Page 49 - PC Master τ. 281

49
PC Master
Μ
έσα σε ένα σάπιο καράβι ταξιδεύουν έξι ασυνήθι-
στοι χαρακτήρες. Προορισμός του καραβιού που
διασχίζει το αγριεμένο πέλαγος είναι η Wrae-
clast, η χώρα των εξόριστων και των φυλακισμέ-
νων. Εδώ είναι μαζεμένοι όλοι οι ανεπιθύμητοι
της κοινωνίας: παρίες, κατάδικοι, παράσιτα, θύ-
ματα. Εδώ κάνουν τα πρώτα βήματά τους οι έξι απρόθυμοι ήρωες.
ΟΙ ΕΞΟΡΙΣΤΟΙ (ΟΧΙ ΤΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ)
Ο Templar, ιερός πολεμιστής, εξορίστηκε από τους κοντό-
φθαλμους μοναχούς του τάγματός του. Ο Shadow, έπειτα από
μία επιτυχημένη δολοφονία επί πληρωμή, θεωρήθηκε επικίνδυ-
νος μάρτυρας από τους εργοδότες του, οι οποίοι τον νάρκωσαν
και τον πέταξαν στο καράβι για τον αγύριστο. Ο Marauder, αλυ-
σοδεμένος βάρβαρος, αιχμαλωτίστηκε και αποχωρίστηκε τη φυλή
του παρά τη θέλησή του. Η Ranger δικάστηκε από τους λόρδους
της Oriath και βρέθηκε ένοχη ως λαθροκυνηγός και κλέφτρα. Η
φυλακή της θα είναι η Wraeclast. Ο Duelist σκότωσε έναν ευγενή
για να υπερασπιστεί την τιμή του όταν προσβλήθηκε και έτσι κα-
ταδικάστηκε σε εξορία. Η Witch είναι μάγισσα: της έκαψαν το
σπίτι και αυτή τους πήρε τα παιδιά: αντί να τη σκοτώσουν, την
έδιωξαν σε μία καταραμένη γη.
Και μπορεί η επιτροπή υποδοχής να είναι οι άλλοι εξόριστοι
του νησιού που έχουν δημιουργήσει τη δική τους κοινότητα, αλ-
λά υπάρχουν και άλλοι, πιο επικίνδυνοι κάτοικοι...
Είναι κοινώς αποδεκτό ότι το PoE θυμίζει αρκετά Diablo 2 και 3
και πραγματικά ακολουθεί εν πολλοίς τη συνταγή με τα κλασικά
συστατικά: οι έξι ήρωες, με το που φτάνουν στο νησί, ξεχύνονται
σε ένα καταιγιστικό hack & slash μέσα σε τρία κεφάλαια με way-
points, πόλεις με έμπορους και κάποια βασικά quests, τρία κεφά-
λαια δυσκολίας, bosses και τους απαραίτητους μηχανισμούς με
τα στατιστικά, τα levels, τα abilities. Το παιχνίδι αποτελείται από
τρία acts: όταν ολοκληρώσετε το τρίτο, αρχίζετε ξανά αυτόματα,
αλλά σε αυξημένο επίπεδο δυσκολίας, όπου όλα είναι πιο «ανε-
βασμένα», από τα επίπεδα των τεράτων έως τα επίπεδα των αντι-
κειμένων. Μετά το Normal υπάρχει το Cruel και μετά το Merciless
(
το Ruthless επίπεδο αφαιρέθηκε, τελικά). Στο Cruel όλα τα resis-
tances σας πέφτουν κατά 20%, ενώ κάθε φορά που σκοτώνεστε,
χάνετε το 7,5% του experience του επιπέδου (αν πέσει κάτω από
το 0 όμως, δεν χάνετε επίπεδο). Στο Merciless, οι αντιστάσεις
σας πέφτουν κατά 60% και η απώλεια σε ΧΡ φτάνει το 15% της
μπάρας. Η απώλεια σε ΧΡ είναι παλιός «φίλος» μας που έχουμε
καιρό να δούμε στα RPGs και σίγουρα δίνει έναν σκληροπυρηνι-
κό τόνο στο PoE.
