Page 115 - PC Master τ. 280

R
eview
115
PC Master
στη θέση τους (ή να τα βγάλουν από αυ-
τή). Οι βετεράνοι του BOUT οπωσδήποτε
θυμούνται ότι το κομμάτι του Critter περι-
είχε ευχάριστους γρίφους συνοδευμένους
από τις ξεκαρδιστικές αντιδράσεις και
τους ακατάληπτους αλαλαγμούς του μαλ-
λιαρού φίλου μας. Τα καλά νέα είναι ότι
στο Critter Chronicles ελέγχουμε το ομώ-
νυμο muppet για πολύ μεγαλύτερο διά-
στημα (ουσιαστικά στο μισό παιχνίδι), αλ-
λά τα άσχημα είναι ότι κάποιες φορές το
novelty factor και οι «χαριτωμενιές» του
σαν να ξεφτίζουν από την υπερβολική έκ-
θεση.
Είναι καλή ευκαιρία να σημειωθεί εδώ
ότι η King Art, προφανώς αφουγκραζόμενη
τα παράπονα αρκετών παικτών για την
υπερβολική ευκολία του πρώτου BOUT,
πρόσθεσε στο prequel ένα Hard mode,
που περιορίζει σημαντικά την παροχή hints
(
μέσω διαλόγων/περιγραφών), ενώ απε-
νεργοποιεί και τη χρήση του hotspot-
finder (spacebar), αν και το τελευταίο μπο-
ρεί κανείς να το επηρεάσει ανά πάσα στιγ-
μή χειροκίνητα μέσα από το μενού. Η άνο-
δος στη δυσκολία του παιχνιδιού είναι αι-
σθητή, αλλά όχι απαραίτητα ευπρόσδεκτη,
αφενός επειδή η έλλειψη hints κάποιες
φορές αφήνει εντελώς αβοήθητο τον παί-
κτη, αφετέρου διότι η διαρκής περιπλάνη-
ση στις ίδιες και τις ίδιες οθόνες, ώσπου να
βρεθεί η κατάλληλη δράση, σε κάνει να
συνειδητοποιείς πιο έντονα τη φτωχή
εναλλαγή τοπίων του Critter Chronicles.
ΜΠΟΡΕΙΣ, ΑΝ ΘΕΣ, ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΠΙΟ
ΕΞΥΠΝΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ...
Αν το πρωτότυπο (τρόπος του λέγειν)
BOUT έσφυζε από αναφορές σε σύμπαντα
ηρωικής φαντασίας, εδώ το βάρος μετατο-
πίζεται στο sci-fi και τις διαστημικές ιστο-
ρίες. Ήδη ο κεντρικός άξονας του παιχνιδι-
ού, η «αδελφοποίηση» Nate και Critter, εί-
ναι απευθείας βγαλμένη από το κατάστρω-
μα του Millennium Falcon, ενώ η «καρδιά»
του σκάφους των Critters μου θύμισε αμέ-
σως το διαστημόπλοιο του Zaphod
Beeblebrox από το «Γυρίζοντας το γαλαξία
με ωτοστόπ». Γενικά, το ύφος και το χιού-
μορ του παιχνιδιού εξακολουθεί να στο-
χεύει στην διακωμώδηση ενός μεγάλου
φάσματος της ποπ κουλτούρας, από το
«
Game of Thrones» και τους «Πειρατές της
Καραϊβικής» μέχρι το «Portal» και τον «Μπο-
ράτ», χαράζοντας όμως παράλληλα και τη
δική του πορεία. Προσωπικά, το βρήκα λι-
γότερο μονοδιάστατο συγκριτικά με το
πρώτο παιχνίδι, που ακολουθούσε εμμονι-
κά σχεδόν την πλοκή και τους κώδικες των
fantasy settings, ενώ και τα καλαμπούρια
είναι αρκετά πετυχημένα και λιγότερο ανα-
μενόμενα αυτή τη φορά.
