R
eview
Αν κάτι με ενόχλησε στη δράση, αυτό
ήταν ότι ο Feodor επισκέπτεται μόνο 3-4
τοποθεσίες τη φορά και δεν προχωρά προ-
τού λύσει τους γρίφους που απαιτούνται. Η
ροή, δηλαδή, είναι σχεδόν απόλυτα γραμ-
μική.
ΓΡΑΦΙΚΑ, ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι απολαυ-
στικά, τόσο από τεχνικής άποψης όσο και
στο καλλιτεχνικό τους κομμάτι. Ειδικά στη
μέγιστη ανάλυση 1.920x1.080, θα τα χαρα-
κτήριζα αψεγάδιαστα. Τόσο τα στοιχεία της
φύσης –ο ουρανός, η θάλασσα, τα δέντρα,
η έρημος– όσο και τα ανθρώπινα δημιουρ-
γήματα –οι εσωτερικοί χώροι, τα πλοία, το
σπήλαιο των Κουρσάρων και ο καταυλι-
σμός των Βεδουίνων– εντυπωσιάζουν. Η
απεικόνιση είναι τρίτου προσώπου, με την
οπτική γωνία να βρίσκεται κατά κανόνα ψη-
λά και συνήθως κάπως απομακρυσμένα –
σε μία τοποθεσία γίνεται σχεδόν κάτοψη.
Οι δε χαρακτήρες είναι λεπτομερέστατοι,
με φυσική κίνηση, αλλά δυστυχώς δεν
τους βλέπουμε όλους από πολύ κοντά.
Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει και η μου-
σική, η οποία χαρακτηρίζεται από μεγάλη
ποικιλία. Σπανιόλικες μπαλάντες στο ξεκί-
νημα, ατμοσφαιρική ορχηστρική στα ση-
μεία υψηλής επικινδυνότητας και ανατολί-
τικο στυλ από τη στιγμή που βρίσκεστε
στην Αφρική. Έντονη είναι και η παρουσία
των ηχητικών εφέ, με τις κραυγές αγωνίας
κατά τη διάρκεια της επίθεσης στην Alme-
ria να προκαλούν ανατριχίλα.
Η ηθοποιία στο Lost Chronicles of Zerzu-
ra κινείται σε αρκετά καλά επίπεδα. Κάποι-
οι από τους ντόπιους έχουν την απαραίτη-
τα λατινική ή αραβική χροιά στη φωνή
τους, κάποιοι άλλοι όχι. Το μόνο αρνητικό
που παρατήρησα ήταν ότι η ηθοποιός που
υποδύεται την Jamila, μία κοπέλα σίγουρα
κάτω των 30 ετών στο σενάριο, ακούγεται
μεγαλύτερη από 40 χρονών.
Στον τομέα του user interface, το παιχνί-
δι αριστεύει, χωρίς να παρουσιάζει καμία
καινοτομία. Μακάρι περισσότερες εταιρείες
να ακολουθούσαν αυτό το παράδειγμα,
αντί να επιχειρούν κάθε φορά να ανακαλύ-
πτουν τον τροχό. Πάρτε, λόγου χάρη, το
save system: κάνει autosave, αποθηκεύει
screenshot, ημερομηνία και ώρα, ενώ σου
επιτρέπει προαιρετικά να μετονομάσεις το
savegame ακόμα κι όταν κάνεις overwrite.
Απλά πράγματα, θα παρατηρήσετε. Κι
όμως, σας προκαλώ να βρείτε τρία παιχνί-
δια την τελευταία πενταετία που να τα κά-
νουν όλα μαζί.
Έχουμε να κάνουμε με ένα αμιγώς point
&
click adventure. Με αριστερό κλικ σε
οποιοδήποτε «κενό» σημείο της οθόνης ο
Feodor θα περπατήσει προς τα εκεί, ενώ,
αν αυτό βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση,
θα μεταβεί τρέχοντας. Όταν τοποθετήσετε
τον cursor πάνω από ένα hotspot, θα δείτε
την ονομασία του, ενώ θα αλλάξει σε look,
take, use, talk ή exit icon, αναλόγως με τη
λειτουργία που θα μπορείτε να επιτελέσε-
τε σε αυτό. Με διπλό κλικ πάνω σε μία
έξοδο ο Feodor θα εξέλθει στιγμιαία. Γενι-
κά δεν θα δυσκολευτείτε να εντοπίσετε τα
hotspots, αλλά υπάρχει και hotspot indica-
PC Master
104
Feodor Morales:
Από τους πρωταγωνιστές που εμπνέουν συμπάθεια από
την πρώτη στιγμή. Ο Feodor είναι καλόψυχος, έξυπνος και θαρραλέος. Ως
πολυμήχανος εφευρέτης, πιστεύει περισσότερο στην επιστήμη απ’ ό,τι στη
θρησκεία, κάτι πολύ επικίνδυνο στην Ισπανία του 16ου αιώνα. Το ταξίδι αυτό
θα τον αλλάξει βαθιά, αφού, μεταξύ άλλων, θα γιατρευτεί από την υψοφοβία
και θα μάθει τις αληθινές του ρίζες.
