R
eview
PC Master
102
O
ποτε λέμε ότι είναι εφικτό
για κάποιον να τα καταφέρει
στο χώρο των ανεξάρτητων
εταιρειών adventure games,
ουσιαστικά αυτός που έχου-
με στο μυαλό μας ως ιδανι-
κό παράδειγμα προς μίμηση δεν είναι άλ-
λος από τον Dave Gilbert. Αυτό που κάνει
τον Νεοϋορκέζο προγραμματιστή να ξεχω-
ρίζει από τους ανταγωνιστές του είναι ότι,
εκτός από ταλέντο, διαθέτει και το ανάλο-
γο επιχειρηματικό πνεύμα. Ξεκίνησε φτιά-
χνοντας δωρεάν παιχνίδια με το Adventure
Game Studio, έχτισε μία δυνατή βάση οπα-
δών και στη συνέχεια έκανε τη μετάβαση
σε εμπορικούς τίτλους, ιδρύοντας τη
Wadjet Eye Games. Χρησιμοποιώντας πά-
ντα την ίδια μηχανή, κυκλοφόρησε έναν
αριθμό από adventures χαμηλής ανάλυσης
αλλά υψηλής ποιότητας, με δημοφιλέστε-
ρα αυτά της σειράς Blackwell, που αριθμεί
τέσσερα παιχνίδια. Η καινοτομία της εται-
ρείας, όμως, ήταν ότι δεν έμεινε στο
development, αλλά τόλμησε να επενδύσει
και στον τομέα της παραγωγής. Μία indie
εταιρεία που κάνει publishing τίτλους άλ-
λων indie εταιρειών κάθε άλλο παρά συνη-
θισμένο φαινόμενο είναι, αλλά μέχρι στιγ-
μής φαίνεται να λειτουργεί μια χαρά, κα-
θώς την τελευταία τριετία κυκλοφόρησε
τέσσερα παιχνίδια, με το πέμπτο να είναι
αυτό που παρουσιάζουμε εδώ, το
Primordia της Wormwood Studios.
Δεν γνωρίζω με ποια διαδικασία κάνει τις
επιλογές του ο Gilbert, εκείνο για το οποίο
είμαι βέβαιος, είναι ότι το γεγονός πως είναι
ενεργό μέλος της AGS κοινότητας σχεδόν
από το ξεκίνημά της του επιτρέπει να ανα-
καλύπτει φλέβες χρυσού. Μία τέτοια ήταν,
για παράδειγμα, ο Vince Wesselmann, ο άν-
θρωπος πίσω από το πάρα πολύ καλό
Resonance. Και βέβαια επειδή η χώρα μας
εξακολουθεί να έχει χιλιάδες οπαδούς των
adventure games αλλά και ικανούς επαγ-
γελματίες, η Wadjet Eye Games ρίχνει τα δί-
χτυα της συχνά προς εμάς. Μετά τον Νικό-
λα Σιδερή, τον οποίο προσωπικά θεωρώ τον
καλύτερο συνθέτη που έχει γράψει μουσική
για adventures παγκοσμίως, ήρθε η σειρά
ενός άλλου συμπατριώτη μας, του Δημήτρη
Σπανού, να συνεργαστεί μαζί τους. Τον Δη-
μήτρη τον είχα γνωρίσει πριν από λίγα χρό-
νια και είχα διαπιστώσει ότι, παρά το νεαρό
της ηλικίας του, είχε τις σωστές ιδέες για το
είδος και, κυρίως, πολλή όρεξη για να τις
υλοποιήσει. Είναι σημαντικό το ότι κατόρ-
θωσε πριν καν κλείσει τα 25 του χρόνια να
εκπονήσει ένα ολόκληρο εμπορικό
adventure, γράφοντας το σύνολο του κώδι-
κα. Ακόμα σημαντικότερο είναι το ότι έκανε
προσεγμένη και ποιοτική δουλειά.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
Όπως κάθε post-apocalyptic σενάριο
που σέβεται τον εαυτό του, το Primordia
σε τοποθετεί σε ένα χρονικό σημείο στο
απροσδιόριστο μέλλον. Ο πλανήτης –του-
λάχιστον στην τοποθεσία που βρίσκεσαι
εσύ– φαίνεται να έχει πεθάνει, καθώς δεν
διακρίνεται πουθενά ίχνος βλάστησης ή
οργανικής ζωής. Σ’ αυτή τη νέα εποχή οι
μοναδικοί κάτοικοι που κάνουν την παρου-
σία τους είναι ρομπότ ή γενικότερα νοήμο-
να μηχανήματα. Αναλαμβάνεις το ρόλο
ενός εξ αυτών, που ακούει στο όνομα
Horatio Nullbuilt. Ο Horatio συνοδεύεται
από έναν μικρό αιωρούμενο sidekick, τον
Crispin Horatiobuilt – το πλήρες όνομα κά-
θε ρομπότ σχηματίζεται από ένα μικρό
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i7 920, 8GB RAM, ATi Radeon
HD 5670 1GB, Windows 7 64-bit,
1.680
x1.050.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Με τα κέφια του… Τις περισσότερες φο-
ρές λειτουργούσαν όλα ρολόι, αλλά συ-
χνά υπήρχαν τεχνικά θέματα, όπως η πε-
ρίπτωση του alt–tab, που κολλούσε σχε-
δόν όποτε το επιχειρούσα.
PRIMORDIA
Τα Dunes χαρακτηρίζονται από σχεδόν απόλυ-
τη και καταθλιπτική ερημιά.
Ο Horatio βρίσκει έναν ανθρώπινο σκελετό,
αλλά δεν γνωρίζει τι είναι…
Απόσπασμα από το Ευαγγέλιο του Ανθρώπου.
TO DEMO
Μετα-αποκαλυπτικό sci-fi adventure
του Άλκη Πολυράκη