Page 97 - PC Master τ. 279

R
eview
97
PC Master
μέσω μίας μακροσκελούς interactive εισα-
γωγής σε έναν φρενήρη και έντονο ρυθμό.
Φτάνετε με το συνεργάτη σας νύχτα σε ένα
νεκροταφείο, όπου γνωρίζετε ότι κρατείται
ο αδερφός σας Scott από τον κατά συρροή
δολοφόνο που αναφέρεται ως «Cain Killer».
Ο άνθρωπος αυτός για κάποιο λόγο στοχεύ-
ει πάντοτε αδέρφια, χρησιμοποιώντας το
ένα ως δόλωμα για να παγιδεύσει και το
δεύτερο. Με αυτό τον τρόπο έχει καταφέ-
ρει να σκοτώσει έξι άτομα και, δυστυχώς,
παρά τις προσπάθειες της agent Reed, θα
καταφέρει να τα κάνει επτά και να διαφύγει
προτού καταφτάσουν ενισχύσεις.
Η Erica από το ξεκίνημα του παιχνιδιού
έχει μία ιδιαίτερη ικανότητα που μπορεί να
χρησιμοποιεί κατά βούληση: ονομάζεται In-
tuition και χάρη σ’ αυτή βλέπει εικόνες από
το παρελθόν ενός ανθρώπου ή αντικειμέ-
νου απλά αγγίζοντάς τα. Το χάρισμα αυτό
δεν κάνει τηδουλειά της τόσο εύκολη όσο
ακούγεται, αφού δεν είναι λίγες οι φορές
που δεν μπορεί να το ελέγξει όπως θα ήθε-
λε, ενεργοποιείται χωρίς να το θέλει και
επιπλέον της δημιουργεί προβλήματα στην
προσωπική της ζωή. Με τη βοήθεια μίας
αντικέρ που ειδικεύεται στα παραφυσικά
φαινόμενα, θα μπορέσει να τιθασεύσει το
ταλέντο της, αλλά και να μάθει να ενεργο-
ποιεί δύο ακόμα: το Projection και το Re-
gression. Το πρώτο είναι η ικανότητα να
επαναφέρει την εικόνα από κάτι που προϋ-
πήρχε σε έναν χώρο εάν συγκεντρωθεί σε
τρία πράγματα, και το δεύτερο η ανασυ-
γκρότηση μίας ανάμνησης κάποιου με τη
βοήθεια μιας σειράς από στοιχεία. Θεωρώ
ότι όλα τα παραπάνω δένουν αριστουργη-
ματικά με την πλοκή και κρατάνε το ενδια-
φέρον του παίκτη σε υψηλά επίπεδα.
Μετά την εισαγωγή, το σενάριο σας με-
ταφέρει τρία χρόνια αργότερα από το τρα-
γικό συμβάν. Η Erica δεν έχει καταφέρει
ακόμα να βρει το δολοφόνο του αδερφού
της, ο οποίος δεν έχει ξανασκοτώσει έκτο-
τε κι έτσι το γραφείο αποφασίζει να βάλει
την υπόθεση στο αρχείο. Στο μεταξύ, ανα-
λαμβάνετε να διαλευκάνετε το φόνο ενός
ανθρώπου που βρέθηκε κρεμασμένος χω-
ρίς να υπάρχει περίπτωση αυτοκτονίας. Στο
ερώτημα γιατί το FBI αναλαμβάνει μία υπό-
θεση που λογικά θα έπρεπε να ανατεθεί
στην αστυνομία, η διοικητής σας, agent
Davies, αποφεύγει αινιγματικά να απαντή-
σει. Στην προσπάθειά σας να ανακαλύψετε
την ταυτότητα του πτώματος, θα μάθετε
ότι υπάρχουν περισσότερα θύματα και ότι
η ιστορία είναι πιο πολύπλοκη από ό,τι
φαινόταν αρχικά. Συν τοις άλλοις, υπάρχει
κάποιος ανώνυμος πληροφοριοδότης, ο
οποίος σας τροφοδοτεί με αινιγματικά
στοιχεία. Θα καταφέρετε να βρείτε το όνο-
