INHERIT THE EARTH 2 ΣΤΟ
KICKSTARTER
Η μόδα που θέλει παλιούς δημιουρ-
γούς να εξετάζουν το ενδεχόμενο να
επανέλθουν στο προσκήνιο, με την
προϋπόθεση αρκετός κόσμος να εκ-
φράσει έμπρακτα την επιθυμία να ξα-
ναδεί τη δουλειά τους μέσω ενός
Kickstarter Project, καλά κρατεί. Εί-
ναι η σειρά των ανθρώπων της πάλαι
ποτέ The Dreamers Guild, μίας εται-
ρείας publishing & development, που
κυκλοφόρησε μερικά ενδιαφέροντα
adventure games στα μέσα της δεκα-
ετίας του ‘90, να επιχειρήσει να τε-
στάρει τη μνήμη των μεγαλύτερων
παικτών. Το KS project, το οποίο τρέ-
χει τη στιγμή που γράφεται το κείμε-
νο αλλά έχει ολοκληρωθεί σήμερα
που το διαβάζετε, αφορά το sequel
του Inherit the Earth: Quest for the
Orb, που είχε κυκλοφορήσει το 1994
στους δημοφιλείς υπολογιστές της
εποχής. Η εταιρεία που φιλοδοξεί να
το αναλάβει, ονομάζεται Wyrmkeep
Entertainment και ιδρύθηκε από το
συνιδιοκτήτη της TDG, Joe Pearce,
με σκοπό το port των παλιών τίτλων
της σε νέα συστήματα.
Όσοι είχαν παίξει το παιχνίδι αυτό,
θα το θυμούνται πρωτίστως για τα
ιδιαίτερα γραφικά του, τα οποία διέ-
θεταν την αισθητική ενός εικονογρα-
φημένου παραμυθιού, με τους ήρωες
να είναι ζώα με ανθρώπινη συμπερι-
φορά και το σχεδιασμό τους να θυμί-
ζει έντονα τα σκίτσα της Beatrix Pot-
ter. Αν κρίνουμε από τα λιγοστά δείγ-
ματα concept art που είδαμε, το νέο
παιχνίδι θα έχει μάλλον περισσότερο
καρτουνίστικο στυλ. Ερωτηματικό
αποτελεί το πόσοι συντελεστές από
την αρχική ομάδα θα συμμετάσχουν
σε αυτό. Μέχρι στιγμής αναφέρεται
μόνο ότι ένας εξ αυτών εργάζεται
στους διαλόγους και ότι αναμένεται
να προσέλθουν περισσότεροι. Ο στό-
χος έχει τεθεί στα $135.000 και, εφό-
σον επιτευχθεί, το παιχνίδι θα κυκλο-
φορήσει τον Νοέμβριο.
17
PC Master
ADVENTURE
NEWS
Τ
ι σου είναι τελικά η μνήμη... Σε κουβέ-
ντα που είχα τις προάλλες με φίλους
σχετικά κοντινής ηλικίας, gamers για
τα RPGs εν γένει, ο «σκληρός δίσκος» που
έχω στο κεφάλι μου μπήκε σε overdrive και
άρχισε να «ξερνάει» πληροφορίες οι οποίες
ούτε που είχα συνειδητοποιήσει ότι βρίσκο-
νταν ακόμη εκεί.
«
Αρχαίοι» τίτλοι ολόκληρων σειρών από
εκπληκτικά cRPGs άρχισαν να παρελαύνουν
στην «οθόνη» του μυαλού μου, ξυπνώντας
όμορφες αναμνήσεις και αξέχαστες εμπει-
ρίες: Bard’s Tale, Pools of Radiance και
Darkness, Dark Queen of Krynn, Dark Sun,
Dungeon Master, Eye of the Beholder,
Ravenloft, Menzoberranzan και δεν συμμα-
ζεύεται... Αναπόφευκτα, κάποια στιγμή η
συζήτηση επικεντρώθηκε σε τίτλους mile-
stones, δηλαδή παιχνίδια που επηρέασαν
περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο το χώρο,
είτε θετικά είτε αρνητικά.
To Dungeon Master θεμελίωσε την υπο-
κατηγορία των dungeon crawlers, η οποία
μεσουράνησε στις αρχές της δεκαετίας του
‘90
και μάλιστα έκανε δυναμικό come-back
μόλις φέτος, με το Legend of Grimrock (το
οποίο, παρεμπιπτόντως, θριάμβευσε φέτος,
κερδίζοντας τον τίτλο του «RPG of the
Year» από το Gamebanshee).
Λίγο αργότερα τα Ultima Underworld
οδήγησαν τα dungeon crawlers στο επόμε-
νο επίπεδο, δίνοντάς τους περιπλάνηση και
δράση σε πραγματικό χρόνο και όχι βάσει
hexes. Εξέλιξη μάλλον αναπόφευκτη, κα-
θώς η αγορά είχε αρχίσει να κατακλύζεται
πλέον από κάθε λογής FPS. Κάπου εκεί άρ-
χισε να… χάνεται η μπάλα και τα cRPGs
απομακρύνθηκαν από τη λογική της μάχης
σε γύρους (turn-based), που αποτελούσε
και το σημαντικότερο συνδετικό κρίκο με
τα επιτραπέζια RPGs.
Η ζημιά ολοκληρώθηκε περί τα μέσα της
δεκαετίας του ‘90, όταν κυκλοφόρησε ο
απόλυτος σφετεριστής του τιμητικού τίτ-
λου cRPG, το πιο ψευδεπίγραφο Role Play-
ing Game στην ιστορία του είδους, το ιταμό
Diablo. Γνωρίζω πολύ καλά ότι πολλοί θα
πέσουν να με «φάνε» για αυτή μου τη δή-
λωση, όμως ποσώς με απασχολεί, καθώς
θεωρώ τα Diablo όσο RPG είναι και το Dead
Island! Οι γύροι των πραγματικών RPGs κα-
τήλθαν πλέον οριστικά στον Καιάδα της λή-
θης, σε μία προσπάθεια της Blizzard να
προσελκύσει κοινό που δεν είχε καμία απο-
λύτως επαφή με το χώρο των RPGs και
προτιμούσε απλώς να πατάει κουμπάκια
(
συνήθως σε joypads κονσολών) από το να
σκέφτεται και να σχεδιάζει στρατηγικές πά-
νω στη μάχη.
Για να μην είμαι άδικος, θα πρέπει να πα-
ραδεχτώ ότι το Diablo είχε και μία θετική
συνεισφορά στην εξέλιξη των cRPGs, την
ψευδοτρισδιάστατη ισομετρική απεικόνιση.
Αυτήν υιοθέτησε σύντομα η Black Isle και
κυκλοφόρησε τα διαμάντια με την ονομα-
σία Baldur’s Gate και Planescape, τα οποία
Για περισσότερες πληροφορίες,
επισκεφθείτε το
του Παύλου «ShadowCaster» Δημόπουλου
ΕΝΑΝ ΓΥΡΟ ΑΠ’ ΟΛΑ
ΑΚΟΜΗ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ...
Baldur’s Gate μόνο σε enhanced editions πια…