ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ON-LINE
Χαίρε, χιλιοτραγουδισμένο
«
PC Master»!
Είπα κι εγώ να γράψω ένα e-
mail προκειμένου να εξωτερι-
κεύσω κάποιες σκέψεις που
πρόσφατα μου ήρθαν, λόγω της
αναζήτησης ενός νέου
MMORPG που θα κάλυπτε το
κενό του League of Legends.
Πριν ξεκινήσω την ενασχόληση
με το προαναφερόμενο τρισκα-
τάρατο game, ήμουν λάτρης
των MMOs, με αποτέλεσμα,
πριν αρχίσω την έρευνα, να έχω
κάποια σχετική γνώση για το τι
ψάχνω. Και εκεί έπαθα την έκ-
πληξη Νο1: τα games που
υπήρχαν στην εν λόγω κατηγο-
ρία ήταν σχεδόν τα ίδια με πριν
από... 2 χρόνια να πω, 3 χρόνια
να πω; Το ζήτημα είναι ότι, αν
και έχουν κυκλοφορήσει παιχνί-
δια που έδωσαν πνοή στο εί-
δος, το μεγάλο ποσοστό παρα-
μένει αναλλοίωτο. Κλασικοί
κουραστικοί μηχανισμοί grind-
ing (που όχι μόνο είναι ίδιοι από
game σε game, αλλά υλοποι-
ούνται και με τον ίδιο τρόπο)!
Για παράδειγμα, αράχνες ή άλ-
λα φιλήσυχα ζώα στα πρώτα
levels, μετά orcs κ.λπ.). Ανούσια
συστήματα guilding και crafting
και εκνευριστικό σύστημα μά-
χης αποτελούν κυρίαρχα συ-
στατικά των MMOS εν έτει
2013!
Όμως, αυτό που με προ-
βληματίζει ακόμη περισσότερο
είναι το γεγονός ότι πολλοί «συ-
νάδελφοι» gamers πιστεύουν
πως το μέλλον του gaming εί-
ναι αποκλειστικά τα on-line παι-
χνίδια, καθώς προσφέρουν
(
ομολογουμένως) ένα πιο ευέ-
λικτο οικονομικό πρότυπο, με
το άνοιγμα των πακέτων που
εσύ θες κ.λπ. Οι μεγάλες εται-
ρείες παραγωγής single-player
games φαίνονται επίσης να
στρέφονται προς αυτή την κα-
τεύθυνση, καθώς οι υψηλές τι-
μές αποθαρρύνουν αρκετούς
gamers. Το συμπέρασμα είναι
ένα, απ’ ό,τι φαίνεται: οδηγού-
μαστε αργά αλλά σταθερά σε
ένα άνοιγμα των παιχνιδιών
προς το on-line μοντέλο, τόσο
στην υλοποίηση όσο και στην
τιμολογιακή πολιτική. Όμως
εμείς οι gamers είμαστε οι ζη-
μιωμένοι αυτής της υπόθεσης,
αφού, απ’ ό,τι φαίνεται, θα επι-
στρέψουμε σε καταστάσεις που
τα 2-3 τελευταία χρόνια φαινό-
ταν να εκλείπουν. Η ποιότητα
των παιχνιδιών πρέπει να βελ-
τιώνεται και όχι να έχουμε επι-
στροφές σε κορεατικές και
ασιατικές απεικονίσεις κάκιστου
βαθμού. Η πολιτική πώλησης,
αν και τώρα φαίνεται καλή,
όταν μπουν στο «χορό» πολλές
εταιρείες, θα είναι κατά του παί-
κτη, αφού δεν θα αργήσουν οι
«
ύποπτες» συμφωνίες για μαζι-
κά ανεβάσματα των τιμών. Και
τέλος (κάτι που προβλημάτισε
αρκετούς, αλλά οι περισσότεροι
έκαναν τα στραβά μάτια), θα
έχουμε άσκηση πίεσης από τις
εταιρείες, όπως έγινε και με το
always-on DRM του Diablo, για
όλο και μεγαλύτερη σύνδεση
στο Internet. Όταν ακόμη και τα
single-player games θα απαι-
τούν συνεχή δικτύωση, λες και
παίζεις το τελευταίο hit στα
MMORPGS, είναι λογικό ότι κά-
ποια πράγματα θα έχουν ξεφύ-
γει. Γι’ αυτό θέλω να επιστήσω
την προσοχή των gamers σε
αυτό το τόσο σημαντικό θέμα,
το οποίο αργά ή γρήγορα θα
κάνει την εμφάνισή του...
Ελπίζω να μη σας κούρασα
πολύ, ήθελα να εκφράσω κά-
ποιες σκέψεις (απογοήτευσης
PC Master
142
Αλληλογρα
e-mail:
forum:
Μπαίνει ο Μάρτιος και η χρονιά κυλάει για τα καλά, ενώ φαίνεται ότι το 2013 ίσως
είναι η χρονιά των free2play: μετά το Planetside 2 του προηγούμενoυ μήνα (που
ήταν και θέμα εξωφύλλου), σειρά έχει το Path of Exile. Τι γίνεται πια με τα
free2play; Ποιες οι προτιμήσεις και τα σχόλιά σας; Αυτός εδώ είναι ο δικός σας
χώρος, περιμένουμε τις επιστολές και τα e-mails σας για άμεση δημοσίευση!
Ο καθένας μπορεί να παίξει ό,τι θέλει! Ειρήνη και αδελφοσύνη, συνάδελφοι gamers!