Page 22 - PC Master τ. 281

T
Μία από τις πιο συχνές συζητήσεις
που κάνω, όταν με βγάζουν με το ζόρι
από το σπίτι, σε κάποιο event ή μπαρ-
μίτσβα είναι «ποιες διαφορές έχει ένα παι-
χνίδι από ένα e-sport». Για να γλιτώσω από
τη 45λεπτη διάλεξη που αναγκάζομαι να
κάνω κάθε φορά, σας παρουσιάζω τη δια-
τριβή που έχω κάνει, καθώς και ένα άδειο
καφάσι για να ανεβείτε πάνω και να εντυ-
πωσιάσετε τους πάντες με την ευφράδεια,
τη γνώση και το πόσο σέξι ακούγεστε μιλώ-
ντας για τη διαδραστική πραγματικότητα
που ξεχωρίζει τους gamers από τους
players!
Τι εiναι Τα e-sports
Προφανώς, είναι ένα ηλεκτρονικό παι-
χνίδι, αλλά όχι μόνο. Είναι ένα παιχνίδι
που έχει φανατικούς παίκτες, fans και έχει
ραφιναριστεί σε τέτοιο επίπεδο, που πλέ-
ον έχει γίνει μία κοινώς αποδεκτή πλατ-
φόρμα ανταγωνισμού και θεάματος. Για να
κάνω έναν παραλληλισμό, ενώ το μέσο PC
game είναι ένα πανέμορφο μοντέλο, με
γαλάζια μάτια και μακριά μαλλιά, που θα
μπορούσατε να κοιτάτε για ώρες, το μέσο
e-sport είναι μία γυμνασμένη αθλήτρια, με
αλλοιωμένο DNA, νανοτεχνολογία για να
ρυθμίζει το τέλειο σώμα της στα υψηλότε-
ρα standards της εποχής, αλειμμένη με
λάδι, που φοράει ένα τοσοδούλικο μπικίνι
και καβαλάει έναν φλεγόμενο αετό στην
άκρη του ηλιοβασιλέματος, μέσα από μία
έκρηξη.
Δεν υπάρχει λόγος να τις συγκρίνω άμε-
σα, καθώς καθεμία είναι προορισμένη για
άλλους σκοπούς. Στο παράδειγμά μας την
πρώτη κοπέλα την παντρεύεσαι και ζεις ευ-
τυχισμένος, ενώ η δεύτερη είναι ένα άλογο
κούρσας που σου εκτινάσσει την αδρεναλί-
νη στα ύψη και το πάθος της καταλαμβάνει
όλο σου το είναι μέχρι… να βρεθεί η επό-
μενη version της. Τι ξεχωρίζει ένα e-sport
από ένα παιχνίδι, λοιπόν; Αριθμήστε μαζί
μου τους λόγους, γιατί αν τους αριθμήσω
μόνος μου, θα νιώσω μοναξιά.
Ανταγωνισμός:
Το απόλυτα φυσιολο-
γικό, μιας και κάθε σπορ ή e-sport πρέπει
να έχει το στοιχείο της σύγκρουσης σε
ατομικό ή ομαδικό επίπεδο. Πολλοί μπερ-
δεύουν τα e-sports με τα multiplayer
games για αυτό το λόγο, οπότε απλά ας
ξεκαθαρίσουμε ότι ένα ηλεκτρονικό σπορ
είναι ένα multiplayer παιχνίδι σε στεροει-
δή, αλλά πιο πολύπλευρο. Ένα e-sport
πρέπει να έχει αρκετές λειτουργίες και βά-
θος, ώστε η σύγκρουση και το αποτέλεσμα
να είναι ξεκάθαρο και να λέει κάτι για τους
παίκτες που παίρνουν μέρος. Οπότε ένα e-
sport είναι αναγκαστικά multiplayer game,
αλλά δεν είναι απαραίτητο να συμβαίνει το
αντίστροφο.
Benchmark δεξιότητας:
Ένα ηλεκτρο-
νικό σπορ πρέπει να είναι μέτρο σύγκρισης
ανάμεσα στους παίκτες σε ξεκάθαρους το-
μείς. Παιχνίδια όπως το Quake και το Call of
Duty, βασίζονται στα αντανακλαστικά και
την ακρίβεια, όπως και τη μνήμη για τους
χάρτες, ή το Starcraft απαιτεί οξυδέρκεια,
τακτική και καλό problem solving. Όταν
ένας παίκτης βλέπει το πολυπόθητο
«
Victory» στην οθόνη του, εκτός από το
έπαθλο, πρέπει να σημαίνει κάτι η νίκη του:
ότι οι κινήσεις του ήταν οι σωστές στον το-
μέα που απαιτεί το παιχνίδι και όχι αποτέ-
λεσμα τύχης, διαφορετικά το game είναι
ένας ηλεκτρονικός προσομοιωτής... μπαρ-
μπουτιού!
Ισορροπημένη πλατφόρμα:
Το θέμα
ισορροπίας είναι τόσο χιλιοειπωμένο, που
κατά πάσα πιθανότητα η ισορροπία τώρα…
PC Master
22
του Γιώργου «Teh Zok» Ζώκα
Διάφορες ή αδιάφορες κατηγοριοποιήσεις
και άλλες πικάντικες ιστορίες ολέθρου
E-SPORTS vs PC GAMES
Ένας e-sports παίκτης
σε κακή μέρα.