Ramon Morales:
Σε αντίθεση με το μικρό του αδερφό, ο Ramon δεν είναι
καθόλου δραστήριος. Προτιμά να αφοσιώνεται με τις ώρες στην εξέταση αφρι-
κανικών τεχνουργημάτων, παρά να τον βοηθά στις εφευρέσεις του. Από μι-
κρός ένιωθε ένα ακαταμάχητο κάλεσμα που δεν μπορούσε να αγνοήσει. Στη
μεγαλύτερη διάρκεια του παιχνιδιού θα χρειαστεί είτε να τον σώσετε είτε να
τον προστατεύσετε.
Grand Inquisitor Gonzalo:
Ο Μέγας Ιεροεξεταστής της Ιεράς Εξέτασης ευ-
θύνεται για το θάνατο της μητέρας σας. Απολαμβάνοντας την απόλυτη εξου-
σία που του παρέχει το θρησκευτικό του αξίωμα, χρησιμοποιεί τον ισπανικό
στρατό για να μπορέσει να φτάσει μία μέρα στη μυθική Zerzura. Απάγει αν-
θρώπους, σκορπά τον πόνο και το θάνατο παντού και αναζητά τα κομμάτια
του κλειδιού που θα τον οδηγήσουν στο στόχο του. Ποιο είναι όμως το κίνητρό
του;
Uncle Thabit:
Ο άνθρωπος που βοήθησε τα αγόρια να ξεφύγουν από τον
Gonzalo. Για χρόνια τους έκρυβε την πραγματική αιτία του θανάτου της και
μόνο μετά την απαγωγή του Ramon αποφάσισε να εκμυστηρευτεί την αλήθεια
στον Feodor. Είναι αραβικής καταγωγής και διατηρεί ένα παλαιοπωλείο, το
οποίο εξοπλίζει με συχνά ταξίδια στη μαύρη ήπειρο. Αν και δεν διασαφηνίζε-
ται στο παιχνίδι, υποθέτουμε πως ο τίτλος του θείου είναι μάλλον λόγω οικειό-
τητας και όχι λόγω συγγένειας.
Jamila:
Το κακομαθημένο, σκληροτράχηλο και ατίθασο κορίτσι που γνωρίζε-
τε στην Almeria και σας ακολουθεί στη συνέχεια του ταξιδιού. Στην αρχή εν-
διαφέρεται για εσάς μόνο για να σας κάνει τον προσωπικό της σκλάβο, όλα
όμως αλλάζουν από τη επιθυμία της να εκδικηθεί το θάνατο του πατέρα της.
Εξαιρετική ξιφομάχος, αλλά και χρυσή καρδιά που αποκαλύπτεται σταδιακά.
Rafi:
Ο άνθρωπος που φροντίζει να φτάσετε με ασφάλεια στην Τρίπολη. Εί-
ναι απατεώνας, λαθρέμπορος και τυμβωρύχος. Παρ’ όλα αυτά, η Jamila δεί-
χνει να τον εμπιστεύεται, επομένως δεν έχετε λόγο να μην κάνετε το ίδιο…
Έτσι δεν είναι;
Emir:
Ο Εμίρης της Τρίπολης ήταν φυλακισμένος για χρόνια, από τη στιγμή
που οι Σπανιόλοι κατέλαβαν την πρωτεύουσα. Όταν ο Ramon κλείστηκε στο
κελί του, έγιναν φίλοι και συνεπώς ελευθερώθηκαν από τον Feodor ταυτόχρο-
να. Αποφασισμένος να δείξει την ευγνωμοσύνη του εμπράκτως, ο Emir είναι
ένας πολύ καλοσχεδιασμένος χαρακτήρας, με επιβλητική παρουσία και φωνή.
ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
Βρίσκοντας το ακριβές στίγμα του πλοίου μας.
Οι επιλογές διαλόγου εμφανίζονται ως εικονίδια.