PC Master
140
το Dear Esther κ.ά.) που παρά την έλλειψη
πούλησαν αρκετά!
CitizenMac:
Ναι, αλλά δεν έκαναν CoD
numbers, που αυτά κυνηγά όλη η βιομηχα-
νία τώρα.
Adimas:
Δυστυχώς, όταν το gaming έγι-
νε mainstream διασκέδαση, ακολούθησε
την τακτική που ακολουθείται χρόνια στη
μουσική και στις ταινίες (ειδικά στο Χόλι-
γουντ): σεξ και βία.
CitizenMac:
Προσωπικά νομίζω πως η
υπερβολική χρήση της κάνει και ένα άλλο
κακό: δεν ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα
και στέλνει προς τα έξω ένα εντελώς λά-
θος μήνυμα για το τι είναι τα σύγχρονα
games. Οι δημιουργοί πρέπει να ωριμά-
σουν λίγο επιτέλους.
Maladroid:
Συχνά δίνεται η εντύπωση
ότι οι developers προμοτάρουν το παιχνίδι
τους με τρόπο που δεν του ταιριάζει μόνο
και μόνο γιατί αυτό πουλάει. Έτσι, όμως,
δημιουργείται λάθος εικόνα και ο «άσχε-
τος» δεν ξέρει τι να πιστέψει. Στην Ε3 είδα-
με, π.χ., footage του Last of Us με κάφρικο
ξύλο εναντίον ανθρώπινων αντιπάλων, σε
οριακές καταστάσεις επιβίωσης.
CitizenMac:
Ειδικά με το Last of Us ήταν
απαράδεκτο, γιατί ξέρω ότι αυτό το παιχνί-
δι ΔΕΝ είναι έτσι. Αλλά στον έξω κόσμο μέ-
νει το αμφιθέατρο που χειροκροτάει το
demonstration ενθουσιασμένο από τον πυ-
ροβολισμό στη μάπα.
Adimas:
Κανένα σκεπτόμενο άτομο δεν
θέλει τη λογοκρισία, αλλά δεν θα έπρεπε
να μπουν όρια ή κανόνες για το τι θα μπο-
ρεί να προβάλλεται;
CitizenMac:
Πιστεύω τα όρια θα πρέπει
να είναι αυστηρά ηλικιακά.
Alkis21:
Ναι. Όπως και στις ταινίες, για
τους άνω των 15 όλα να επιτρέπονται (στη
βία).
CitizenMac:
Ακριβώς, να μαρκάρεται το
περιεχόμενο ως 18+ ας πούμε, και από κει
και μετά, αν ο γονιός θεωρεί ότι το 14χρο-
νό του μπορεί να το διαχειριστεί, με γεια
του με χαρά του.
Fairy:
Ναι αλλά, τη φίλη μας την PEGI
την ακούει κανένας, τελικά;
Maladroid:
Τη Ζήνα; Μπα, μόνο Πάολα.
CitizenMac:
Δυστυχώς, δεν νομίζω, γιατί
οι περισσότεροι δεν ξέρουν καν τι είναι.
Maladroid:
Αναρωτιέμαι κατά πόσο βοη-
θά στην προστασία ευαίσθητων ομάδων
του πληθυσμού. Π.χ., στην Ελλάδα, άμα
πάει ο πιτσιρικάς να ψωνίσει παιχνίδι με
PEGI 18+ θα του πουν όχι;
Alkis21:
Όταν δεν εφαρμόζεται, καλό θα
είναι να έχουν οι γονείς το νου τους.
CitizenMac:
Πάντως εγώ ακόμη θυμάμαι
μία μητέρα σε γνωστή αλυσίδα καταστημά-
των, που τα παιδιά της (γύρω στα 10) της
έδειχναν το GTA San Andreas για το PS2 και
αυτή δεν είχε αντίρρηση παρά το κατακόκ-
κινο «18» πάνω.
Maladroid:
Θεωρώ πως, όσον αφορά
στην πρόληψη/ενημέρωση, δεν είναι κακό
να γνωρίζουν οι γονείς ότι τα παιδιά τους
μπορεί να εκτεθούν σε βίαιο περιεχόμενο
μέσω games. Αρκεί να μη γίνεται δαιμονο-
ποίηση του μέσου, απλώς αντικειμενική
ενημέρωση, όπως στις ταινίες.
Epistimos:
Πολύ σωστό.
Alkis21:
Δεν είναι μόνο το θέμα να μην
του λασκάρει του παιδιού ή να μη βιαιο-
πραγήσει. Είναι και ότι μπορεί να σοκαρι-
στεί άσχημα, αν είναι σε πολύ μικρή ηλικία.
Archanger:
Νομίζω πως από αυτή την
άποψη τα πράγματα βαίνουν προς το καλύ-
τερο, καθώς η γενιά μας (που αρχίζει να
κάνει τώρα παιδιά) έχει καλύτερη εικόνα.
Alkis21:
Μη λες «η γενιά μας». Εδώ μέσα
έχουμε τρεις γενιές!
Adimas:
Χαχα!
CitizenMac:
Generation WASD.
Bilaros:
Πρέπει, σε αυτήν την περίπτω-
ση, ο γονιός να μη βλέπει το PC ή την κον-
σόλα σαν babysitter, αλλά να γνωρίζει ΤΙ
ακριβώς τους κάνει αυτό το μαραφέτι.
Fairy:
Εγώ νομίζω ότι το «κόκκινο» rating
καμιά φορά λειτουργεί και αντίστροφα:
όσο πιο μεγάλο νούμερο έχει τόσο πιο
πολλά αντίτυπα πουλάει! Ακόμα και να μην
ψήνεται ένας πιτσιρικάς να παίξει το παιχνί-
δι, αν ο γονιός ή τα MME αρχίσουν να λένε
«
αυτό είναι επικίνδυνο, μακριά από τα παι-
διά!» κ.λπ. και γίνει ντόρος, θα εξάψει το
ενδιαφέρον και θα ψήσει αρκετό κοσμάκη.
Bilaros:
Τελικά, όσοι κατηγορούν τα
games για πρόκληση φαινομένων βίας IRL,
Μήπως τελικά τα παιχνίδια αποτελούν μία
ανώδυνη βαλβίδα διαφυγής για τα νεύρα της
καθημερινότητας;
Η υπερβολική ή καρτουνίστικη χρήση βίας μπορεί να γίνει και μέσο αυτοσαρκασμού, αλλά κάποιοι
αρνούνται πεισματικά να καταλάβουν το αστείο...