Page 23 - PC Master τ. 281

23
PC Master
θα φτερνίζεται! Θα ήταν αστείο να παίζει
κάποιος ένα strategy game που ο ένας παί-
κτης ξεκινάει με 3 workers και 1 πεζικάριο,
ενώ ο άλλος ξεκινάει με 70 αγγέλους της
κόλασης και το Death Star. Πέρα από το
τραβηγμένο παράδειγμα, η ισορροπία πε-
ριέχει μικρότερα μέρη και τομείς, όπως
στατιστικά μονάδων, που ακόμα και η αλ-
λαγή κάποιου δεκαδικού ψηφίου έχει ση-
μαντική επίδραση στο παιχνίδι. Οι χάρτες ή
το περιβάλλον του παιχνιδιού πρέπει να εί-
ναι ελεγχόμενα με όσο λιγότερες random
μεταβλητές, ώστε να μην έχει κάποιος
στρατηγικό πλεονέκτημα «κατά λάθος». Τέ-
λος, δεν μπορεί να συγκαταλεχθεί στην οι-
κογένεια των e-sports κανένα παιχνίδι με
on-line store που περιέχει upgrades ή
όπλα που μπορεί να ξεκλειδώσει κάποιος
μόνο με πραγματικά χρήματα, πέρα από
cosmetic upgrades (skins, icons, banners
κ.λπ.), δηλαδή κανένας από τους λεγόμε-
νους pay2win τίτλους.
Αισθητική αξία:
Να μία παράγραφος
που θα κάνει τους οπαδούς του
Counterstrike να πέσουν κάτω από τα γέ-
λια. Και όμως, όταν πρωτοκυκλοφόρησε το
CS, είχε μια χαρά γραφικά και ήχο για τα
στάνταρ της εποχής. Μία από τις κύριες
ιδέες που πλαισιώνουν τα e-sports είναι το
ότι το παιχνίδι, εκτός από λειτουργικό, πρέ-
πει να είναι όμορφο, ώστε να έχει αισθητι-
κή αξία. Απλά φανταστείτε πόσο εύκολα
θα βλέπατε και θα ευχαριστιόσασταν ένα
Livestream League of Legends εάν δεν
υπήρχαν τα χρωματιστά γραφικά, ο ήχος
των spells και η ανάλυση, το σωτήριο έτος
του Κυρίου 2013, ήταν στα 640x480 pixels
με 32 χρώματα amiga style; Ένας από τους
λόγους που είναι αυτό τόσο σημαντικό, εί-
ναι ότι τα e-sports, εκτός από τους παίκτες,
πρέπει να κρατούν και τους θεατές καθη-
λωμένους και ευχαριστημένους, και, όπως
και να το κάνουμε, τα γραφικά μετράνε.
Ενδιαφέρον παράδειγμα το Quake 3 που,
ενώ οι παίκτες έριχναν τα γραφικά στο
minimum για να τρέχει «στην τσίτα» το
game, όσοι έκαναν livestreams είχαν τα
Μερικά χρόνια πριν κάθε τίτλος που
έβγαινε και είχε multiplayer, απλά πα-
ρείχε μία έξτρα υπηρεσία και ο στόχος
του developer ήταν τα
60
που θα
έδινε ο πελάτης. Αυτό δημιούργησε
ένα κενό το οποίο ήρθαν και σήκωσαν
οι διοργανωτές, ουσιαστικά χωρίς τη
συνδρομή των εταιρειών που έβγαζαν
τα παιχνίδια και, κρίνοντας από το
αποτέλεσμα και τη σκηνή όπως έχει
εξελιχθεί μέχρι σήμερα, ήταν ένα ρί-
σκο που εδραίωσε τον ηλεκτρονικό
αθλητισμό.
Οι εταιρείες πλέον, αναγνωρίζοντας τα
λάθη τους, κάνουν το καλύτερο που
μπορούν για να κρατήσουν ζωντανό το
ενδιαφέρον στους τίτλους τους, δημι-
ουργώντας πλατφόρμες, διορθώνο-
ντας balance issues και προμοτάρο-
ντας τις διοργανώσεις που γίνονται,
κάνοντας ουσιαστικό after sales
service για τα προϊόντα τους.
Δεν ξέρουμε πόσο μπροστά θα βρι-
σκόμασταν σε περίπτωση που οι δύο
αυτοί άξονες είχαν διασταυρωθεί νω-
ρίτερα, αλλά μιας και δεν έχω καθόλου
εμπιστοσύνη στον τρόπο που σκέφτο-
νταν οι developers και marketers του
2000,
ίσως είναι καλύτερα, γιατί μπο-
ρεί να αποφεύχθηκε ένα ρήγμα που
θα ήταν fatality στα E-sports σήμερα.
ComPany SuPPort
Αυτό που έκανε το StarCraft τόσο επιτυχημένο είναι το πόσο διαφορετικές και ταυτόχρονα
ισορροπημένες ήταν οι τρεις φυλές του.
Σε High ή σε Low γραφικά το Quake 3 ήταν ένα
από τα πιο Fun-to-Play e-sports.
Halo: ένα παιχνίδι που γράφει τη δική του
ιστορία για τους competitive κονσολάδες.
Μία από τις κύριες ιδέες που πλαισιώνουν
τα e-sports είναι το ότι το παιχνίδι, εκτός
από λειτουργικό, πρέπει να είναι όμορφο,
ώστε να έχει αισθητική αξία.