R
eview
103
PC Master
όνομα κι ένα επίθετο που αποτελεί σύνθε-
τη λέξη, που σχηματίζεται από το όνομα
του δημιουργού και την κατάληξη –built. Ο
όρος που χρησιμοποιείται για το επίθετο
αυτό είναι «fabrinymic» και αποτελεί αντι-
στοιχία στον κόσμο του Primordia της λέ-
ξης patronymic. Από νωρίς, λοιπόν, μας ξε-
νίζει το «Null» στο fabrinymic του Horatio
και μας κάνει να αναρωτιόμαστε για την
προέλευσή του, την οποία φαίνεται να
αγνοεί και ο ίδιος.
Όταν συναντάμε τους ήρωές μας, δέχο-
νται επίθεση από ένα ισχυρό και πάνοπλο
ρομπότ, το οποίο αποσπά με τη βία τον πυ-
ρήνα του σκάφους τους, που ονομάζεται
UNNIIC. Ο πυρήνας αυτός παρέχει την απα-
ραίτητη ενέργεια στο UNNIIC, και δίχως αυ-
τόν δεν μπορεί να κινηθεί, ούτε να επανα-
φορτίσει τα ρομπότ όπως χρειάζονται. Στό-
χος, λοιπόν, του Horatio σχεδόν σε ολό-
κληρο το παιχνίδι είναι απλά να εντοπίσει
τον πυρήνα και να καταφέρει να τον πάρει
πίσω. Από τη δική μας οπτική γωνία, όμως,
αυτό που ουσιαστικά επιδιώκουμε είναι να
μάθουμε ποια γεγονότα οδήγησαν τη Γη σε
αυτή την κατάσταση, τι συνέβη στους αν-
θρώπους και ποιος είναι ο σκοπός ύπαρξης
του χαρακτήρα μας.
Για να αποκαταστήσετε προσωρινά την
ενέργεια του σκάφους σας, θα χρειαστεί να
επιθεωρήσετε την περιοχή Dunes γύρω
από αυτό, ώστε να συλλέξετε τα απαραί-
τητα εξαρτήματα. Εν μέσω μίας καταθλιπτι-
κής ερημιάς, που χαρακτηρίζεται από ερεί-
πια, κατεστραμμένα κτήρια και απενεργο-
ποιημένα ρομπότ, θα βρείτε κάποιους που
είναι ακόμα σε λειτουργία και θα μπορέ-
σουν άμεσα ή έμμεσα να σας βοηθήσουν.
Στη συνέχεια, οδηγούμενοι από μία εκπο-
μπή που επαναλαμβάνεται στον ασύρματό
σας, θα μεταβείτε με τρένο στη Metropol,
μία πόλη που υπόσχεται απεριόριστη ενέρ-
γεια και ευημερία για όλους. Η πόλη αυτή
διοικείται από τη Metromind και, σε αντίθε-
ση με την τοποθεσία που βρισκόσασταν,
βρίθει από ζωή. Τα πράγματα, ωστόσο, δεν
είναι τόσο ιδανικά όσο φαίνονται, αφού
επικρατούν αυστηροί νόμοι και το καθε-
στώς επιβολής τους είναι πρακτικά δικτα-
τορικό.
Μετά τη νίκη της στον πόλεμο των Τεσ-
σάρων Πόλεων, αρχικά η πόλη διοικούνταν
από ένα συμβούλιο τεσσάρων ρομπότ, αλ-
λά με διάφορες δικαιολογίες η Metromind
κατάφερε να βγάλει από τη μέση τα άλλα
τρία (Factor, Arbiter και Memorious) και να
μείνει η μοναδική άρχουσα αρχή. Η σημα-
ντικότερη ρύθμιση που έχει επιβάλει, ονο-
μάζεται Efficiency Initiative και είναι αυτή
που της επιτρέπει να κατάσχει οποιαδήπο-
τε πηγή ενέργειας, αλλά και να απενεργο-
ποιεί τα ρομπότ που κρίνει ως περιττά για
το ευρύτερο καλό. Επίσης, στην πόλη
υπάρχει και μία υπόγεια περιοχή που λέγε-
ται Underworks, ένας τόπος εξορίας και
περιθωριοποίησης. Για να φτάσει στο στόχο
του, ο Horatio θα χρειαστεί να αποκτήσει
πρόσβαση σε όλες τις τοποθεσίες της πό-
λης και να έρθει αντιμέτωπος με τη
Metromind.
