Page 111 - PC Master τ. 280

R
eview
111
PC Master
«
μαντζούνια» μας, αφού πρώτα έχουμε
κάνει τα απαραίτητα πειράματα για να κα-
ταλήξουμε στους σωστούς συνδυασμούς
φυτών για το τελικό φάρμακο. Όλως τυ-
χαίως, θα παρατηρήσετε ότι, κατά κύριο
λόγο, ο ήρωάς μας αρρωσταίνει κοντά σε
αυτά τα εργαστήρια (πολύ βολικό, ε;).
Επίσης, σκόρπιες στο νησί βρίσκονται αρ-
κετές σκηνές και ξύλινες κατασκευές, στις
οποίες βρίσκουμε και τα περισσότερα ση-
μειώματα. Στις σκηνές αυτές μπορούμε να
ξαποστάσουμε, να εφοδιαστούμε με νερό
και να προσανατολιστούμε. Οι τρόποι που
μπορούμε να κάνουμε save στο παιχνίδι
είναι μόνο ανάβοντας λάμπες, κεριά, δά-
δες ή απλά… ρίχνοντας έναν υπνάκο. Με
τον ύπνο, εκτός από το save, μπορούμε
να αποφύγουμε και κάποιες άβολες κατα-
στάσεις. Για παράδειγμα, αν πιάσει δυνατή
βροχή με ομίχλη βραδιάτικα, μπορείς να
το ρίξεις στο χουζούρι και να ξυπνήσεις
με λιακάδα, συνεχίζοντας τη συλλογή με
τις μαργαρίτες!
Το gameplay κινείται στα συνήθη πλαίσια
ενός FPS, με τα αγαπημένα μας keys (W, S,
A, D) να κάνουν τη δουλειά τους στις κα-
τευθύνσεις και το δεξί – αριστερό κλικ για
grab & drop (πολλές φορές μπορεί να μας
εκνευρίσει το grab, αφού δεν είναι πάντα
εμφανές το χέρι που μας επιτρέπει να αρ-
πάξουμε κάποιο αντικείμενο). Μόλις βρα-
διάσει και λιγοστέψει το φως, ο Robert
ανάβει μόνος του τον αναπτήρα, με τον
οποίο μπορεί να «φουντώσει» μερικά κλα-
ριά για περισσότερο φως. Και μία συμβου-
λή: οι πέτρες μπορεί να φανούν χρήσιμες
στην άμυνα, ενώ τα φλεγόμενα κλαδιά εί-
ναι καλή ιδέα για επίθεση.
Τα τοπία του παιχνιδιού, πάντως, εναλ-
λάσσονται όμορφα, μεταφέροντάς μας από
τα πυκνά δάση σε γάργαρα ποτάμια, κάνο-
ντάς μας να χαλαρώνουμε, παρά το ένστι-
κτο της επιβίωσης. Πολλές φορές, βέβαια,
η πολλή χαλάρωση μπορεί να μη μας βγει
σε καλό...
ΝΗΝΕΜΙΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ
κΑΤΑΙγΙΔΑ;
Αρκετές φορές ανησυχούσα με τόση
ησυχία περπατώντας μέσα στο δάσος (ειδι-
κά... όταν ο λύκος δεν είναι εδώ!), άλλες
φορές περίμενα να έρθει ένα Minecraft
Creep να μου κάνει κομμάτια τη σκηνή και
άλλες κοίταζα μήπως στο βάθος παραμο-
νεύει ο Slender και έκανα… τη χαμηλοβλε-
πούσα.
