R
eview
tor για τη διευκόλυνσή σας. Το κουμπί του
εμφανίζεται αν μετακινήσετε τον cursor
στο πάνω μέρος της οθόνης, μαζί με την
options screen και το ημερολόγιο του παι-
χνιδιού, το οποίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο
και λεπτομερές. Για όλα τα παραπάνω
υπάρχουν βεβαίως και shortcut keys: D για
ημερολόγιο, Space για hotspots, F5 για
quicksave, F9 για quickload, Esc για menu
screen, Tab για να περνάτε cutscences και
Pause για Pause (μεγαλοφυές!). Για να εμ-
φανίσετε το inventory, μετακινείτε τον
cursor στο κάτω μέρος της οθόνης. Με δε-
ξί κλικ πάνω σε ένα inventory item, το εξε-
τάζετε. Υπάρχουν επίσης κάποιες περιπτώ-
σεις κατά τις οποίες παίρνετε κάτι από την
οθόνη, αλλά δεν το βάζετε στο inventory
σας. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε μό-
νο στο χώρο στον οποίο βρίσκεστε. Χρήσι-
μη επίσης είναι η λειτουργία του δεξιού
κλικ, με την οποία ακυρώνετε τη διαδικα-
σία που έχετε βάλει τον Feodor να κάνει,
εάν αλλάξετε γνώμη, όπως και της εναλ-
λαγής inventory items με το ροδάκι του
ποντικιού σας. Τέλος, οι επιλογές των δια-
λόγων εμφανίζονται ως εικονίδια με ονο-
μασία. Το μόνο μικρό ψεγάδι που μπορώ να
αναφέρω στο interface είναι ότι ο Feodor
δεν κάνει κανένα σχόλιο εάν επιχειρήσετε
λάθος συνδυασμό αντικειμένων.
ΓΡΙΦΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ
Όταν διάβασα στο manual του παιχνιδι-
ού μία αναφορά σε mini-games, αναστένα-
ξα βαθιά… Με το μυαλό μου είχα σχηματί-
σει ήδη την εικόνα ενός action μουσικού
slider με μηχανικά μέρη, που θα αποτελεί-
το από πολύ μικρά κομματάκια και θα κα-
λούμουν να συναρμολογήσω και να λύσω
με περιορισμό χρόνου. Για άλλη μία φορά
είχα πέσει έξω, αφού τα συγκεκριμένα sec-
tions είναι μόνο πέντε και από αυτά τουλά-
χιστον τα τέσσερα ήταν λογικότατα και
απολύτως εναρμονισμένα με το σενάριο.
Μόνο το πέμπτο ειδικό puzzle μου χάλασε
κάπως την εικόνα που είχα, αφού έπρεπε
να συναρμολογήσω τα κομματάκια ενός
κύκλου που απαιτούσαν να τοποθετηθούν
σε συγκεκριμένα σημεία, αλλά και με συ-
γκεκριμένη σειρά, αλλιώς «έβρισκαν». Και
τα πέντε, πάντως, μπορείτε απλά να τα
προσπεράσετε αν έχετε ενεργοποιημένη
την επιλογή Additional Game Help στα Op-
tions.
