PC Master
18
(
παρά το άδοξο τέλος τους) επανέφεραν
στο προσκήνιο τη λογική της μάχης σε γύ-
ρους. Την ίδια περίπου περίοδο τα turn-
based RPGs έλαβαν ενισχύσεις από έναν
ανέλπιστο σύμμαχο, τους Ιάπωνες της
Square Soft, οι οποίοι μετέφεραν στο PC τα
αξιόλογα Final Fantasy που είχαν κυκλο-
φορήσει για τις κονσόλες. Αυτό όμως απο-
τέλεσε στην ουσία, δυστυχώς, το κύκνειο
άσμα των turn-based cRPGs.
Και σε αυτό το σημείο μπαίνει αναπό-
φευκτα το πιο ουσιαστικό ερώτημα που
βασανίζει εδώ και χρόνια τους λάτρεις των
πραγματικών RPGs. Ακολουθούμε την εξέ-
λιξη και ρίχνουμε το βάρος στα γραφικά
και τη φρενήρη δράση σε πραγματικό χρό-
νο ή παραμένουμε πιστοί στις βασικές αρ-
χές των επιτραπέζιων και προτιμούμε η μά-
χη να είναι τόσο τακτική όσο και στρατηγι-
κή και όχι να εκφυλιστεί σε ένα απλοϊκό
button-mashing;
Η επικρατούσα τάση, δυστυχώς, είναι η
πρώτη (πανάθεμά σε, Blizzard!), η οποία
προσφέρει στον παίκτη άμεση, γρήγορη και
–
κατ’ εμέ– «κονσερβοποιημένη» δράση, με
τις μάχες να τελειώνουν μέσα σε λίγα λε-
πτά, αν όχι δευτερόλεπτα, χωρίς να απαιτεί-
ται από τον παίκτη να σκεφτεί ιδιαίτερα ή να
σχεδιάσει λεπτομερώς τις κινήσεις του. Η
τάση αυτή έχει γίνει ευρύτερα αποδεκτή και
λόγω της έλευσης των
MMORPGs, τα οποία εκ φύσε-
ως είναι σχεδόν αδύνατο να
συμπεριλάβουν δράση σε γύ-
ρους.
Για να μην παρεξηγηθώ, το
ότι θεωρώ τον εαυτό μου
άσπονδο εχθρό του Diablo
και όλων των παραφυάδων
του, αλλά και νοσταλγό των
turn-based RPGs, δεν σημαί-
νει ότι δεν υπάρχουν τίτλοι
από την «άλλη πλευρά του
λόφου» που θεωρώ πραγμα-
τικά αριστουργήματα. Ενδεικτικά, θα ανα-
φέρω τα Witcher και τα τελευταία Elder
Scrolls. Τι γίνεται, όμως, με όλους εμάς
που προτιμούμε την πιο τακτική μάχη, που
αποζητούμε την αγωνία που μας κυριεύει
όταν η δική μας επίθεση αστοχεί, ένας από
τους αντιπάλους μας κάνει critical και πρέ-
πει να περιμένουμε να δεχτούμε άλλες
τρεις επιθέσεις πριν τελειώσει ο γύρος για
να πιούμε ένα healing potion, ενώ τα hit-
points μας έχουν ήδη μειωθεί επικίνδυνα;
Ευτυχώς, οι εταιρείες δεν μας άφησαν
στο έλεος του button-mashing και κυκλο-
φόρησαν αρκετούς τίτλους που βασίστηκαν
στο υβριδικό σύστημα χειρισμού που καθιέ-
ρωσε η Black Isle, δηλαδή αυτό με το pause
σε κάθε στιγμή της μάχης, προκειμένου να
κάνουμε τις κινήσεις μας αλλά και να έχου-
με χρόνο να σκεφτούμε και να σχεδιάσου-
με ανάλογα με την έκβαση της μάχης.
Επιπλέον, αχνοφαίνονται στον ορίζοντα
και κάποιοι τίτλοι (κυρίως ανεξάρτητες πα-
ραγωγές), οι οποίοι προχωρούν ένα βήμα
παραπέρα και μας γυρνούν ολοκληρωτικά
στα παλαιάς κοπής turn-based RPGs, όπως
τα αναμενόμενα Age of Decadence, Shad-
owrun Returns και Wasteland 2. Ακόμη και
το πρόσφατο υβριδικό XCom ήταν ένα ση-
μαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.
PC
ΠΡΩΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ
ΤΟΥ WASTELAND 2
H inExile δημοσίευσε πρόσφατα
ένα μεγάλο βίντεο, διάρκειας
σχεδόν 20 λεπτών, για να δείξει
πώς προχωρά το μεγάλο project
που περιμένουν με αγωνία οι φί-
λοι των tactical RPGs. Υπενθυμί-
ζουμε ότι αποτελεί «ανάσταση»
και sequel ενός αρκετά παλιού
παιχνιδιού του 1988 – έπειτα από
τόσα χρόνια, ο δημιουργός του,
Brian Fargo, ζήτησε τη βοήθεια
των φανατικών old school play-
ers μέσω του Kickstarter. O αρχι-
κός στόχος ήταν για 1 εκατ. δο-
λάρια και τελικά μαζεύτηκαν 3
εκατ. δολάρια (το τρίτο πιο πετυ-
χημένο παιχνίδι στο Κickstarter).
Στο βίντεο είδαμε μία τετραμελή
ομάδα που ανταποκρίνεται σε
μία έκκληση για βοήθεια από μία
αποικία που αντιμετωπίζει προ-
βλήματα με μεταλλαγμένα φυτά.
Αυτό που μας έκανε εντύπωση
είναι το κάτω δεξιά παράθυρο,
το dialogue tree, που δεν σταμα-
τά να δίνει περιγραφές για τα
πράγματα γύρω μας, δίνοντας
μία έντονη RPG χροιά. Υπάρχει
πολύ κείμενο στο παιχνίδι και γί-
νεται σαφές ότι, επειδή δεν
υπάρχουν οι περιορισμοί του full
voice acting, οι διάλογοι είναι
μεγάλοι, λεπτομερείς και με πολ-
λές διακλαδώσεις. Στο βίντεο
επίσης είδαμε μερικές εύκολες
μάχες, όπου φάνηκαν το cover
system, αρκετά σημεία με διαφο-
ρετικούς τρόπους χρήσης των
skills (πόρτες που ξεκλειδώνο-
νται με pick locks ή με ωμή βία
και σπρώξιμο) και μία πλήρως
περιστρεφόμενη κάμερα. Η μάχη
επηρεάζεται από πολλούς παρά-
γοντες, όπως είναι αναμενόμενο,
αλλά και από λεπτομέρειες,
όπως το μέγεθος του εχθρού.
Γενικά το βίντεο δείχνει ότι το
Wasteland 2 πάει πολύ καλά, θυ-
μίζει αρκετά μία σύγχρονη μείξη
Wasteland με Fallout και μέχρι
τον Οκτώβριο, που κυκλοφορεί
το παιχνίδι, ανυπομονούμε να
δούμε περισσότερα δείγματα!
RPG NEWS
Σίγουρα ένα από τα milestones είναι το επικό Underworld!
Ο «Shadowcaster» δεν το χωνεύει το Diablo… Έγινε κατανοητό!