Page 25 - PC Master τ. 281

ήχο και πιστεύεται ότι όλα είναι καλά μέχρι
που έναν μήνα αργότερα ο κόσμος φεύγει
και κανείς δεν καταλαβαίνει γιατί. Ο λόγος;
Προφανώς αυτό που γράφει ο υπότιτλος
(
τι νομίζετε, διακοσμητικό τον έβαλα;). Δυ-
στυχώς ή ευτυχώς, σε ένα e-sport πρέπει
να υπάρχουν τόσες σταθερές παράμετροι,
που, αν δεν είναι από την αρχή του το παι-
χνίδι σχεδιασμένο για να δίνει τη δυνατό-
τητα να υπάρχουν αρκετοί συνδυασμοί και
στρατηγικές, αργά ή γρήγορα οι παίκτες θα
βρεθούν να παίζουν το ίδιο επαναλαμβα-
νόμενο πράγμα, με αποτέλεσμα να βαρε-
θούν και να βρουν την ποικιλία παίζοντας
παιχνίδια των ανταγωνιστών σας! Το βάθος
του gameplay ουσιαστικά καθορίζει τη μα-
κροβιότητα ενός τίτλου και οι εταιρείες το
αναγνωρίζουν αυτό, προσθέτοντας και-
νούργιες μονάδες/όπλα/χαρακτήρες όσο
το δυνατόν πιο συχνά.
Φιλικότητα/Προσβασιμότητα:
Το να
είναι ένα παιχνίδι εύκολο στα αρχικά στά-
δια της εκμάθησης είναι σημαντικό όσο εί-
ναι και το βάθος του gameplay που αναφέ-
ραμε πιο πάνω. Αν δεν νιώσει γρήγορα
άνετα με το παιχνίδι, ο παίκτης θα οδηγη-
θεί γρήγορα στο uninstall και τη γλυκιά αλ-
λά άχαρη ζωή του. Η συνταγή «εύκολο
στην εκμάθηση, δύσκολο στο να γίνει
Mastered» είναι εκεί που στοχεύουν οι
game designers. Αυτό είναι σημαντικό, για-
τί είναι το πρώτο βήμα στο να έχεις περισ-
σότερο κόσμο να ασχολείται με το παιχνίδι,
ώστε να φτάσει τα νούμερα που χρειάζεται
να γίνει e-sport. Αυτό είναι πασιφανές πε-
ρισσότερο λόγω των στρατηγικών που χρη-
σιμοποιούν οι εταιρείες, που είναι διατεθει-
μένες μάλιστα να δώσουν δωρεάν το παι-
χνίδι στον τελικό χρήστη για να τον κάνουν
να ασχοληθεί (βλέπε League of Legends).
Αυτό, αν αναλογιστούμε το αστρονομικό
κόστος συντήρησης servers, είναι ένα τε-
ράστιο ρίσκο που βρίσκουν απαραίτητο οι
εταιρείες για να πετύχουν. Φανταστείτε να
υπήρχε ένα φανταστικό παιχνίδι που να εί-
χε servers μόνο στη Ζιμπάμπουε και να
αναγκαζόσασταν να παίζετε με ping πάνω
από 350 στην καλύτερη. Τι μέλλον θα είχε
αυτό το game για να καταφέρει να μαζέψει
τον κόσμο που χρειάζεται, ώστε να πλασα-
ριστεί ως e-sport;
Τελικa, εiναι e-sport ή game;
Αν κάποιος τίτλος δεν περιέχει όλα τα
παραπάνω συστατικά, είναι απλά ένα
multiplayer game και τίποτα παραπάνω.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνει
ποτέ e-sport με την προσθήκη μερικών
πραγμάτων ή δυνατοτήτων και σίγουρα
δεν σημαίνει ότι κάθε παιχνίδι πρέπει να
γίνει!
Προσωπικά, πιστεύω δεν θα ήταν σωστό
να υπάρχουν πολλοί τίτλοι που να είναι
στην κατηγορία αυτή, ενώ, ακόμα και αν
ήταν, δεν υπάρχει αρκετά μεγάλη βιομηχα-
νία, με αποτέλεσμα αυτό το μοντέλο να
μην είναι βιώσιμο. Κοιτάζοντας τα κανονικά
σπορ, όπως το ποδόσφαιρο, βλέπουμε ότι
υπάρχουν, ανάλογα και με τη γεωγραφική
θέση, κάποια που είναι δημοφιλή και κά-
ποια άλλα που απλά υπάρχουν χωρίς ου-
σιαστική δημοτικότητα.
Καλώς ή κακώς, είμαστε στο μεταβατικό
στάδιο από τα real life sports στα e-sports,
οπότε το μόνο που αλλάζει είναι το μέσο
και όχι η λογική ή ο τρόπος που κινείται η
αθλητική βιομηχανία. Αυτό είναι, βέβαια,
ρευστό προς το παρόν, αλλά είναι σημα-
ντικό να χρησιμοποιούμε την πρότερη γνώ-
ση που έχουμε, ώστε να βελτιώσουμε τις
καταστάσεις για το μέλλον και να κινηθού-
με προς ένα καλύτερο αύριο, όπως θέλου-
με να το δούμε. Διαφορετικά, ο τυχαίος τύ-
πος που τρομάζει τις γιαγιάδες και σπάει τα
αμάξια φωνάζοντας «ΜΠΑΟΚ» θα συνεχίσει
να κάνει το ίδιο και στο μέλλον, μόνο που
θα φωνάζει «CLG» σαν λύκος στο ηλιοβασί-
λεμα…
PC
25
PC Master
Αυτό θα πει να παίζεις υπό πίεση.
Όσο περισσότερο δημοφιλές είναι ένα e-sport, τόσο πιο
εξασφαλισμένη έχει τη θέση και την εξέλιξή του.
Ένα e-sport που απλά αρνείται να πεθάνει.