Page 83 - PC Master τ. 280

Σε παρόμοιο (αλλά πολύ πιο επιτυχημένο) πλαίσιο, μεταφέρθη-
καν στα PCs και κάποια έργα του Raymond Feist: το Betrayal at
Krondor του 1993 σημείωσε τεράστια επιτυχία, καθώς, εκτός από
πολύ καλή μεταφορά των περιπετειών στον κόσμο της Midkemia,
αποτελούσε και ένα εξαιρετικό RPG. Ακολούθησε το sequel του,
Return to Krondor (όπου ο παίκτης ενσαρκώνει έναν από τους
δημοφιλέστερους χαρακτήρες των βιβλίων, τον Jimmy The Hand
πλέον Squire James), καθώς και το «συγγενές» Betrayal in
Antara (o Feist είχε σταματήσει τη συνεργασία του με τη Sierra
Entertainment ―το Return to Krondor αναπτύχθηκε από την 7th
Level― αλλά η εταιρεία επιθυμούσε να κυκλοφορήσει ένα «πνευ-
ματικό» sequel, ακόμα και αν δεν είχε σχέση με τη Midkemia).
Οι φίλοι των adventures προφανώς θα περιμένουν να ακού-
σουν και τα Discworld. Ο δημοφιλής κόσμος του Terry Pratchet
είδε τρεις μεταφορές στα PCs (τέσσερις, εάν μετρήσουμε και το
παλιό text adventure The Colour of Magic του 1986): το
Discworld (του 1995, με τη συμμετοχή του Eric Idle, των Monty
Pythons), το Discworld II: Missing Presumed…!? και το Discworld
Noir. Επίσης, στην οθόνη έχουν μεταφερθεί (σε ένα παιχνίδι) και
τα διάσημα «Ραντεβού με τον Ράμα» και «Ράμα 2» του θρύλου της
επιστημονικής φαντασίας, Arthur Clarke: το Rama της Sierra απο-
τέλεσε ένα επιτυχημένο adventure της εποχής (μέσα της δεκαε-
τίας του 1990). Σε αντίστοιχο πνεύμα, εμφανίστηκε το Callahan’s
Crosstime Saloon, του 1997, βασισμένο στις ιστορίες του Spider
Robinson, ενώ δεν γίνεται να μην αναφέρουμε και τη μεταφορά
του διάσημου Hitchhiker’s Guide to the Galaxy του Douglas
Adams στο gaming, το σωτήριο έτος 1984.
Από ένα τέτοιο αφιέρωμα δεν θα μπορούσαν να λείπουν ακόμα
οι δύο (επιεικώς αδιάφορες) μεταφορές του Starship Troopers
του Robert Heinlein (αν και ήταν βασισμένες στις ταινίες του
Paul Verhoeven, οι οποίες είχαν σημαντικές αποκλίσεις σε σχέση
με το βιβλίο), καθώς και τα ουκ ολίγα παιχνίδια που έχουν
εμπνευστεί από τα έργα του H.P. Lovecraft: κατά την άποψη του
γράφοντα, η πιο «δυνατή» εμπειρία ήταν η ουσιαστική μεταφορά
του «Shadow over Innsmouth» στο Call of Cthulhu: Dark Corners
of the Earth (2006), χωρίς να παραγκωνίζονται τα παλαιότερα
adventures Shadow of the Comet και Prisoner of Ice (1993 και
1995,
αντίστοιχα).
Κλείνοντας (με τα βασικά, καθώς υπάρχουν πολλά ακόμη, αλ-
λά έχουμε θέμα χώρου…), να αναφέρουμε το Metro 2033 του
2010
και το επερχόμενο sequel του, βασισμένα στα βιβλία του
Ντμίτρι Γκλουκχόφσκι, καθώς και την επίσης post apocalyptic
και ρωσικών καταβολών σειρά S.T.A.L.K.E.R, που βασίστηκε στη
νουβέλα «Roadside Picnic» των Αρκάντι και Μπόρις Στρουγκά-
τσκι. Άλλοι τίτλοι που χρήζουν αναφοράς είναι το I Have No
Mouth And I Must Scream (1995), βασισμένο στο ομώνυμο διήγη-
μα του Harlan Ellison, το Shannara (1995), μεταφορά της ομώνυ-
μης σειράς του Terry Brooks και το πρόσφατο (2009) Shadow
Complex, βασισμένο στο «Empire» του Orson Scott Card (συγγρα-
φέα του «Παιχνιδιού του Έντερ»), που πραγματεύεται έναν νέο
αμερικανικό εμφύλιο.
βΙβλΙα που θελουΜε να δουΜε Στο PC
Όπως είναι λογικό, τα βιβλία που είναι πιθανότερο να δει κά-
ποιος να μεταφέρονται στις οθόνες των gamers προέρχονται από
τη λογοτεχνία fantasy και επιστημονικής φαντασίας. Έτσι, μπο-
ρούμε να ονειρευτούμε όλοι μαζί ότι κάποια στιγμή θα μπορέ-
σουμε να παίξουμε τις εξής μεταφορές: «Malazan Book of The
Fallen», του Stephen Erikson: έπος δέκα βιβλίων, με τον λεπτομε-
ρέστερο κόσμο που έχει δημιουργηθεί ποτέ στη φανταστική λο-
γοτεχνία. Αν και είναι «δύσκολο» fantasy (κάποιος είχε γράψει
σχετικά ότι στον κόσμο του Erikson, κάτω από κάθε πέτρα υπάρ-
χει ένα σκουριασμένο σπαθί, το οποίο έχει τη δική του ιστορία),
είναι ίσως ό,τι πιο ολοκληρωμένο έχει υπάρξει ποτέ στο είδος.
Αυτοκρατορίες, πολεμιστές, ηγεμόνες, μάγοι και θεοί εμπλέκο-
νται σε μία άνευ σύγκρισης εποποιία, η οποία κάποια στιγμή πρέ-
πει να μεταφερθεί οπωσδήποτε στα PCs, κατά προτίμηση υπό τη
μορφή RPG ή adventure.
«
The Black Company»,
του Glenn Cook: άλλη μία μεγάλη σειρά
του fantasy που «ψοφάει» για να γίνει game. Τα χρονικά μίας μι-
σθοφορικής μονάδας σε έναν dark fantasy κόσμο έχουν αιχμα-
λωτίσει αμέτρητους αναγνώστες και θα μπορούσαν κάλλιστα να
αποτελέσουν τη βάση για ένα RPG ή strategy.
Η τριλογία του Takeshi Kovacs:
ο Richard K. Morgan είναι
ένας από τους κορυφαίους νέους συγγραφείς της επιστημονικής
φαντασίας και η cyberpunk τριλογία του (Altered Carbon, Broken
Στο Game of Thrones υπάρχουν κάποια πράγματα που είναι στάνταρ…
Metro 2033:
Τελευταίο κρησφύγετο
για τους τελευταίους
επιζώντες, το μετρό
της Μόσχας.