R
eview
PC Master
96
Σ
τις αρχές του αιώνα που διανύ-
ουμε, οι independent develop-
ers που δημιουργούσαν adven-
ture games είχαν περιορισμένο
κοινό και διακατέχονταν από
ταπεινές φιλοδοξίες. Τα παιχνί-
δια τους από τεχνικής άποψης σπάνια θύμι-
ζαν κάτι πιο προηγμένο από τους πρώτους
graphic animated τίτλους των μέσων της
δεκαετίας του ‘80, ήταν περιορισμένης
διάρκειας και συνήθως κατέληγαν να παί-
ζονται μόνο από τον προσωπικό κύκλο του
καθενός. Δεν ήταν όλες οι προσπάθειες
χαμηλής ποιότητας, αντιθέτως πολλοί από
εκείνους τους τίτλους ήταν εξαιρετικές
δουλειές όσον αφορά στην πλοκή και το
gameplay. Η Phoenix Online Studios είναι
και πάλι εδώ, για να μας θυμίσει ότι εκείνες
οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Πλέον οι ανεξάρτητες παραγωγές κερδί-
ζουν ολοένα και περισσότερους οπαδούς,
αφού εκπονούνται από ανθρώπους που
κατά κανόνα είναι και οι ίδιοι gamers και
αγαπούν το είδους που υπηρετούν. Επι-
προσθέτως, υπάρχουν πια τα κατάλληλα
εργαλεία και η τεχνογνωσία, ώστε το απο-
τέλεσμα να μπορεί να αποκτήσει την απα-
ραίτητη επαγγελματική χροιά και να διατε-
θεί στο αγοραστικό κοινό χωρίς να εκτο-
ξεύεται το κόστος. Τέλος, δεν αποτελεί
πλέον προνόμιο των ερασιτεχνών και εκ-
κολαπτόμενων δημιουργών, αφού ολοένα
και περισσότεροι έμπειροι επαγγελματίες
με πλούσιο βιογραφικό καταφεύγουν στη
λύση της ιδιοπαραγωγής. Μία τέτοια περί-
πτωση αποτελεί και το Cognition, αφού ερ-
γάστηκαν σε αυτό άτομα όπως ο Cesar Bit-
tar, που στην Telltale Games είχε γράψει
μέρος του σεναρίου των Tales of Monkey
Island και Sam & Max, και ο animator
Richard Flores με προϋπηρεσία σε Χόλι-
γουντ blockbusters, όπως οι «300» και
«
Fantastic Four».
Οι άνθρωποι της Phoenix μπήκαν στο
χώρο με μία σειρά από πολύ έξυπνες κινή-
σεις, που αξίζουν να βρουν μιμητές. Έγι-
ναν γνωστοί ξεκινώντας με ένα δωρεάν fan
made sequel της σειράς King’s Quest, που
ονομάζεται The Silver Lining. Αφού ξεπέρα-
σε κάποια προβλήματα που δημιουργήθη-
καν από την εταιρεία που διατηρούσε τα
δικαιώματα της σειράς, το TSL αυτή τη στιγ-
μή βρίσκεται στο τέταρτο επεισόδιο από τα
πέντε που έχει ανακοινωθεί ότι θα κυκλο-
φορήσουν. Η αμερικανική εταιρεία εξαργύ-
ρωσε στο έπακρο τη φήμη που απέκτησε,
αφού με τη γνωστή πλέον μέθοδο του
Kickstarter εξασφάλισε τη χρηματοδότηση
του εμπορικού τίτλου που παρουσιάζουμε
σήμερα. Μάλιστα, όσοι συνεισέφεραν εμ-
φανίζονται άπαντες στο τέλος των credits
του επεισοδίου, και πρέπει να σας πω ότι
συμπεριλαμβάνονται ουκ ολίγα ελληνικά
ονόματα. Μία άλλη ενδιαφέρουσα κίνηση
ήταν η συνεργασία με την Jane Jensen των
Gabriel Knight series, η οποία είχε ρόλο
συμβούλου. Αυτό που αρχικά ακούστηκε
ως κίνηση εντυπωσιασμού, φαίνεται πως
τελικά είχε και ουσία, αφού το στίγμα της
μεγάλης κυρίας των mystery fantasy ad-
ventures είναι ευδιάκριτο στο σενάριο.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
Η ιστορία διαδραματίζεται στη Βοστόνη
και ο χαρακτήρας που ελέγχετε είναι η Eri-
ca Reed, μία δυναμική πράκτορας του FBI.
Το Cognition δεν είναι από τα παιχνίδια που
ξεδιπλώνουν κλιμακωτά τη δράση τους.
Από το πρώτο δευτερόλεπτο κρατάει την
αδρεναλίνη σε υψηλά επίπεδα, αφού επι-
λέγει να παρουσιάσει την πρωταγωνίστρια
Mystery adventure με αισθητική comic book
του Άλκη Πολυράκη
COGNITION: AN ERICA
REED THRILLER
EPISODE 1: THE HANGMAN
Προσπαθώντας να ελευθερώσετε τον αδερφό σας…
Οι δύσκολες αποφάσεις ξεκινούν από νωρίς.