R
eview
μοναδικό τρόπο. Ακόμα και μέσα στο σπί-
τι της Susan νιώθουμε μία διαρκή ανα-
σφάλεια, ακόμα και η πιο απλή ή συνηθι-
σμένη ενέργεια εμπεριέχει κινδύνους για
τον ευαίσθητο ψυχισμό της και αυτό περ-
νάει άμεσα στον παίκτη, που καλείται να
τις φέρει σε πέρας, αλλά και να την προ-
στατεύσει από κακοτοπιές που ούτε ο
ίδιος γνωρίζει την ύπαρξή τους. Χαρακτη-
ριστικό παράδειγμα η προσπάθεια χαλά-
ρωσης που ακολουθεί την επιστροφή της
από το νοσοκομείο. Θέλει ό,τι θα θέλαμε
όλοι μας: ένα ντους, κάτι να τσιμπήσει,
έναν καφέ κι ένα τσιγάρο στη βεράντα
παρέα με τις γάτες της. Όμως στη ζωή της
Susan τίποτα δεν είναι εύκολο, ακόμα και
αυτές οι καθημερινές συνήθειες είναι ένα
ναρκοπέδιο που απειλεί διαρκώς να κλο-
νίσει την ευαίσθητη ψυχική ισορροπία της
και το παιχνίδι φροντίζει να μας το επικοι-
νωνήσει με τον πλέον εμφατικό τρόπο.
Απόρροια, ίσως, αυτής της προσπάθειας
του να αισθάνεται ο παίκτης «περιορισμέ-
νος» μέσα στο περιβάλλον του παιχνιδιού,
είναι η επιλογή του interface (για το
οποίο υπεύθυνος είναι ο «δικός» μας
James Spanos). Ξεχάστε το παραδοσιακό
point & click του Downfall, στο Cat Lady
τα πάντα γίνονται μέσω πληκτρολογίου. Η
Susan κινείται πλάγια με το αριστερό και
δεξί βελάκι, ενώ όταν θέλουμε να αλλη-
λεπιδράσει κάπου, πλησιάζουμε στο ση-
μείο και το όνομά του εμφανίζεται στην
οθόνη. Πατώντας το πάνω βελάκι, παίρ-
νουμε μία λίστα που συνήθως περιέχει 2-3
επιλογές του τύπου Examine, Take, Push
κ.λπ. Για να εκτελέσουμε κάποια ενέρ-
γεια, την επιλέγουμε και πατάμε Enter,
ενώ παρόμοια είναι και η χρήση του
Inventory, που απαιτεί να στεκόμαστε δί-
πλα στο σημείο όπου θα χρησιμοποιήσου-
με το αντικείμενο που έχουμε επιλέξει.
Ακούγεται και είναι κάπως αναίτια μπελα-
λίδικο, στην πράξη, όμως, δεν παίρνει πα-
ρά ελάχιστο χρόνο για να το συνηθίσει
κανείς και τελικά πετυχαίνει να υπογραμ-
μίσει περαιτέρω τη σύνδεση παίκτη-χαρα-
κτήρα, ενώ η αποκάλυψη κάποιων οθο-
νών παράλληλα με την κίνησή μας σε αυ-
τές εντείνει το αίσθημα της ανασφάλειας
και του φόβου για το τι μας περιμένει.