μα του θανόντα πριν από το τέλος του
επεισοδίου και να αποτρέψετε περίπτωση
νέου φόνου;
Η ιστορία είναι σκοτεινή, μυστηριώδης
και σε αρκετά σημεία της ωμή, πάντα κα-
λογραμμένη και σωστά δομημένη. Εντύπω-
ση προκαλεί το ότι έχει αρκετές μικρές δια-
κλαδώσεις, αφού με τις επιλογές σας μπο-
ρείτε να επηρεάσετε τη βραχυπρόθεσμη
εξέλιξη του σεναρίου. Για παράδειγμα, έχε-
τε να διαλέξετε αν ο συνεργάτης σας ή κά-
ποιος άλλος συνάδελφος θα σας συνοδεύ-
σει σε μία ανάκριση, ενώ σε κάποιες περι-
πτώσεις θα σας δοθεί η επιλογή μεταξύ
μίας σκληρής και μίας διαλλακτικής στάσης
προς κάποιον. Αυτό μερικές φορές έχει συ-
νέπειες: αν εξαναγκάσετε κάποιον να σας
δώσει αυτό που θέλετε, την επόμενη φορά
που θα ζητήσετε τη βοήθειά του, θα αρνη-
θεί να σας τη δώσει. Λάθος επιλογές –
εκτός από μία που οδηγεί σε άμεσο θάνα-
το– δεν υπάρχουν, απλά ανάλογα με τις
πράξεις σας η ιστορία παίρνει λίγο διαφο-
ρετικό δρόμο και χρειάζεται να λύσετε άλ-
λο γρίφο για να προχωρήσετε. Δεν είμαι σί-
γουρος για το πόσο βοηθάει το παιχνίδι αυ-
τή η τακτική – αμφιβάλλω αν κάποιος θα
θελήσει να το ξαναπαίξει για να δει όλες
τις μικρές διαφορές. Είναι και αρκετά παρα-
πλανητικό, αφού υπάρχουν διάσπαρτα
αντικείμενα χωρίς να χρησιμεύουν στο σύ-
νολό τους σε όλα τα paths της ιστορίας και
μοιραία θα προσπαθείτε για ώρα να πάρετε
κάτι που δεν θα σας δοθεί ποτέ. Επίσης,
αναμένεται να εκνευρίσει όσους καταφεύ-
γουν σε walkthroughs, αφού θα βλέπουν
απαντήσεις μη εφαρμόσιμες στο δρόμο
που έχουν πάρει. Τελικά, ίσως το μόνο που
καταφέρνει αυτή η μέθοδος είναι να πολ-
λαπλασιάσει τη δουλειά του reviewer,
αφού αναγκάστηκα να επιστρέφω συνεχώς
σε προηγούμενο save, ώστε να έχω τη συ-
νολική εικόνα πριν σας τη μεταφέρω. Μέ-
τρησα 7 σημεία στα οποία η επιλογή σας
επηρεάζει τη στροφή που παίρνει το σενά-
ριο, πιθανώς όμως να υπάρχουν και άλλα,
λιγότερο εμφανή.
Οι χαρακτήρες, χωρίς να έχουν κάποιο
μεγάλο πρόβλημα, δεν είναι το δυνατό ση-
μείο του Cognition, τουλάχιστον στο βαθ-
μό που τους γνωρίζουμε στο Episode 1. Εί-
ναι αρκετά στερεότυποι και τους έχουμε
Η σκηνή του εγκλήματος.
Το inventory του παιχνιδιού.
Το Cognition δεν είναι
από τα παιχνίδια που
ξεδιπλώνουν κλιμακωτά
τη δράση τους.
ΤΟ ΖΕΝΙΘ: Οι σεναριακές κορυφώσεις
του Episode 1: The Hangman εντοπίζο-
νται στο ξεκίνημα και στο φινάλε του.
ΤΟ ΝΑΔΙΡ: Από τη στιγμή που φεύγεις
από τη σκηνή του εγκλήματος με τον
απαγχονισμένο, το παιχνίδι ρίχνει αι-
σθητά τους τόνους του, χωρίς όμως να
κάνει ιδιαίτερη κοιλιά.
HIGH AND LOW