Το γενικότερο στήσιμο μοιάζει οικείο, υπάρχουν όμως μερικά
πολύ ιδιαίτερα στοιχεία που κάνουν το PoE να ξεχωρίζει:
Το μοντέλο οικονομίας
Το Crafting System
Τα Skill Gems
Το τεράστιο Passive Skill Tree
Τολμηρές αλλαγές στην κλασική συνταγή, που δίνουν στο PoE
έναν πιο hardcore χαρακτήρα και που θα τις δούμε αναλυτικότα-
τα στη συνέχεια…
ΧΡΥΣΑΦΙ ΚΑΙ CRAFTING
Στο PoE δεν υπάρχει ή έννοια του χρυσού και των νομισμάτων:
τα τέρατα δεν αφήνουν νομίσματα πίσω τους, οι έμποροι δεν
έχουν χρυσό, ο χαρακτήρας σας δεν έχει ειδικό πορτοφόλι για τα
νομίσματα. To trading system είναι και αυτό (όπως όλοι οι νεω-
τερισμοί του PoE), λίγο μπερδεμένο στην αρχή, αλλά βγάζει νόη-
μα: σε μία απομακρυσμένη ήπειρο όπου ξεβράζονται εξόριστοι,
πώς θα μπορούσε να υπάρχει μία οικονομία βασισμένη σε χρυσό;
Το σύστημα εμπορίου λοιπόν είναι καθαρά barter-based: αντικεί-
μενο προς αντικείμενο.
Όταν πάτε σε έναν Vendor και του δώσετε μερικά αντικείμενα,
θα σας πληρώσει με… άλλα αντικείμενα (ανάλογα με την ποιότη-
τα των αντικειμένων που δίνετε). Συνήθως αυτά θα είναι frag-
ments, μικρά κομμάτια που από μόνα τους είναι άχρηστα αλλά
όταν μαζεύετε αρκετά, αυτόματα μετατρέπονται σε ένα λειτουρ-
γικό αντικείμενο. Το πιο συχνό currency είναι το Scrap of Wis-
dom (πέντε τέτοια φτιάχνουν ένα Scroll of Wisdom, που κάνει
identify ένα αντικείμενο), αλλά υπάρχουν πολλά Orbs που χρησι-
μεύουν στο εμπόριο. Μπορείτε να ανατρέξετε στο ειδικό πλαίσιο
με τίτλο «Οι Νομισματικές Μονάδες» για μία καλύτερη εικόνα.
Αν και μπερδεμένο, το item-based σύστημα οικονομίας είναι
ευφυές. Εξαρχής απαλείφεται κάθε είδος οικονομικής «φούσκας»
και inflation που ταλανίζει άλλες οικονομίες παιχνιδιών με fixed
νομισματικές μονάδες. Εδώ οι αντιστοιχίες καθορίζονται απο-
κλειστικά από τους παίκτες: θέλω ένα Chromatic Orb; Θα πληρώ-
σω με Alchemy που έχω απόθεμα ή επειδή δεν το χρειάζομαι.
Υπάρχει και ένα κρυφό… metagame με τους Vendors, οι οποίοι
μπορεί να συμπεριφερθούν και ως… transmutation devices, κα-
θώς υπάρχουν μερικοί μυστικοί συνδυασμοί. Για παράδειγμα, αν
τους πωλήσετε δύο rare αντικείμενα με το ίδιο όνομα, θα σας
δώσουν ένα πολύτιμο Alchemy Orb, ένα αντικείμενο με 6 slots
δίνει πάντα επτά Jeweler’s Orb κ.λπ. Υπάρχουν δεκάδες τέτοιες
«
σταθερές» συνταγές.
Σε συνδυασμό με τα effects που δίνουν τα διάφορα orbs, γίνε-
Δεν έχει ουράνια τόξα και γλύκες στο Wrae-
clast, το παιχνίδι είναι σκοτεινό και βίαιο.