Το απογοητευτικό στην περίπτωση του
Miasmata είναι ότι όσο και να περιμένεις
από ένα σημείο και μετά να σκάσουν από
παντού πλάσματα, ζόμπι, ζώα ή κάτι άλλο
παράξενο, προκαλώντας ένα χάος μετά
από τόση ηρεμία, δυστυχώς… αυτό το χά-
ος δεν έρχεται ποτέ! Το «Έλα να πάμε στο
νησί, η μάνα σου, εγώ κι εσύ» στην προκει-
μένη περίπτωση δεν υπάρχει: οι μόνοι ζω-
ντανοί στο Eden είναι ο Robert και μία πα-
ράξενη παρδαλή τίγρη, η οποία σε ακο-
λουθεί και κατά καιρούς κάνει την εμφάνι-
σή της απειλητικά – αλλά όχι και τόσο απο-
τελεσματικά, αφού εύκολα μπορείς να την
αποφύγεις σκαρφαλώνοντας κάπου πολύ
ψηλά ή βάζοντας το σχετικό… νέφτι και
τρέχοντας προς κάποιο σκοτεινό σημείο
κάλυψης.
Προσοχή χρειάζεται, πάντως, στους
γκρεμούς και τα απότομα φαράγγια, μιας
και το φιλάσθενο αγόρι μας αρρωσταίνει
εύκολα είτε από πέσιμο είτε από κολύμπι
(
μιας και δεν φαίνεται να του αρέσει καθό-
λου το συγκεκριμένο άθλημα)! Κάτι εξίσου
παράδοξο για ένα survival game είναι το
γεγονός ότι για να επιβιώσει ο ήρωάς μας
τόσες μέρες, το μόνο που χρειάζεται είναι
νερό και φάρμακα (κάτι μήλα και μπανά-
νες, που συναντά στο διάβα του κατά και-
ρούς, ούτε που τα μυρίζει).
κΑκΑ ΤΑ ΝΕΑ…
Τα γραφικά, ώρες ώρες, θυμίζουν μηχα-
νές του ‘90. Ο μόνος λόγος που μπορούν
να μας συγκινήσουν τα textures, ειδικά στα
συντρίμμια, είναι ότι μας θυμίζουν τα tex-
tures του Tomb Raider (του πρώτου). Ο
ήχος στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού
αποτελείται από ήχους της φύσης και κά-
ποια ήρεμα μουσικά θέματα στα κρίσιμα
σημεία, ενώ τις στιγμές που παραμονεύει η
τίγρη επικρατεί ηχητικά ένα διακριτικό καρ-
διοχτύπι, δημιουργώντας ένα υποτυπώδες
κλίμα αγωνίας.
Δυστυχώς, αν και θα θέλαμε να απονεί-
μουμε τα εύσημα στο πόνημα των αδερ-
φών Johnson, δεν μπορούμε να τους κά-
νουμε το χατίρι… Πολύ θα θέλαμε να
υπήρχε ένα κρυφό διαμάντι σε αυτό τον
τίτλο, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να
αγνοήσουμε την απουσία ενδιαφέροντος
περιεχομένου, βάθους, αλλά και τα τεχνικά
προβλήματα.
Ένας και μοναδικός πλουμιστός εχθρός.
Eden by night.
Πολύ θα θέλαμε
να υπήρχε ένα κρυφό
διαμάντι σε αυτό
τον τίτλο.
68
%
ΘΕΤΙκΑ-ΑΡΝΗΤΙκΑ
Εξωτικά τοπία για χαλαρό gaming
Φιλικό gameplay για τους μη
μυημένους
Ενθαρρυντική αρχή παιχνιδιού...
• ...
αλλά απογοητευτική συνέχεια.
Αρκετά τεχνικά προβλήματα
Αδιάφορο από τη στιγμή που θα
καταλάβουμε ότι δεν παίζει…
τρομάρα
Σχεδόν ανύπαρκτο storytelling
n
Είδος:
FPS/Survival
n
Έκδοση:
IonFX
n
Ανάπτυξη:
IonFX
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
14,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής 2,4GHz+, 2GB RAM, Windows (XP, Vista, 7, 8)
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Minecraft, Myst, Dear Esther
n
Εναλλακτική πρόταση:
Amnesia