R
eview
PC Master
112
M
ε το Greenlight από το
Steam αναμμένο αλλά
και με λίγη καθυστέρη-
ση, η Cardboard Com-
puter έφερε στα χέρια
μας το νέο της πόνημα,
με τίτλο Kentucky Route Zero. Πρόκειται
για ένα indie - point ‘n’ click adventure
game, το οποίο θα μας απασχολήσει για
πολύ καιρό, αφού θα κυκλοφορήσει σε 5
επεισόδια (Acts). Το πρώτο Act είναι διαθέ-
σιμο, λοιπόν, και το σίγουρο είναι ότι δεν
έχουμε να κάνουμε με ένα κοινότυπο indie
adventure game. Για να προετοιμάσουμε
το έδαφος, να ξεκαθαρίσουμε κάτι βασικό
από την αρχή: δεν πρόκειται για ένα καθα-
ρόαιμο adventure game με δυνατούς γρί-
φους, puzzles ή μεγάλες προκλήσεις για να
ξεδιπλώσετε το ταλέντο σας. Το Kentucky
Route Zero μπορεί να περιγραφεί καλύτε-
ρα ως μία καλογραμμένη νουβέλα, με
έντονα στοιχεία αφήγησης, η οποία προ-
σφέρει μία διαφορετική εμπειρία gaming.
Ο artistic χαρακτήρας, ο ατμοσφαιρικός
ήχος, τα προσεγμένα γραφικά και η καλο-
γραμμένη αφήγηση είναι τα δυνατά χαρτιά
του, τα οποία και το έφεραν υποψήφιο σε
τέσσερις κατηγορίες στο Independent
Games Festival 2013.
ΠΕΡi ΤiνΟΣ ΠΡOκΕΙΤΑΙ;
Η ιστορία μας εκτυλίσσεται σε μία περιο-
χή κάτω από το Kentucky. Το πρώτο επει-
σόδιο ξεκινάει αμέσως, χωρίς cinematic και
εισαγωγές. Η άφιξή μας σε ένα βενζινάδικο
στη μέση του πουθενά είναι το σημείο εκ-
κίνησης, από εκεί και πέρα είναι στο χέρι
μας το πώς θα εξελιχθεί αυτή η ιστορία.
Αρχικά δεν έχουμε ιδέα τι πρέπει να κά-
νουμε, ούτε ποιος είναι ο στόχος μας, σιγά
σιγά αρχίζουμε και ξετυλίγουμε το κουβάρι
ενός παράξενου μυστηρίου. Ο Connway εί-
ναι ο (αρχικός) χαρακτήρας μας, ο οποίος
εργάζεται ως οδηγός-μεταφορέας αντικών
και ψάχνει μία οδό φάντασμα, αφού οι πε-
ρισσότεροι τον διαβεβαιώνουν ότι αυτή η
οδός δεν είναι αληθινή. Κατά τη διάρκεια
της αναζήτησης θα συναντήσουμε ανθρώ-
πους που μπορεί να μας βοηθήσουν ή να
μας μπερδέψουν. Όσο περισσότερο μιλάμε
με ανθρώπους (ακόμα και με το σκύλο που
μας συνοδεύει καθ’ όλη τη διάρκεια) τόσα
περισσότερα μαθαίνουμε σχετικά με το τι
μπορεί να συμβαίνει σε αυτό το περίεργο
μέρος. Οι ερωταπαντήσεις που επιλέγουμε
παίζουν καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη του
παιχνιδιού, αφού με αυτό τον τρόπο δια-
μορφώνουμε το χαρακτήρα του ήρωά μας.
Πολλές φορές θα βρεθούμε στον πειρασμό
να διαλέξουμε μία πιο αδιάκριτη ή χιουμο-
ριστική απάντηση, με αποτέλεσμα να στιγ-
ματίσουμε τον Connway με την αντίστοιχη
συμπεριφορά. Το πρώτο επεισόδιο (Act)
χωρίζεται σε σκηνές (scenes), οι οποίες
δεν έχουν συγκεκριμένη σειρά, τα πάντα
αποτελούν συνάρτηση των επιλογών και
του τρόπου που θα διαλέξουμε να χαρά-
ξουμε την πορεία μας.
Τα quests δεν έχουν μεγάλο βαθμό δυ-
σκολίας (ένας μέσος adventurer τα έχει για
πρωινό). Κάτι που μου έκανε εντύπωση
ήταν ένας γρίφος στον οποίο καλούμαστε
να βρούμε ένα password το οποίο προέκυ-
πτε από ένα ποίημα. Προς έκπληξή μου,
βρήκα τη λύση με την πρώτη προσπάθεια,
χωρίς να έχω ιδέα από ποίηση και χωρίς να
υπάρχει κάτι μέσα στο παιχνίδι που να υπο-
δεικνύει την απάντηση. Μου κίνησε την πε-
ριέργεια να το επαναλάβω, ξεκινώντας από
την αρχή το ίδιο quest και επιλέγοντας αυ-
τή τη φορά κάτι τελείως διαφορετικό, το
οποίο τελικά ήταν εξίσου σωστό. Στο ση-
μείο αυτό συνειδητοποίησα ότι ο σκοπός
της Cardboard Computer, σε αρκετές περι-
πτώσεις, δεν είναι να μας παιδέψει πάνω
στη λύση του γρίφου, αλλά να μας βάλει
στο κλίμα μίας πιο artistic νοοτροπίας, δίνο-
ντάς μας τη δυνατότητα να δημιουργήσου-
με (για παράδειγμα) ένα δικό μας ποίημα.
«
Ξεκινήσαμε αντιμετωπίζοντας το παιχνίδι
περισσότερο ως θεατρική σκηνή παρά σαν
εξομοιωτή ρεαλιστικών περιοχών» δήλωσε
ο ένας εκ των δύο δημιουργών του τίτλου.
Μία εικόνα… χίλιες λέξεις
της Μαρίλης «Fairy» Νίκολη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i7 920, 8GB RAM, ATi Radeon
HD 5670 1GB, Windows 7 64-bit,
1.680
x1.050.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Έτρεξε άψογα σε κάθε περίσταση.
KENTUCKY
ROUTE ZERO
Ψάχνοντας ένα υπαρκτό πρόσωπο.
Κάπως έτσι ξεκινούν όλα…