Ο Mark Yohalem έγραψε μία πολύ δυνα-
τή ιστορία, με περισσότερο βάθος απ’ ό,τι
δείχνει αρχικά. Η μεγάλη δύναμή της βρί-
σκεται στους χαρακτήρες, τον έντονο συμ-
βολισμό και τα φιλοσοφικά ερωτήματα τα
οποία εγείρει. Τα ρομπότ, εκτός από γνώ-
ση, διαθέτουν αισθήματα, επιθυμίες και τα-
μπεραμέντο. Χωρίς την καθοδήγηση των
ανθρώπων βρίσκονται σε σύγχυση ως προς
το στόχο τους, ακόμα και την προέλευσή
τους. Ο τρόπος με τον οποίο αντιδρά το
καθένα σε αυτή την κατάσταση είναι εντυ-
πωσιακός και πολύ σωστά δουλεμένος: άλ-
λοι απλώς υπακούουν οδηγίες, άλλοι απο-
ζητούν την πρόοδο, άλλοι χάνουν τα λογι-
κά τους, άλλοι πιστεύουν μόνο στο νόμο
και άλλοι στρέφονται… στον Άνθρωπο.
Διότι σε αυτόν τον παράξενο κόσμο, ο Άν-
θρωπος έχει αποκτήσει μία μυθική διάστα-
ση, με αποτέλεσμα κάποιοι, μεταξύ των
οποίων και ο Horatio, να τον λατρεύουν ως
Θεό και δημιουργό τους. Άλλοι πάλι είναι
πιο σκεπτικιστές και τον θεωρούν μυθολο-
γικό πρόσωπο, με αποκορύφωμα τη
Metromind, που απαγορεύει κάθε συζήτη-
ση ή αντικείμενο που σχετίζεται με τον Άν-
θρωπο στην πόλη της. Οι διαφωνούντες
ισχυρίζονται πως υπήρξε μία περίοδος
στην αρχαιότητα, η επονομαζόμενη
Primordium, κατά την οποία οι βασικές μη-
χανές απέκτησαν λογική σκέψη και δυνα-
τότητα επεξεργασίας δεδομένων. Οι αλλη-
γορίες είναι σαφείς και ενδιαφέρουσες.
Αν μπορώ να πω κάτι αρνητικό για το σε-
νάριο, είναι ότι του λείπει κάποιο συστατι-
κό ακόμα για να είναι εντελώς πρωτότυπο
και διαφορετικό. Καλώς ή κακώς, οι ιστο-
ρίες του στυλ «μετά την καταστροφή» είναι
πολλές και στο Primordia δεν βρήκα κά-
ποια ιδέα που να μην έχει ειπωθεί στο πα-
ρελθόν. Θυμίζει έναν συνδυασμό από το
κλασικό μυθιστόρημα επιστημονικής φα-
ντασίας «Orphans of the Sky» του Robert A.
Heinlein και της κινηματογραφικής ταινίας
Φτάνοντας στην περίφημη πόλη της Metropol.
Η ουρά είναι μεγάλη και δεν κινείται, θα χρεια-
στεί να επιστρατεύσετε πονηριά.
Το inventory του παιχνιδιού.
Ο Mark Yohalem έγραψε
μία πολύ δυνατή
ιστορία, με περισσότερο
βάθος απ’ ό,τι δείχνει
αρχικά.
ΤΟ ΖΕΝΙΘ:
Η άφιξη στη Metropol,
όπου η εξερεύνηση και η συνανα-
στροφή με τα υπόλοιπα ρομπότ είναι
απόλαυση.
ΤΟ ΝΑΔΙΡ:
Το ξεκίνημα του παιχνιδι-
ού δεν είναι πολύ ενδιαφέρον και αρ-
γεί κάπως να πάρει μπρος.
HIGH AND LOW