Στο θέμα της διάρκειας, δυστυχώς, το
Critter Chronicles δεν καταφέρνει επ’ ου-
δενί να συναγωνιστεί τον προκάτοχό του,
αφού ακόμα και οι 8-9 περίπου ώρες που
μου χρειάστηκαν για να το ολοκληρώσω
ήταν ως έναν βαθμό πλασματικές, αποτε-
λούμενες εν μέρει από ατελέσφορα πηγαι-
νέλα και δοκιμές λόγω της έλλειψης hints.
Κακή εντύπωση προξενεί και το άνισο
puzzle design, αφού για ένα διάστημα ο
παίκτης αισθάνεται κολλημένος στη χιονι-
σμένη έκταση πέριξ του Sanctuary να λύ-
νει άχαρους –ως επί το πλείστον– γρίφους,
ώσπου να έρθει το γεμάτο φρεσκάδα και
πανέμορφες οθόνες τέταρτο κεφάλαιο και
να ανανεώσει το ενδιαφέρον.
...
ΝΑ ‘ΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΑΙ ΠΙΟ
ΔΥΝΑΤΟΙ (ΜΠΟΡΕΙΣ!)
Το Critter Chronicles δεν είναι το πιο άρ-
τιο ή ρηξικέλευθο adventure που θα παίξε-
τε, ούτε φιλοδοξεί να θεωρηθεί ως τέτοιο.
Υπονομεύει, άλλωστε, τον εαυτό του με τη
μονοτονία στα περιβάλλοντα, την πειραμα-
τική ή αντίστροφη λογική αρκετών γρίφων
και ένα σενάριο βραδείας καύσης (αλλά με
ικανοποιητικό φινάλε). Παρ’ όλα αυτά,
αποτελεί μία τίμια πρόταση, τόσο για το
βετεράνο όσο και για το νεοεισερχόμενο
στη σειρά, αφού ό,τι του λείπει σε ποικιλία
ερεθισμάτων, το αναπληρώνει με τη χαρι-
σματικότητα των χαρακτήρων του και τις
κατά τόπους εύστοχες εμπνεύσεις στο
gameplay και τις καταστάσεις που περιλαμ-
βάνει.
Ένα από τα λίγα παραδοσιακά puzzles του
παιχνιδιού.
Μα, τέλος πάντων, ο Καλατράβα το σχεδίασε το κτήριο ή ο Σπανοβαγγελοδημήτρης Νικόλαος του
Νικολάου;
Παρά τις περιορισμένες
τοποθεσίες και τα
σκαμπανεβάσματα του
puzzle design, σώζεται
από τη διακριτική
γοητεία των χαρακτήρων
του και από ορισμένα
έξυπνα ευρήματα.
72
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Καλοφτιαγμένα γραφικά και
ποιοτικό voice-over
Τα καμώματα και οι γκριμάτσες του
Critter (Layh-lah!)
Η συγκινητική φιλία μεταξύ των δύο
πρωταγωνιστών
Λίγοι αλλά αξιομνημόνευτοι οι
δευτερεύοντες χαρακτήρες
Συχνά είναι ασαφές το τι ακριβώς
προσπαθούμε να πετύχουμε (ειδικά
ως Critter)
Πολύ μικρότερο σε διάρκεια από τον
προκάτοχό του
Μερικοί κουραστικοί γρίφοι στα
πρώτα τρία chapters
Χτυπητή επαναχρησιμοποίηση
τοπίων/οθονών
n
Είδος:
Point & click Adventure
n
Έκδοση:
Nordic Games
n
Ανάπτυξη:
KING Art
n
Διάθεση:
Steam (σύντομα και retail)
n
Τιμή:
19,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Pentium 4 στο 2,4GHz,
1
GB RAM, κάρτα γραφικών με τουλάχιστον 128MB μνήμης και υποστήριξη Shaders 2.0, χώρος 6GB στο σκληρό, Windows XP/Vista/7/8
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
&
n
Επιρροές:
Star Wars, Star Trek, Hitchhiker’s Guide to the Galaxy, Harry
Potter κ.ά.
n
Εναλλακτικές προτάσεις:
Deponia 1&2, το πρώτο BOUT