R
eview
111
PC Master
γυρίζουν οι σελίδες του τεύχους μπρος ή
πίσω. Αν και αυτή η ιδιαιτερότητα το βοηθά
να ξεχωρίσει από το σωρό, δεν παύει να
προκαλεί καχυποψία για το κατά πόσο επε-
λέγη λόγω της απλότητας και του μινιμαλι-
σμού που το διακρίνουν. Οι οθόνες είναι
σχεδόν απόλυτα στατικές και οι χαρακτήρες
δεν διαθέτουν το παραμικρό animation,
απλώς αλλάζουν θέσεις μέσα στα πάνελ
ανάλογα με τα τεκταινόμενα, κάτι που ισχύ-
ει και για τις cutscenes που αναλαμβάνουν
να συνδέσουν τμήματα της δράσης . Εξίσου
λιτός είναι και ο τομέας του ήχου, αφού πέ-
ρα από ορισμένες μελωδίες και τα απαραί-
τητα ηχητικά εφέ (το σμπαράλιασμα των
αυτοκινήτων θα με στοιχειώνει για μέρες)
δεν πρόκειται να ακούσετε ούτε λέξη από
τους χαρακτήρες (!). Είναι προφανές ότι το
παιχνίδι έχει φτιαχτεί με την οικονομία των
μέσων κατά νου, αλλά ομολογώ ότι, παρ’
όλο που μεγάλωσα με «μουγκά» παιχνίδια
και τα παίζω με ευχαρίστηση ακόμα και σή-
μερα, αυτές οι εξόφθαλμες εκπτώσεις μού
κακοφάνηκαν.
Στον τομέα του χειρισμού δεν υπάρχει
κάτι αξιοσημείωτο, μια και η μοναδική πρω-
τοβουλία του παίκτη έγκειται στην επιλογή
του κατάλληλου hotspot (κοκκινίζει ο κέρ-
σορας) και εν συνεχεία της επιθυμητής
δράσης μέσα από το υπομενού τύπου
«
κέρμα» που αναδύεται. Κάποιους ίσως να
ξενίσει η μη αναγραφή των σημείων αλλη-
λεπίδρασης όταν περνά από πάνω τους το
ποντίκι, αλλά το ότι είναι σχετικά λίγες στο
σύνολό τους αμβλύνει το πρόβλημα. Γενι-
κά το Reperfection δεν περιέχει ιδιαίτερες
προκλήσεις σε επίπεδο γρίφων, κάτι που
αποδυναμώνει περαιτέρω την εμπειρία και
ρίχνει όλο το βάρος στο storytelling.
ΖΩ ΕΝΑ ΔΡΑΜΑ
Σε κάποιο σημείο της ιστορίας, ο πρωτα-
γωνιστής αναφωνεί ότι του είναι αβάσταχτο
να παρακολουθεί τα αγαπημένα του πρό-
σωπα να πεθαίνουν μπροστά στα μάτια του
κατ’ εξακολούθηση. Αυτή η αίσθηση της
απώλειας και η απόγνωση για το τετελε-
σμένο θα μπορούσε να απογειώσει δραμα-
τουργικά το παιχνίδι, όμως δεν στηρίζεται
σωστά ούτε από το gameplay ούτε από την
ίδια την αφήγηση. Συνήθως, ο μόνος τρό-
πος για να δοκιμάσει ο παίκτης την επιτυχία
των εμπνεύσεών του είναι η επαναλαμβα-
νόμενη κατάδυση στο παρελθόν και η τρο-
ποποίηση παραμέτρων που δυνητικά θα
αλλοιώσουν την έκβαση των γεγονότων.
Τις περισσότερες φορές, το αποτέλεσμα εί-
ναι απλώς να γίνεται ξανά μάρτυρας του
πολύνεκρου δυστυχήματος, με αποτέλε-
σμα τη σταδιακή αναισθητοποίησή του στις
επιπτώσεις του συμβάντος και την αντιμε-
τώπισή όλου αυτού ως ενός εξεζητημένου
μηχανισμού Save/Restore, τον οποίο μπο-
ρεί να καταχραστεί κατά βούληση. Την κα-
τάσταση δεν βοηθά ούτε το γράψιμο, που
σε γενικές γραμμές κυμαίνεται στα επίπεδα
χολιγουντιανού μελοδράματος και αποτυγ-
χάνει να καταστήσει τον παίκτη κάτι περισ-
σότερο από θεατή στο δράμα του Ben ή
των υπόλοιπων τραγικών χαρακτήρων.
ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΣΟΥ
Οι δημιουργοί έχουν αποκαλύψει ότι
προσδοκία τους είναι το Reperfection να
ολοκληρωθεί σε τρία «τεύχη» που θα κυ-
κλοφορούν ανά εξάμηνο. Το πρώτο volume
μεταχειρίζεται το episodic format με αρκε-
τά έντιμο τρόπο: στις 2 και κάτι ώρες που
διαρκεί κλείνει ένα σημαντικό κομμάτι της
ιστορίας που ξεκίνησε αφήνοντας παράλ-
ληλα σαφείς αιχμές για συνέχισή της, ενώ
λίγο πριν από τους τίτλους τέλους εισάγει
και μία επιπλέον ίντριγκα με άγνωστες προ-
εκτάσεις. Αν δεν ήταν τόσο φτωχό σε γρί-
φους και με διαλόγους που θυμίζουν ελα-
φρώς τις «Οικογενειακές Ιστορίες», θα μι-
λούσαμε για μία θαρραλέα προσπάθεια πα-
ντρέματος κόμιξ και adventure game, αλ-
λά, ως έχει, οι δημιουργοί καλό θα ήταν να
γυρίσουν το χρόνο πίσω και να επανεξετά-
σουν την προσέγγισή τους στα δομικά στοι-
χεία και στον τρόπο εκτέλεσης του πρώτου
μέρους, προτού προχωρήσουν παρακάτω.
Happiness, interrupted.
Το κλασικό τέχνασμα επιλεκτικού χρωματι-
σμού κάνει και εδώ σωστά τη δουλειά του.
Η κατάληξη που προσπαθούμε να αποφύγουμε με κάθε κόστος.
Θυμίζοντας περισσότερο
πείραμα interactive
storytelling και λιγότερο
ολοκληρωμένο παιχνίδι,
το Reperfection σώζεται
κάπως από το τρικ της
“
εισχώρησης” στις ζωές
διάφορων ετερόκλητων
χαρακτήρων.
61
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Καλή η ιδέα του κεντρικού
μηχανισμού
•
Αρκετά ενδιαφέροντα side stories
•
Ιδιαίτερο (αν και χωρίς
λεπτομέρειες) εικαστικό
•
Γρίφοι… για τα μάτια του κόσμου
•
Καθόλου speech
•
Γραφή κατώτερη των περιστάσεων
•
Ο μηχανισμός των αναμνήσεων σε
βάζει να ξαναβλέπεις τμήματα της
δράσης
n
Είδος:
Adventure/Interactive comic
n
Έκδοση:
Tinnitus Games
n
Ανάπτυξη:
Tinnitus Games
n
Διάθεση:
Desura και άλλοι ψηφιακοί διανομείς
n
Τιμή:
€
7,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Pentium 4, 2GB RAM, κάρτα γραφικών με υποστήριξη DirectX 9.0 και Shaders 2.0, 1GB χώρο στο σκληρό, Windows XP SP2/Vista/7/8
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο site:
n
Επιρροές:
Οι τηλεοπτικές σειρές «Awake» και «Πρωινή Έκδοση» (Early Edition), η ταινία «Premonition»
n
Εναλλακτική επιλογή:
Reprobates