Page 133 - PC Master τ. 280

133
PC Master
Θέλετε να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι,
αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Το AGS
είναι το τέλειο εργαλείο και ο Άλκης Πολυράκης
ο ιδανικός καθηγητής. Αν είστε επιμελείς και
δεν χάσετε μαθήματα, σύντομα θα μπορείτε να
καυχιέστε ότι είστε κι εσείς ένας game developer!
είναι αρκετά μεγάλα ώστε όταν χρειαστεί
να κάνουμε scaling, αυτό να γίνεται μειώ-
νοντας και όχι αυξάνοντας τις διαστάσεις
του, για να αποφεύγουμε τις παραμορφώ-
σεις.
Δεν θα σας μάθουμε εδώ πώς να ζωγρα-
φίζετε, η δημιουργία γραφικών είναι ξεχω-
ριστό κεφάλαιο. Μπορείτε να ζητήσετε
βοήθεια από κάποιον φίλο γραφίστα, μπο-
ρείτε να χρησιμοποιήσετε φωτογραφίες
από κάποιο μοντέλο που θα ποζάρει στις
διάφορες στάσεις ή μπορείτε να φτιάξετε
μόνοι σας κάτι πρόχειρο (ένα καλό tuto-
rial βρίσκεται στο
rums.com/showthread.php?59110-Sprite-
Tutorials-56K-Warning!). Οι ζωγραφιές πά-
ντως μπορεί να είναι και hand-drawn,
ακόμη και σε ένα απλό Ρaint μπορείτε να
φτιάξετε κάτι!
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑΝ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Για να αποφασίσετε το ύψος του sprite,
πάρτε μία εικόνα από το παιχνίδι σας και
προσπαθήστε να φανταστείτε πώς επιθυ-
μείτε να φαίνεται ο χαρακτήρας σας σε
αυτήν αν σταθεί στο κάτω μέρος της. Εξε-
τάστε πόσα pixels καταλαμβάνει σε αυτό
το σημείο και προσθέστε ένα 10-20% για
να βρείτε το κατάλληλο ύψος που θα πρέ-
πει να έχει το sprite σας. Εμπειρικά και
χωρίς να αποτελεί απαράβατο κανόνα αυ-
τό, αφού κάθε παιχνίδι είναι διαφορετικό,
για μία ανάλυση 800x600 το sprite του χα-
ρακτήρα μας πρέπει να έχει περίπου 420
pixels ύψος. Αυτό το μέγεθος σχεδόν εγ-
γυάται ότι κατά κανόνα θα μειώνουμε την
εικόνα του και πολύ σπάνια θα χρειαστεί
να τη χρησιμοποιήσουμε στο 100% του με-
γέθους του. Αφού αποφασίσετε τις δια-
στάσεις, θα χρειαστεί να σχεδιάσετε έναν
αριθμό από «καρέ» που θα φαίνονται στην
οθόνη όταν περπατάει. Όσο μεγαλύτερος
είναι ο αριθμός των καρέ τόσο πιο φυσικά
θα απεικονίζεται η κίνηση, χωρίς όμως να
το παρακάνετε και να βρεθείτε με ένα
υπερβολικά αργό animation. Θα πρέπει
οπωσδήποτε να συμπεριλάβετε καρέ για
περπάτημα αριστερά-δεξιά, καθώς και για
μπρος-πίσω, όπως και τα καρέ που θα εμ-
φανίζουν το χαρακτήρα σας ακίνητο σε
κάθε όψη. Όπως έχουμε πει ξανά, το ιδα-
νικό θα είναι αυτά τα sprites να έχουν
διάφανο background. Αν διαθέτετε το τα-
λέντο και την όρεξη, μπορείτε να συμπε-
ριλάβετε διαγώνια κίνηση για καλύτερα
οπτικά αποτελέσματα. Φυσικά, κανένας
δεν σας εμποδίζει να ξεκινήσετε με 3-4
απλά καρέ ανά κίνηση και να προσθέσετε
περισσότερα στο μέλλον.
Όταν αισθανθείτε έτοιμοι, μπορείτε να
εισαγάγετε τα sprites στο παιχνίδι σας.
Όπως έχουμε πει, πηγαίνετε από το
Project Tree στη λέξη Sprites και στη συ-
νέχεια κάνετε δεξί κλικ σε ένα κενό ση-
μείο και επιλέγετε Import new sprite from
file. Επαναλαμβάνετε την ίδια διαδικασία
για όλα τα καρέ που δημιουργήσατε. Ση-
μειώστε εδώ ότι μπορείτε να φτιάξετε
υποφακέλους ώστε να χωρίζετε τις εικό-
νες σας σε κατηγορίες κάνοντας δεξί κλικ
πάνω στο Main αριστερά και επιλέγοντας
Create sub-folder. Με drag and drop με-
τακινείτε εύκολα εικόνες από τον έναν
φάκελο στον άλλο.
Συνεχίζοντας, βρείτε τη λέξη Views στο
Project Tree, κάντε δεξί κλικ πάνω της και
επιλέξτε New View. Μπορείτε να την αφή-
σετε ως View3 ή να τη μετονομάσετε. Κά-
θε επαναλαμβανόμενη κίνηση ονομάζεται
Loop και αποτελείται από καρέ που ονο-
μάζονται Frames. Πατήστε πάνω στο πλή-
κτρο Create New Loop. Τα Loops ενός χα-
ρακτήρα ορίζονται με συγκεκριμένη σειρά
η οποία είναι κάτω, αριστερά, δεξιά, πά-
νω, κάτω δεξιά, πάνω δεξιά, κάτω αριστε-
ρά, πάνω αριστερά. Πατήστε Create New
Frame και με διπλό κλικ πάνω στο τετρα-
γωνάκι που εμφανίζεται εισαγάγετε το
sprite που απεικονίζει το χαρακτήρα σας
ακίνητο να κοιτάζει προς το κάτω μέρος
της οθόνης, δηλαδή προς εμάς. Ξανά
Create New Frame και διπλό κλικ και αυ-
τήν τη φορά εισαγάγετε το sprite που
απεικονίζει το χαρακτήρα σας ενώ ξεκινά
να βαδίζει προς τα κάτω. Επαναλάβετε μέ-
χρι να μπουν όλα τα sprites της κάτω κί-
νησης στο συγκεκριμένο loop. Προσέξτε
στο Project Grid ότι σε κάθε frame, εφό-
σον το επιθυμείτε, μπορείτε να εισαγάγε-
τε και έναν ήχο. Αυτή η λειτουργία χρησι-
μεύει αν θέλετε να ακούγεται το περπάτη-
Ο πρώτος χαρακτήρας μας.
Ένα προφανώς λανθασμένο zoom περιοχής.
2
3