49
PC Master
Μ
έσα σε ένα σάπιο καράβι ταξιδεύουν έξι ασυνήθι-
στοι χαρακτήρες. Προορισμός του καραβιού που
διασχίζει το αγριεμένο πέλαγος είναι η Wrae-
clast, η χώρα των εξόριστων και των φυλακισμέ-
νων. Εδώ είναι μαζεμένοι όλοι οι ανεπιθύμητοι
της κοινωνίας: παρίες, κατάδικοι, παράσιτα, θύ-
ματα. Εδώ κάνουν τα πρώτα βήματά τους οι έξι απρόθυμοι ήρωες.
ΟΙ ΕΞΟΡΙΣΤΟΙ (ΟΧΙ ΤΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ)
Ο Templar, ιερός πολεμιστής, εξορίστηκε από τους κοντό-
φθαλμους μοναχούς του τάγματός του. Ο Shadow, έπειτα από
μία επιτυχημένη δολοφονία επί πληρωμή, θεωρήθηκε επικίνδυ-
νος μάρτυρας από τους εργοδότες του, οι οποίοι τον νάρκωσαν
και τον πέταξαν στο καράβι για τον αγύριστο. Ο Marauder, αλυ-
σοδεμένος βάρβαρος, αιχμαλωτίστηκε και αποχωρίστηκε τη φυλή
του παρά τη θέλησή του. Η Ranger δικάστηκε από τους λόρδους
της Oriath και βρέθηκε ένοχη ως λαθροκυνηγός και κλέφτρα. Η
φυλακή της θα είναι η Wraeclast. Ο Duelist σκότωσε έναν ευγενή
για να υπερασπιστεί την τιμή του όταν προσβλήθηκε και έτσι κα-
ταδικάστηκε σε εξορία. Η Witch είναι μάγισσα: της έκαψαν το
σπίτι και αυτή τους πήρε τα παιδιά: αντί να τη σκοτώσουν, την
έδιωξαν σε μία καταραμένη γη.
Και μπορεί η επιτροπή υποδοχής να είναι οι άλλοι εξόριστοι
του νησιού που έχουν δημιουργήσει τη δική τους κοινότητα, αλ-
λά υπάρχουν και άλλοι, πιο επικίνδυνοι κάτοικοι...
Είναι κοινώς αποδεκτό ότι το PoE θυμίζει αρκετά Diablo 2 και 3
και πραγματικά ακολουθεί εν πολλοίς τη συνταγή με τα κλασικά
συστατικά: οι έξι ήρωες, με το που φτάνουν στο νησί, ξεχύνονται
σε ένα καταιγιστικό hack & slash μέσα σε τρία κεφάλαια με way-
points, πόλεις με έμπορους και κάποια βασικά quests, τρία κεφά-
λαια δυσκολίας, bosses και τους απαραίτητους μηχανισμούς με
τα στατιστικά, τα levels, τα abilities. Το παιχνίδι αποτελείται από
τρία acts: όταν ολοκληρώσετε το τρίτο, αρχίζετε ξανά αυτόματα,
αλλά σε αυξημένο επίπεδο δυσκολίας, όπου όλα είναι πιο «ανε-
βασμένα», από τα επίπεδα των τεράτων έως τα επίπεδα των αντι-
κειμένων. Μετά το Normal υπάρχει το Cruel και μετά το Merciless
(
το Ruthless επίπεδο αφαιρέθηκε, τελικά). Στο Cruel όλα τα resis-
tances σας πέφτουν κατά 20%, ενώ κάθε φορά που σκοτώνεστε,
χάνετε το 7,5% του experience του επιπέδου (αν πέσει κάτω από
το 0 όμως, δεν χάνετε επίπεδο). Στο Merciless, οι αντιστάσεις
σας πέφτουν κατά 60% και η απώλεια σε ΧΡ φτάνει το 15% της
μπάρας. Η απώλεια σε ΧΡ είναι παλιός «φίλος» μας που έχουμε
καιρό να δούμε στα RPGs και σίγουρα δίνει έναν σκληροπυρηνι-
κό τόνο στο PoE.
