον τίτλο της
στήλης, στο «Strategy HQ» αυτού του μήνα
θα ασχοληθούμε με την πολύ μεγάλη (και
ευχάριστη) προοπτική της δημιουργίας
ενός Warhammer strategy game από την
Creative Assembly, την εταιρεία ανάπτυξης
που μας έχει δώσει τα εκπληκτικά Total
War!
ΤΟ ΠΑΡΑΜΕΛΗΜΕΝΟ…
WARHAMMER
Η SEGA (στην οποία υπάγεται η Creative
Assembly) ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ήρθε
σε συμφωνία με την Games Workshop,
εξασφαλίζοντας τα δικαιώματα για την πα-
ραγωγή μίας σειράς τίτλων που βασίζονται
στο εξαιρετικά δημοφιλές σύμπαν του
Warhammer! To εν λόγω «χρυσό» deal
αφορά αποκλειστικά στο fantasy setting
του Warhammer και δεν έχει σχέση με το
sci-fi «ξαδερφάκι» του, Warhammer 40K,
το οποίο θα εξακολουθήσει να βρίσκεται
στα χέρια της Relic και της THQ (όχι πως
κάτι τέτοιο μας ενοχλεί ιδιαίτερα, αφού,
ως γνωστόν, η Relic μάς έχει δώσει στο
παρελθόν αριστουργήματα με τη σειρά
Dawn of War). Ο υπεύθυνος της Creative
Assembly, Tim Heaton, ήδη έβαλε τον πή-
χη ψηλά, δηλώνοντας ότι η Creative As-
sembly φιλοδοξεί να παρουσιάσει το σύ-
μπαν του Warhammer με τρόπο που δεν
έχει συμβεί ξανά στο παρελθόν και διαβε-
βαίωσε τους gamers ότι η 25ετής πορεία
της εταιρείας αποτελεί την καλύτερη εγ-
γύηση για την επιτυχία του νέου fran-
chise.
Χωρίς αμφιβολία, το βαρύγδουπο όνομα
της Creative Assembly γεννά πολλές προσ-
δοκίες, αλλά παράλληλα αυξάνει κατακό-
ρυφα και τις απαιτήσεις, καθώς οι φίλοι
των strategy έχουν εναποθέσει στη γνω-
στή εταιρεία ανάπτυξης τις ελπίδες τους
για τη δημιουργία ενός τίτλου, ο οποίος θα
είναι πολύ πιο ανώτερος ποιοτικά από τις
προηγούμενες προσπάθειες (οι οποίες, κα-
κά τα ψέματα, δεν ξέφευγαν από τη με-
τριότητα). Ειδικότερα, εάν μπούμε στη δια-
δικασία της σύγκρισης των games της σει-
ράς Warhammer με τ ους αντίστοιχους τίτ-
λους Warhammer 40K, θα παρατηρήσουμε
ότι σε επίπεδο ποιότητας τα fantasy-based
strategy μοιάζουν με… φτωχούς παραμε-
λημένους συγγενείς. Για παράδειγμα, το
πιο πρόσφατο Mark of Chaos της Black
Hole δεν κατάφερε να ξεχωρίσει, ενώ το
Dark Omen της Mindscape, που ήταν κά-
πως πιο «σοβαρό», κυκλοφόρησε το…
1998!
Αυτό που ισχύει είναι ότι μέχρι στιγ-
μής στο χώρο των παιχνιδιών στρατηγικής
(
δυστυχώς) δεν έχουμε δει έναν τίτλο
Warhammer που να κάνει τη διαφορά. Αυ-
τό είναι κρίμα, εάν αναλογιστούμε ότι το
υπερπετυχημένο Warcraft οικειοποιείται
πολλά στοιχεία από τον κόσμο του
Warhammer, καθώς το setting της Games
Workshop υπήρχε πολύ καιρό προτού εμ-
φανιστεί το παιχνίδι της Blizzard στο προ-
σκήνιο.
EΝΑ ΟΝΟΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
ΑΡΚΕΤΟ…
Η Creative Assembly αντικειμενικά έχει
γράψει ιστορία στο χώρο του strategy gam-
ing με τη σειρά Total War. Ωστόσο, αυτό από
μόνο του δεν είναι αρκετό και σε καμία περί-
πτωση δεν εξασφαλίζει την επιτυχία. Για να
μπορέσουν οι developers της Creative As-
sembly να αποδώσουν στην εντέλεια τον
πολύπλοκο, σκοτεινό και εξαιρετικά απαιτη-
τικό κόσμο του Warhammer, θα πρέπει να
δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Πάνω απ’
όλα, όμως, θα πρέπει να τολμήσουν, καθώς
εάν προσπαθήσουν απλώς να μεταφέρουν
τους μηχανισμούς του Total War στο
Warhammer, τότε το αποτέλεσμα ενδέχεται
να μην είναι ό,τι καλύτερο. Βέβαια, είναι πο-
λύ νωρίς για οποιοδήποτε συμπέρασμα, γι’
αυτό θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή
μέχρι να κάνει την εμφάνισή του ένα πρώτο
δείγμα του παιχνιδιού. Ας ελπίσουμε ότι εκεί
που όλες οι υπόλοιπες εταιρείες απέτυχαν, η
Creative Assembly θα τα καταφέρει!
PC
19
PC Master
Tου Πέτρου «Petrosky» Κυπραίου
WARHAMMER: TOTAL WAR!
Για να δούμε… θα καταφέρει η Creative Assembly να αποδώσει το έπος του Warhammer, όπως
του αξίζει;