Τα παραπάνω είναι οι εξαιρέσεις, όμως,
αφού στο υπόλοιπο παιχνίδι οι γρίφοι είναι
σχεδόν αποκλειστικά inventory based. Μά-
λιστα, λόγω της ιδιότητας του Feodor
έχουν πάντοτε νόημα, αφού δεν είναι κα-
θόλου παράξενο για έναν εφευρέτη να
βρίσκει πολύπλοκες λύσεις από αμφίβολα
υλικά. Κάποια από τα προβλήματα που κα-
λείται να αντιμετωπίσει είναι απολαυστικά
στη λύση τους, σχετικά τραβηγμένα στη
λογική τους ασφαλώς, αλλά απολύτως δυ-
νατά από μηχανικής άποψης. Υπάρχει κι
ένας απλός μαθηματικός γρίφος, τον οποίο
οφείλω να ομολογήσω ερυθριώντας ότι
έκανα λάθος την πρώτη φορά από βιασύ-
νη, οδηγώντας τον Feodor σε φριχτό θάνα-
το (στις λιγοστές περιπτώσεις θανάτου, το
παιχνίδι σε επαναφέρει αυτόματα). Ξεχώρι-
σα την πατέντα που έκανε και πάλι το πει-
ρατικό καράβι να κινηθεί μετά την επίθεση,
καθώς και την κατάδυση για την ανεύρεση
ενός υποβρύχιου θησαυρού. Καλό θα είναι
όσοι θεωρούν περιττό το να ταιριάζουν οι
γρίφοι με την ιστορία ενός παιχνιδιού να
πάρουν μαθήματα, όπως μία πολύ συγκε-
κριμένη εταιρεία, που θα μου επιτρέψετε
να μην αναφέρω: η Frogwares.
Δυστυχώς, αν και οι γρίφοι που δεν
έχουν προφανή λύση, είναι αρκετοί, οι πο-
λύ λίγες οθόνες που μπορείς να επισκε-
φτείς τη φορά, σε συνδυασμό με το ότι τα
περισσότερα hotspots εξαφανίζονται μετά
την πρώτη χρήση, έχουν ως αποτέλεσμα
το παιχνίδι να είναι αρκετά εύκολο. Κι αυτό
γιατί όταν σου έχουν απομείνει 3-4
hotspots σε όλα τα σημεία που μπορείς να
πας, δεν υπάρχει περίπτωση να μη βρεις το
τι χρειάζεται να κάνεις.
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ
ΤΟΜΕΙΣ
Το Lost Chronicles of Zerzura μας έδειξε
υποδειγματικά πως πειρατές δεν υπήρχαν
μόνο στην Καραϊβική και πως μπορούν
ακόμα να γραφτούν ιστορίες για αναζήτη-
ση χαμένων πόλεων, δίχως να επαναλαμ-
βάνουν τα ίδια κλισέ. Δεν μου συμβαίνει
συχνά να με κερδίζει ένα adventure game
τόσο πολύ, ώστε να το σκέφτομαι και τις
ώρες που δεν βρίσκομαι μπροστά στον
υπολογιστή. Αν ήταν λίγο περισσότερο
ανοιχτό στις τοποθεσίες του και με μεγα-
λύτερο αριθμό hotspots ανά οθόνη, θα εί-
χε αγγίξει την τελειότητα. Ακόμα κι έτσι,
πρόκειται για έναν εκπληκτικό τίτλο, που
δεν πρέπει να λείπει από τη συλλογή σας.
105
PC Master
92
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Από τα ομορφότερα γραφικά σε
adventure game
•
Ονειρεμένο οδοιπορικό που δεν
βαριέσαι σε κανένα σημείο του
•
Έξυπνοι γρίφοι που δένουν
απόλυτα με το σενάριο
•
Άψογο user interface
•
Γραμμική ροή, με πολύ
περιορισμένο αριθμό τοποθεσιών τη
φορά
•
Λίγα hotspots ανά οθόνη
n
Είδος:
Adventure
n
Ανάπτυξη:
Cranberry Production GmbH
n
Τιμή:
€
33,99
boxed,
€
22,49
digital
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Μονοπύρηνος επεξεργαστής στα 1.400MHz, 1,5GB RAM,
κάρτα γραφικών ATi Radeon 9800 ή nVidia GeForce 6800, 6GB χώρος στο σκληρό δίσκο
n
Προβλήματα-Bugs:
Κανένα
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Κάθε παιχνίδι με θέμα τη χαμένη Ατλαντίδα
n
Εναλλακτική πρόταση:
The Longest Journey
Στον καταυλισμό των Βεδουίνων.
Τα αγάλματα κρύβουν μία θανάσιμη παγίδα.
Πρόκειται για έναν
εκπληκτικό τίτλο, που
δεν πρέπει να λείπει από
τη συλλογή σας.