Το γενικότερο στήσιμο μοιάζει οικείο, υπάρχουν όμως μερικά
πολύ ιδιαίτερα στοιχεία που κάνουν το PoE να ξεχωρίζει:
•
Το μοντέλο οικονομίας
•
Το Crafting System
•
Τα Skill Gems
•
Το τεράστιο Passive Skill Tree
Τολμηρές αλλαγές στην κλασική συνταγή, που δίνουν στο PoE
έναν πιο hardcore χαρακτήρα και που θα τις δούμε αναλυτικότα-
τα στη συνέχεια…
ΧΡΥΣΑΦΙ ΚΑΙ CRAFTING
Στο PoE δεν υπάρχει ή έννοια του χρυσού και των νομισμάτων:
τα τέρατα δεν αφήνουν νομίσματα πίσω τους, οι έμποροι δεν
έχουν χρυσό, ο χαρακτήρας σας δεν έχει ειδικό πορτοφόλι για τα
νομίσματα. To trading system είναι και αυτό (όπως όλοι οι νεω-
τερισμοί του PoE), λίγο μπερδεμένο στην αρχή, αλλά βγάζει νόη-
μα: σε μία απομακρυσμένη ήπειρο όπου ξεβράζονται εξόριστοι,
πώς θα μπορούσε να υπάρχει μία οικονομία βασισμένη σε χρυσό;
Το σύστημα εμπορίου λοιπόν είναι καθαρά barter-based: αντικεί-
μενο προς αντικείμενο.
Όταν πάτε σε έναν Vendor και του δώσετε μερικά αντικείμενα,
θα σας πληρώσει με… άλλα αντικείμενα (ανάλογα με την ποιότη-
τα των αντικειμένων που δίνετε). Συνήθως αυτά θα είναι frag-
ments, μικρά κομμάτια που από μόνα τους είναι άχρηστα αλλά
όταν μαζεύετε αρκετά, αυτόματα μετατρέπονται σε ένα λειτουρ-
γικό αντικείμενο. Το πιο συχνό currency είναι το Scrap of Wis-
dom (πέντε τέτοια φτιάχνουν ένα Scroll of Wisdom, που κάνει
identify ένα αντικείμενο), αλλά υπάρχουν πολλά Orbs που χρησι-
μεύουν στο εμπόριο. Μπορείτε να ανατρέξετε στο ειδικό πλαίσιο
με τίτλο «Οι Νομισματικές Μονάδες» για μία καλύτερη εικόνα.
Αν και μπερδεμένο, το item-based σύστημα οικονομίας είναι
ευφυές. Εξαρχής απαλείφεται κάθε είδος οικονομικής «φούσκας»
και inflation που ταλανίζει άλλες οικονομίες παιχνιδιών με fixed
νομισματικές μονάδες. Εδώ οι αντιστοιχίες καθορίζονται απο-
κλειστικά από τους παίκτες: θέλω ένα Chromatic Orb; Θα πληρώ-
σω με Alchemy που έχω απόθεμα ή επειδή δεν το χρειάζομαι.
Υπάρχει και ένα κρυφό… metagame με τους Vendors, οι οποίοι
μπορεί να συμπεριφερθούν και ως… transmutation devices, κα-
θώς υπάρχουν μερικοί μυστικοί συνδυασμοί. Για παράδειγμα, αν
τους πωλήσετε δύο rare αντικείμενα με το ίδιο όνομα, θα σας
δώσουν ένα πολύτιμο Alchemy Orb, ένα αντικείμενο με 6 slots
δίνει πάντα επτά Jeweler’s Orb κ.λπ. Υπάρχουν δεκάδες τέτοιες
«
σταθερές» συνταγές.
Σε συνδυασμό με τα effects που δίνουν τα διάφορα orbs, γίνε-
Δεν έχει ουράνια τόξα και γλύκες στο Wrae-
clast, το παιχνίδι είναι σκοτεινό και βίαιο.