CAT GOT YOUR TONGUE
Ένας τόσο ιδιοσυγκρασιακός και νοση-
ρός κόσμος χρειάζεται και την κατάλληλη
απεικόνιση για να αιχμαλωτίσει τον παί-
κτη και το Cat Lady τα καταφέρνει περί-
φημα. Το παιχνίδι είναι κατασκευασμένο
με τη δωρεάν, θαυματουργή μηχανή AGS
και τρέχει σε ανάλυση 800x600, το
animation είναι κοφτό και επιτηδευμένα
αφύσικο (θυμίζει λίγο Θέατρο Σκιών), ενώ
οι χαρακτήρες στέκονται σχεδόν συνέχεια
προφίλ ή ενσωματώνονται στο περιβάλ-
λον σαν σιλουέτες. Όμως, το μεγαλείο
του εικαστικού του δεν βρίσκεται στην
«
ιπποδύναμη», αλλά στη συγκλονιστική
ικανότητα του Michalski να κατασκευάζει
εφιαλτικές συνθέσεις, όπου βασιλεύουν η
βία και ο θάνατος με έναν γοητευτικό,
γκροτέσκο τρόπο, που δεν σε αφήνει να
πάρεις τα μάτια σου από πάνω τους. Η
σχεδόν εξπρεσιονιστική παλέτα του και η
μίξη ζωγραφιστών sprites με έντονα περι-
γράμματα και επεξεργασμένων φωτογρα-
φιών από κτήρια και αντικείμενα, δίνουν
την εντύπωση ενός σάπιου κόσμου που
αιμορραγεί, αλλά δεν μπορεί να κρύψει
εντελώς τη γήινη ομορφιά του.
Η μουσική αποτελείται από μελαγχολι-
κές μελωδίες πιάνου, ηλεκτρονικές συν-
θέσεις και σκληρά ροκ κομμάτια με τις
απαραίτητες εξάρσεις θρίλερ στις δραμα-
τικές στιγμές. Ίσως σε κάποιους φανεί λι-
γότερο διακριτική από το επιθυμητό, αλ-
λά συνολικά κάνει άψογα τη δουλειά της,
αν και ορισμένες φορές υπερκαλύπτει
τους μακροσκελείς διαλόγους των χαρα-
κτήρων (ευτυχώς υπάρχουν υπότιτλοι).
Μια και ο λόγος για το κείμενο, η αμεσό-
τητα και η οξυδέρκειά του τσακίζουν κό-
καλα, το μελό αποφεύγεται επιμελώς και
παρά την τεράστια διάρκειά τους, οι διά-
λογοι δεν κουράζουν, αντίθετα σε κάνουν
να ανυπομονείς για την επόμενη κοφτερή
στιχομυθία. Είναι, μάλιστα, φανερό ότι οι
ηθοποιοί που χαρίζουν τις φωνές τους κα-
ταβάλλουν προσπάθεια, ώστε οι ερμηνεί-
ες τους να βγάζουν μία σχετική απάθεια
που λειτουργεί πολύ καλά στα πλαίσια
της ατμόσφαιρας του παιχνιδιού. Δεν μπο-
ρώ, ωστόσο, να πω ότι όλες οι φωνές με
ικανοποίησαν απόλυτα. Αν εξαιρέσουμε
τη μειλίχια, σχεδόν αισθαντική χροιά της
Susan, την πατρική συγκαταβατικότητα
του Doctor X και το νεύρο της Mitzi, αρ-
κετοί από τους υπόλοιπους χαρακτήρες
είχαν σημαντικές διακυμάνσεις ύφους και
πειστικότητας, ευτυχώς όχι αρκετά ενο-
χλητικές για να αλλοιώσουν τη συνοχή
του κόσμου, αλλά οπωσδήποτε εμφανείς.
HELL IS OTHER PEOPLE
Καθώς η Susan συνειδητοποιεί την απο-
στολή που έχει αναλάβει, να καθαρίσει,
δηλαδή, τον κόσμο από τα πέντε ανθρώ-
πινα Παράσιτα που τον μολύνουν, θα
PC Master
96
Αίμα, κτηνωδία, κανιβαλισμός. Υπομονή…
Η Susan βρίσκει, επιτέλους, κάποιον ν’ ανοίξει την καρδιά της!
Βομβαρδίζεσαι συνέχεια από εικόνες αποσύν-
θεσης, που δίνουν επιπρόσθετη αξία σε ένα
τέτοιο στιγμιότυπο.